آینه جم-استاندار بوشهر با اشاره به ضرورت توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان گفت: نرخ بیکاری استان بوشهر در زمستان گذشته به ۶.۱ درصد کاهش یافت.
به گزارش آینه جم، احمد محمدی‌زاده دوشنبه‌شب در نشست مدیران استان بوشهر اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مسؤولان استان بوشهر در سال گذشته عملکرد خوبی را در حوزه پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها داشته‌اند و امسال نیز باید این روند تداوم داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم پرهیز از اختلاف و تقویت اتحاد و همدلی خاطرنشان کرد: استان بوشهر در زمینه وحدت و هم‌افزایی در سطح کشور نمونه است و باید با تقویت همدلی و وحدت برای کمک به رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.
استاندار بوشهر با اشاره به رتبه برتر استان بوشهر در کاهش تورم اضافه کرد: نرخ تورم استان بوشهر در سال گذشته زیر ۴۰ درصد بوده و استان بوشهر از استان‌های برتر در این زمینه است.
وی خاطرنشان کرد: امسال باید در عرصه تأمین و توزیع کالا با تلاش همه جانبه تلاش شود که توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان یک ضرورت است.
توسعه انبارهای لجستیک
محمدی‌زاده نرخ بیکاری میانگین کشوری را ۸.۶ درصد اعلام و افزود: استان بوشهر در عرصه نرخ بیکاری ۲.۵ درصد کمتر از میانگین کشوری است.
وی به فرصت‌های اشتغال‌زایی در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: امسال ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی از جمله استخدام در ادارات و دستگاه‌های دولتی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه اتمی، آموزش و پرورش استان بوشهر فراهم شده است که با تحقق این ظرفیت‌ها نرخ بیکاری کاهش قابل توجهی خواهد یافت.
استاندار بوشهر با تأکید بر توسعه انبارهای لجستیک ذخیره کالاهای اساسی گفت: باید مساحت انبار ذخیره‌سازی کالا در استان بوشهر افزایش یابد.
وی عملکرد استان در عرصه اشتغال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان بوشهر در زمستان گذشته به ۶.۱ درصد کاهش یافت و رتبه دوم کشوری کسب کرده است.
[کد خبر:AJ45151]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب