آینه جم- خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

 


 نخست اینکه؛ بی‌نظمی اداری با ساعت کار جدید در 6 صبح مشهود است. در اغلب ادارات، بسیاری از کارکنان، معاونان و مدیران با تاخیر در محل فعالیت حاضر می شوند. دستگاههای وابسته به قوه قضاییه نیز مصوبه دولت درباره ساعت کار تابستانی را نپذیرفته است.

 

 

 در همین خصوص شنیده شده احتمال دارد پایان فعالیت ادارات بوشهر در برخی روزها تا ساعت 12 و حتی 11 شود. ظاهرا شرکت برق استان با اشاره به عدم تغییر ساعت، معتقد است که تعطیلی ادارات در ساعت 13 یعنی به وقت پارسال 14 و عملا یک ساعت بیشتر از سال قبل شده که با زمان اوج مصرف خانگی تداخل دارد. از این رو پیگیر است که برای تامین برق مشترکان خانگی، موافقت استانداری برای پایان کار ادارات در ساعت 12 در ماههای تیر و مرداد را اخذ نماید. به نظر می رسد اگر استانداری نتواند مجوز کاهش ساعت کار ادارات طی این دو ماه را بگیرد، احتمالا در برخی روزها که شدت گرما بیشتر است، باید منتظر تعطیلی زودهنگام ادارات بود.

 

وحیدی، وزیر کشور در اظهارنظری از پیش بینی مشارکت 60 درصدی مردم در انتخابات مجلس دوازدهم خبر داده است. برخی تحلیلگران سیاسی این پرسش را مطرح کرده اند که پس از مشارکت زیر 50 درصد در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم در سال‌های 1398 و 1400 چه تمهیداتی در دستور کار است که وزارت کشور به افزایش مشارکت انتخاباتی امیدوار می باشد.

 

 دزدی کابل‌ های مخابراتی، ارتباطات در روستاها را مختل کرده و در استان موجب قطع ارتباط تلفنی در چند روستا شده است. زمینی کردن کابل در روستاها و استفاده از فیبر نوری راهکار حل این مشکل است، هرچند با آنکه فیبر نوری قیمت چندانی ندارد اما از آنجا که برخی تصور می کنند سیم مسی است، فیبر نوری هم مورد سرقت قرار می‌گیرد.

 

برخی مطالب در فضای مجازی از فوت یک متهم سرقت دربازداشتگاه یک کلانتری حکایت دارد. ظاهرا در این خصوص پرونده ای تشکیل و برخی ماموران تحت نظر می باشند. تاکنون توضیحاتی توسط مسئولان پیرامون اتفاق رخ داده ارائه نشده است.

 

 در شرایطی که بازار کنسرت های موسیقی در کشور داغ شده و پس از اتفاقات سال گذشته، شرایط در حال عادی شدن است، گویا در استان بوشهر با درخواست های برگزاری کنسرت های جدید موافقت نشده است.

 

???? گفته می شود ارسلان زارع فرماندار اسبق دشتستان و استاندار سابق گیلان در حال بررسی شرایط برای ورود به انتخابات در حوزه دشتی و تنگستان می باشد.

???? یا وجود وعده افزایش 80 هزارتومانی یارانه خانواری که اقلام خوراکی موردنظر را خریداری کنند، اما همچنان اقبال جامعه به طرح کالابرگ پایین است. یه عقیده کارشناسان، یارانه نقدی برای بسیاری از خانوار به درآمدی برای جبران هزینه‌های جاری زندگی تبدیل شده و نمی‌توان نسبت به هزینه ‌کرد آن در حوزه تغذیه امیدوار بود.

???? شنیدیم یک مسئول سابق و فعلی در استان به اتهام همکاری با شبکه گسترده قاچاق کالا بازداشت شده اند. اخیرا فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام شبکه بزرگی که به صورت سازمان یافته و کاملاً حرفه ای اقدام به وارد کردن محموله های بزرگ کالای قاچاق به استان های مرکزی کشور و پایتخت می کردند، خبر داد. وی افزود: در این عملیات 33 دستگاه کامیون و 3 دستگاه اتوبوس مسافربری حامل کالای قاچاق و همچنین 10 دستگاه خودروی خارجی لوکس و گرانقیمت که به عنوان راه پاک کن عمل کرده و مسئولیت انتقال محموله های قاچاق به محل های دپوی کالا در استان های مختلف را برعهده داشتند، توقیف شدند. میرحیدری عنوان کرد: باند مذکور با تغییر مدام پلاک خودروها، جعل اسناد گمرکی، دور زدن ایستگاه های ایست و بازرسی و سایر شیوه ها توانسته بودند از دست قانون فرار کرده و محموله های قاچاق را وارد کشور کنند.

???? اظهارنظر اخیر صفایی، رییس سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر 700 هزار گردشگر دریایی در سال گذشته با تردیدهای کارشناسی مواجه شده است. به گفته آنها، سازمان بنادر آمار مسافران سواحل جنوب و شمال را نیز در قالب گردشگر آورده که اولا این دو (مسافر و گردشگر) دو مقوله متفاوت است، ضمن اینکه گردشگري دريايي، از بعد از ساحل آغاز مي شود و تا عمق‌درياهاي دور ادامه مي ‌يابد. با ديدن خشكي به پايان مي‌رسد که با توجه هر هزینه های این موضوع برای خانوار، تعداد کمی سراغش می روند.

???? نایاب شدن یکی از آمپول های درمانی بیماران ام اس در استان بوشهر که ساخت کشور آلمان می باشد، این بیماران و خانواده های آنها را نگران کرده است. از این رو بسیاری از بیمارانی که ماهانه وبا هزینه بسیاری باید حداقل ۱۲ عدد از این آمپول ها را مصرف کنند؛ دچار مشکلات زیادی شده اند.

???? اخیرا جمعی از کارکنان بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه، با تجمع در محدوده داخلی بیمارستان، به حذف برخی مزایا و آف‌های شبکاری خود اعتراض کردند. به گفته این نیروها، حذف این آیتم‌ها بر روی انگیزه کاری تاثیر منفی گذاشته و بخشی از مخارج زندگی نیز تامین نمی‌شود.

???? شنیده می شود سرپرست جدید ورزش و جوانان فردی را خارج از رابطه استخدامی با این اداره کل به عنوان معاون اجرایی منصوب کرده و درخصوص امور مالی نیز اختیاراتی به وی سپرده است.

???? وزارت کار از رتبه اول استان بوشهر در خصوص ایجاد و تثبیت اشتغال طی سال گذشته خبر داده است.

???? نیروهای منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به اینکه از ابتدای سال حقوقی دریافت نکرده اند، می گویند: در شرایطی که 20 روز از خرداد می گذرد، وضعیت پرداخت حقوق آنها از فروردین تاکنون بلاتکلیف است. گویا در پاسخ به گلایه این افراد، پاسخ داده شده که باید منتظر بود تا سرمایه گذار وارد منطقه شود تا با فروش زمین، نقدینگی تامین و امکان پرداخت حقوق ها فراهم شود؛ موضوعی که به دلیل گرانی ها، برای این کارگران قانع کننده نیست.

???? در آستانه فصل برداشت خرما، خبر می رسد قریب 20 تن خرما در سردخانه ها یا انبارهای خانگی استان بوشهر باقی مانده که اگر بنای خرید آن توسط دولت با پایین ترین قمت باشد، برآورد شده به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

???? اخیرا برخی همراهان بیماران در بیمارستان قلب بوشهر طعمه کلاهبرداران شده اند. گویا فرد یا افرادی شیاد با کسب اطلاعات همراهان بیمارانی که در بیمارستان قلب بوشهر بستری یا آماده اعمال جراحی قلب هستند، به عنوان پزشک جراح یا معالج بیمارشان با همراهان تماس گرفته و از آنها باب طلب مبالغی برای خرید دارو یا تجهیزات مورد نیاز بیمار می کنند. با این شیوه طی هفته های اخیر چندین نفر به دام این شیاد و یا شیادان افتاده و مبالغی از همراه هر بیمار تا ۲۰ میلیون تومان به نام پزشک معالج اما به کام این شیادان، کلاهبرداری می شود.

???? استاندار هرمزگان از رییس سازمان محیط زیست برای حل اختلاف عوارض آلایندگی میان هرمزگان و بوشهر کمک خواسته است. مهدی دوستی در حاشیه سفر سلاجقه رییس سازمان محیط زیست به هرمزگان گفت: در بحث عوارض آلایندگی تاسیسات فلات قاره اختلافاتی با بوشهر داریم و خواهش داریم در این حوزه به ما کمک کنید چرا که عوارض آلایندگی باید به استان‌هایی اختصاص یابد که درگیر آلایندگی هستند.

???? بوشهر جزو دو استانی است که بیشترین جعل پروانه مطب پزشکی در آن کشف شده است. اسدی معاون نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه 90 درصد کسانی که پروانه‌ های مطبشان ابطال شده کسانی هستند که گواهینامه سابقه کار و گواهی دوره ‌های بازآموزی شان جعلی است، تصریح کرد: در مرحله نخست 100 پروانه مطب ابطال شد و 100 پروانه مطب دیگر در دست بررسی است. به‌گفته او اکثر نامه‌های جعلی بارگذاری شده در سایت سازمان نظام پزشکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کردستان، بوشهر، ایرانشهر، آبادان و ایلام صادر شده و از سال95 95به بعد واسطه‌ هایی بین این دانشگاهها و سازمان نظام پزشکی شکل گرفته‌اند که موجب تخلف شده است. وی خبر داد: در همین راستا 4 تن از کارمندان متخلف سازمان نظام پزشکی کشور شناسایی و اخراج شدند و پروانه تمامی این پزشکان متخلف باطل شده و برای تصمیم نهایی به دستگاه قضایی ارسال گردید.

???? مسئولان باشگاه شاهین تابان بوشهر هم پس از ماندگاری در مسابقات لیگ دو کشور، از احتمال فروش امتیاز خود خبر داده اند. این باشگاه سال گذشته در نتیجه واگذاری امتیاز تیم شاهین شهرداری بوشهر به مالکان جدید شکل گرفت.

 

???? چهارشنبه شب گذشته حسين م، كارمند سابق اداره آب و وكيل دادگستری شلیک تیر مقابل درب منزلش در شهر وحدتیه به قتل رسید. قاتل متواری و تحت تعقیب نیروی انتظامی قرار گرفته است.

 

???? پیش‌ بینی می ‌شود تعداد بنگاه‌های املاک کشور که طی دو دهه اخیر به ‌شدت افزایش یافته، طی سال‌های آتی، کمتر و کمتر شود و مشاوران کنونی مجبور به فعالیت در سایر مشاغل شوند. یکی از مهمترین این تغییرات، رایگان شدن کد رهگیری از طریق سامانه املاک کشور برای مستاجران است. به این ترتیب و از آنجا که در شرایط رکود معاملات ملکی، عمده درآمد بنگاهها از حق کمیسیون اجاره ها می باشد، اگر استفاده از این سامانه فراگیر شود، درآمد مشاوران املاک به‌شدت دچار افت خواهد شد.

 

???? قول های تلویحی توسط شهردار بوشهر مبنی بر مستثنی شدن 5 کیوسک مطبوعاتی از لیست مزایده یا حذف کیوسک ها داده شده است. با توجه به اهمیت این گروه در دسترسی به نشریات مکتوب، اگر بنای مزایده باشد، آنها توان در اختیار گرفتن کیوسک ها یا پرداخت اجاره با ارقام جدید که مدنظر برنده مزایده است را نداشته و باید منتظر تغییر کاربری اش مشابه بسیاری دیگر از کیوسک های سطح شهر بود و موجب بیکاری آنها خواهد شد.

 

???? براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس، طی یک افکار‌سنجی نرخ تورم احساس شده توسط مردم 85 درصد ثبت شده است. گفتنی است اختلاف بالای تورم‌های اعلام شده توسط منابع آماری و احساس شده توسط مردم، باعث بی‌ اعتبار شدن آمارهای رسمی نزد مردم و کاهش سرمایه اجتماعی است.

 

???? استاندار فارس ورود مدیرکل میراث فرهنگی این استان را به محل کار ممنوع کرده است. گویا این اتفاق پس از خواستگاری یک پسر از یک دختر در جمع بازدیدکنندگان حافظیه و بازتاب آن در فضای مجازی رخ داده است. گفتنی است مدیر مجموعه حافظیه و مدیر کل میراث فرهنگی فارس پس از این اتفاق بازداشت شده و مدیر کل با وثیقه آزاد شده است.

 

???? دست آخر اینکه؛ نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش می‌یابد. گویا قرار است مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد فعلی به 14 درصد برسد. گفتنی است در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده نرخ مالیات ارزش افزوده طی سالهای اجرای برنامه با رشد یک‌ درصدی در هر سال تا 14 درصد افزایش یابد./ خلیج فارس 

[کد خبر:AJ41957]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب