آینه جم: ایوب الکعبی مهاجم جوان مراکش به همراه حکیم زییش بازیکنانی هستند که هروه رنار امیدوار است در جام جهانی درخشش خود را ادامه دهند.

به گزارش "آینه جم"، هروه رنار سرمربی تیم ملی فوتبال مراکش در شرایطی نام 23 بازیکن اصلی خود را برای جام جهانی اعلام که "سفیانه بوفال" وینگر تیم ساتهمپتون در نهایت به دلیل عدم آمادگی، در میان مسافران جام جهانی قرار نگرفت، اما این فرصت در اختیار بازیکنان جوانی نظیر "ایوب الکعبی" قرار گرفته است تا توانایی های خود را با شیرهای اطلس در مهم ترین رویداد ورزشی جهان نشان دهند.

الکعبی در رقابت های جام ملت های آفریقا سال 2018 که با قهرمانی مراکش خاتمه یافت، عملکرد خیره کننده ای داشت و موفق شد با به ثمر رساندن 9 گل علاوه بر اینکه بهترین گلزن مسابقات شد، به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت نیز معرفی شود.  این مهاجم 24 ساله در جام جهانی و در کنار خالد بوطیب، نورالدین آمرابات و حکیم زییش مهاجم آژاکس خط هجومی مراکش را تشکیل خواهند داد.

حکیم زییش نیز با امیدواری زیادی به جام جهانی رسیده؛ این بازیکن با کسب عنوان بهترین گلساز رقابت های هلند، امیدوار است در جام جهانی هم بتواند در ایجاد موقعیت برای هم تیمی های خود مثمرثمر باشد.

سفیانه بوفال وینگر تهاجمی تیم فوتبال ساتهمپتون از 31 مارچ تاکنون نتواسنته در میادین حضور داشته باشد و به همین دلیل در فهرست نهایی مردان هروه رنار قرار نگرفته است.

اشرف حکیمی مدافع راست تیم فوتبال رئال مادرید، مهدی بن عطیه مدافع میانی یوونتوسی ها و حکیم زییش مهاجم تیم فوتبال آژاکس دیگر بازیکنانی هستند که در جام جهانی در ترکیب شیرهای اطلس پنجمین حضور این کشور را در جام جهانی رقم خواهند زد.

گفتنی است تیم ملی مراکش همراه با تیم ملی ایران، پرتغال و اسپانیا در گروه دوم رقابت های جام جهانی 2018 روسیه قرار گرفته و اولین دیدار خود را مقابل ایران روز 25 خرداد ماه برگزار خواهد کرد.

در زیر نگاهی داریم به فهرست 23 بازیکن دعوت شده به تیم ملی مراکش توسط هروه رنار:

دروازه بان ها:
1-  منیر الکجویی (نومانسیا اسپانیا ): این گلر 29 ساله چهارمین سال حضور خود را در نومانسیای اسپانیا پشت سر می گذارد ولی فصل گذشته تنها 90 دقیقه فرصت حضور در ترکیب اصلی این تیم را پیدا کرد.

2-   یاسین بونو (خیرونا اسپانیا): یاسین بنو دومین فصل حضور خود را در تیم خیرونای اسپانیا پشت سر می گذارد که فصل گذشته جواز حضور در رقابت های لالیگا را کسب کرد. این گلر 190 سانتی و 27 ساله طی فصلی که گذشت، 29 مرتبه از ابتدا برای تیمش به میدان رفت و با این وصف انتظار می رود که در جام جهانی انتخاب اول هروه رنار سرمربی مراکش باشد.

3-  احمد ردا تاگنوتی ( اتحادطنجه مراکش): این گلر 22 ساله در تیم طنجه مراکش به میدان می رود و بعید به نظر می رسد شانسی برای حضور در ترکیب اصلی شیرها در جام جهانی داشته باشد.


مدافعین:
4-  مهدی بن عطیه ( یوونتوس ایتالیا): بن عطیه 31 ساله انتخاب اول هروه رنار در جام جهانی برای خط تشکیل خط دفاعی مراکش خواهد بود. بین عطیه در فصل گذشته رقابت های سری آ بیست با برای تیمش راهی میدان شد و 2 گل هم به ثمر رساند. البته بن عطیه که یکی از مهم ترین بازیکنان آلگری بود در فینال جام حذفی نیز دو بار برای تیمش گلزنی کرد.


5-   رومین سایس ( ولورهمپتون انگلستان): این بازیکن 190 سانتی  متری و 28 ساله که هم در خط میانی و هم خط دفاعی توانایی بازی دارد، فصل گذشته در مجموع 42 بار برای تیم ولور همپتون در چمپیونزشیپ به میدان رفت و قطعا یکی از انتخاب های اصلی سرمربی مراکش خواهد بود.

6-   مانوئل دا کاستا (باشاک شهیر ترکیه): مدافع تیم باشاک شهیر ترکیه با 32 سال سن در میان بازیکنان باتجربه مراکش قرار دارد. او در این فصل برای تیمش تنها 10 بار فرصت حضور پیدا کرد.


7-   بدر بانون (راجا کازابلانکا مراکش): این مدافع 24 ساله از سال 2015 در تیم راجا کازابلانکای مراکش توپ می زند و در جام جهانی نیز می تواند زوج بن عطیه در قلب خط دفاعی باشد.


8-   نبیل دیرار (فنرباغچه ترکیه): این بازیکن که توانایی بازی در هر دو پست هافبک و مدافع را دارد، پس از پنج سال حضور در تیم موناکو در ابتدای فصل گذشته به تیم فنرباغچه پیوست و طی یک فصل 27 بار به عنوان یار اصلی و 2 بار به عنوان یار ذخیره برای تیمش به میدان رفت و 4 گل هم به ثمر رساند. دیرار نیز مانند مانوئل داکاستا 32 ساله است و می تواند با توجه به تجربیات خوبی که از بازی در موناکو و پیشتر بروژ کسب کرده ، به هروه رنالد در پیاده کردن برنامه های تاکتیکی اش کمک کند.

9-   اشرف حکیمی (رئال مادرید اسپانیا): یکی از شناخته شده ترین بازیکنان مراکش بی شک اشرف حکیمی است که فصل گذشته در غیاب کارواخال 8 بار از ابتدا برای رئال مادرید راهی میدان شد. جام جهانی برای این مدافع 19 ساله فرصتی برای نشان دادن توانایی هایش بدون تحمل فشار زیاد بازی در تیمی مثل رئال مادرید خواهد بود.


10-   حمزاء مندیل ( لیل فرانسه): این بازیکن 20 ساله فصل گذشته از تیم دوم لیل فرانسه به تیم اول رسید و در اولین فصل حضور خود موفق شد در لیگ یک فرانسه 850 دقیقه برای تیمش به میدان برود.


هافبک ها:

11-  مبارک بوسوفا (الجزیره امارات): بوسوفا در دیدار برگشت الجزیره امارات برابر پرسپولیس به طور کامل در ترکیب تیم تن کاته راهی میدان شد. او فصل 16 بار در ترکیب تیمش راهی میدان شد و 3 بار هم برای تیمش گلزنی کرد. مبارک بوسوفا با 32 سال، یکی از بازیکنان باتجربه مراکش در جام جهانی به شمار می رود.


12-   کریم الاحمدی (فاینورد هلند): این بازیکن پس از یک سال حضور در فوتبال هلند و تیم فاینورد به انگلیس و تیم استون ویلا پیوست. احمدی پس از سه سال از این تیم جدا شد و بار دیگر به فاینورد بازگشت و فصل گذشته در شرایطی که وارد 33 سالگی شد، 31 بار برای این تیم راهی میدان شد و 2 بار هم برای تیمش گل زد.

13-   یوسف آیت بن ناصر (کان فرانسه): یوسف آیت بن ناصر طی سال های گذشته در لیگ فرانسه حضور داشته؛ این هافبک 21 ساله پس از چند فصل حضور در تیم های یک و دو نانسی، یک فصل را در موناکو بدون اینکه بازی به او برسد، پشت سر گذاشت و سپس به تیم کان پیوست. البته در تیم اول کان فرانسه نیز علیرغم اینکه 24 بازی به میدان رفت، در فصل گذشته به تیم دوم کان منتقل شد و تنها دو بار برای این تیم به میدان فرستاده شد. 

14-   سوفیان آمرابات ( فاینورد): آمرابات 21 ساله یکی دیگر از جوانان هروه رنار در جام جهانی خواهد بود که با توجه به تجربه 4 ساله در فوتبال هلند می تواند به کمک تیم ملی مراکش بیاید. آمرابات فصل گذشته 11 مسابقه به صورت فیکس و 10 بازی نیز به عنوان یار جانشین در اولین فصل حضور خود  برای فاینورد، تجربه کرد و یک بار نیز برای این تیم گلزنی کرد.

15-  یونس بالهنده (گالاتاسرای ترکیه): بالهنده با وجود اینکه 28 ساله است، تجربیات فراوانی از حضور در فوتبال اروپا دارد. این هافبک که مانند سایر بازیکنان آفریقایی از لیگ فرانسه به فوتبال دنیا معرفی شد، پس از چهار فصل حضور در این لیگ، سه سال را در دیناموکیف پشت سر گذاشت و سپس یک فصل را در تیم شالکه 04 سپری کرد و دوباره با تیم نیس به فوتبال فرانسه بازگشت. بالهنده فصل گذشته یکی از بازیکنان اصلی تیم گالاتاسری بود که 29 بازی برای این تیم انجام داد  و سه گل هم به ثمر رساند.

16-  فیصل فجر (ختافه اسپانیا): فیصل فجر یکی دیگر از هافبک های پرشمار تیم مراکش به شمار می رود که تجربیات فراوانی از بازی در اسپانیا و فرانسه به دست آورده و حالا می تواند در جام جهانی آنها را به معرض نمایش بگذارد. این بازیکن 29 ساله که در فرانسه متولد شده، فصل گذشته را در ختافه پشت سر گذاشت و در 30 مسابقه یک بار هم برای تیمش موفق به گلزنی شد.


17-   امین هریت (شالکه 04 آلمان): امین هریت 20 ساله می تواند یکی از پدیده های مراکش در جام جانی لقب بگیرد. این هافبک راست پا که مانند فیص فجر در فرانسه متولد شده، شروع فوتبال خود را در نانت سپری کرد و پس از سه فصل حضور در تیم های اول و دوم این باشگاه، فصل گذشته به بوندسلیگا و شالکه پیوست که توانست پس از بایرن مونیخ رتبه دوم فصل را به دست بیاورد. هریت طی فصلی که گذشت 23 بار به عنوان بازیکن اصلی و 8 بار هم به عنوان یار جایگزین برای شالکه بازی کرد و سه مرتبه هم موفق به باز کردن دروازه حریفان شد تا علیرغم جوانی کنار گذاشتن او از ترکیب اصلی کار سختی برای هروه رنار باشد.

مهاجمین: 

18-  خالد بوطیب ( مالاتیا اسپور ترکیه): خالد بوطیب فصل گذشته در تیم مالاتیا اسپور 32 بار میدان رفت و 12 بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شد. این بازیکن 31 ساله که 189 سانتی بلندی قامت دارد، قطعا یکی از امیدهای گلزنی شیرهای اطلس در جام جهانی خواهد بود و مدافعان تیم ملی باید برنامه ویژه ای برای کنترل او داشته باشند.

19-  عزیز بوحدوز ( سن پائولی آلمان): این مهاجم 188 سانتی متری و 31 ساله، 4 سال اخیر را در بوندسلیگای دو سپری کرده است. او فصل گذشته در مجموع 26 بار برای سن پائولی به میدان رفت و 4 گل هم به نام خود ثبت کرد. البته تعداد کم گل هایی که او به ثمر رساند باعث شد که در 9 دیدار هم اصلا فرصت بازی به او نرسد.

20-  ایوب الکعبی ( برکانیه مراکش): در بسیاری از گزارش های جهانی از ایوب الکعبی به عنوان خطرناک ترین مهاجم مراکش نام برده می شود. این مهاجم 24 ساله طی دو فصل اخیر در لیگ مراکش برای تیم های کازابلانکا و برکانیه طی 40 مسابقه آمار بسیار خوب 47 گل را به جا گذاشته است و قطعا کی روش باید برنامه ویژه ای برای مهار او داشته باشد.


21-  نورالدین آمرابات (لگانس اسپانیا): آمرابات 31 ساله که 179 سانتی متر بلندی قامت او است، فصل کابوس واری را در لگانس پشت سر گذاشت. این چهره طی 1605 دقیقه تنها یک بار برای تیمش گلزنی کرد تا کار سختی برای بازی در جام جهانی با توجه به رقبایی که در کنار خود می بیند داشته باشد. البته تجربه بسیار بالای این بازیکن که در واتفورد، مالاگا، گالاتاسرای و همینطور پی اس وی آیندهوون را در کارنامه دارد می تواند باعث شود تا هروه رنار به او برای دقایقی هم که شده اعتماد کند.


22-  مهدی کارسیلا ( استاندارد لیژ بلژیک): کارسیلا هافبک مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال استاندارد لیژ است که فصل گذشته برای این تیم 13 مسابقه به میدان رفت و 5 بار هم گلزنی کرد. این بازیکن 28 ساله که متولد بلژیک است و فوتبال خود را هم از این کشور و استاندارد لیژ آغاز کرده و سپس در تیم هایی نظیر بنفیکا و گرانادا به میدان رفته، سومین حضور خود را در لیژ تجربه می کند و با توجه به توانایی بازی در دو پست هافبک و مهاجم باید ببینیم رنار به او فرصت بازی می دهد یا خیر.


23-   حکیم زییش (آژاکس هلند): حکیم زییش فصل گذشته در آژاکس نمایش بسیار خوبی داشت و موفق شد در نبرد برای کسب بهترین گلساز لیگ هلند با جهانبخش، در روز آخر این عنوان را از آن خود کند. این بازکین 25 ساله که فصول گذشته در هیرنفین و توئنته به میدان رفته و فصل گذشته دومین فصل حضور خود را در آژاکس تجربه کرد، 9 بار هم برای این تیم گلزنی کرد تا شانس بسیار زیادی برای انتقال به یک تیم بزرگ داشته باشد و قطعا مهار او در دیدار ابتدایی ایران می تواند کلید برتری شاگردان کی روش باشد.


بازیکنان رزرو:
همچنین الحجام از تیم آمینس فرانسه، یوسف النصری بازیکن مالاگای اسپانیا، نُصیر مزروعی از تیم آژاکس بازیکنان رزرود در نظر گرفته شده از سوی هروه رنار سرمربی مراکش هستند که در صورت مصدومیت سایر بازیکنان به لیست اضافه خواهند شد.

[کد خبر:AJ24771]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب