ینه جم:بازی های آسیایی جاکارتا برای کاروان ایران بسیار متفاوت از از دوره های قبلی بوده است، از بس که در این دوره با اتفاقات و ماجراهای عجیب و جالب و بعضا خنده دار از جانب ورزشکاران، مربی ها و فدراسیون های ورزشی کشورمان روبه‌رو بوده ایم.
به گزارش آینه جم:ازی های آسیایی جاکارتا برای کاروان ایران بسیار متفاوت از از دوره های قبلی بوده است، از بس که در این دوره با اتفاقات و ماجراهای عجیب و جالب و بعضا خنده دار از جانب ورزشکاران، مربی ها و فدراسیون های ورزشی کشورمان روبه‌رو بوده ایم. تا این لحظه که در روز های پایانی بازی ها هستیم، یازده اتفاق جالب از جانب کاروان ایران این بازی ها را تحت تاثیر قرار داده که در ادامه آن ها را مرور می‌کنیم.

1) آخرین بار که سوارکاران ایرانی در بازی های آسیایی شرکت کردند مسابقات دوحه 2006 بود. آن زمان به نتیجه دندانگیری هم نرسیدیم. در پرش تیمی به مقام دهم رسیدیم و در انفرادی هم فقط رتبه های دو رقمی به ما افتاد. امسال اما بار دیگر سوارکاران ایرانی راهی بازی های آسیایی شدند. نکته غم انگیز اینکه نتایج نمایندگان ایران فاجعه بار تر از قبل بود.
۱۰ نکته درباره ورزشکاران ایرانی
در دوحه بدترین رتبه ای که در بخش پرش انفرادی کسب کردیم 44 بود ولی این بار یکی از ورزشکاران ما با کسب رتبه 55 با مسابقات خداحافظی کرد. در مجموع تیمی هم با کسب رتبه یازدهم از مسابقات بیرون آمدیم. حالا این رتبه شاهکار چطور کسب شد؟ مگر کلا چند شرکت کننده بودند که نماینده ایران پنجاه و پنجم شده؟
در بخش پرش انفرادی از 17 کشور 4 نماینده حضور داشته که می شود 68 سوارکار. یعنی قهرمان سوارکاری ایران، در آسیا از آخر چهاردهم شده. یک روز قبل تر هم آریا روانبخش در همین رشته به کسب رتبه 63 نایل شده بود.
2) یکی از اتفاقات عجیب این دوره بازی های آسیایی باخت نماینده کوراش ایران در وزن 90+ کیلوگرم به حریفی از افغانستان بود. خب این رشته چندان برای ما شناخته شده نیست اما همین قدر می دانیم که کشورهای آسیای میانه مثل قرقیزستان، قزافستان، ازبکستان و حتی تاجیکستان ممکن است حرف هایی برای گفتن مقابل ما داشته باشند اما اینکه در مرحله یک شانزدهم نهایی محمدعلی ذاکری از ایران به حریف افغانستانی ببازد اتفاقی نبود که انتظارش را می کشیدیم.
۱۰ نکته درباره ورزشکاران ایرانی
3) کیانوش رستمی نماینده ایران در رشته وزنه برداری برخلاف انتظارها نتوانست مدالی کسب کند. با توجه به مدال طلای المپیک ریو انتظارات از او بالا بود و حذف شدن او خیلی ها را غافلگیر کرد. اینکه او ترجیح می دهد بدون مربی تمرین کند و فدراسیون وزنه برداری هم با این مسئله کنار آمده، باعث شد طی روزهای اخیر بعضی رسانه ها طعنه های تندی هم به او بزنند. به خصوص که او قبل از شروع مسابقات در یک پست اینستاگرامی گفته بود در این مسابقات یک سورپرایز برای تان دارم. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که با توجه به حذف دسته 85 کیلو کیانوش رستمی مجبور شد در دسته 96 کیلو مسابقه بدهد و برنامه ریزی اش کلا برای المپیک 2020 بود.
۱۰ نکته درباره ورزشکاران ایرانی
4) ماجرای تیم امید را هم که خودتان در جریان هستید چطور تراژدی به کمدی رسید. ما تعمدا دو بر صفر به میانمار باختیم که به کره جنوبی نخوریم. از آن طرف عربستان و کره شمالی از ما زرنگ تر بودند و در نهایت ما به کره خوردیم و حذف شدیم. در عوض کره شمالی و عربستان هر دو حریفان شان را بردند و صعود کردند.
۱۰ نکته درباره ورزشکاران ایرانی
5) جوجیتسو کاران ایران در جاکارتا تاریخ ساز شدند. حتی یک نفر هم از ایران به مرحله یک هشتم نهایی نرسید. دو نتیجه خارق العاده هم در وزن 77 و 62 کیلوگرم ثبت کردیم. محمد منصوری و احمد عیدی به حریفانشان 100 هیچ باختند.
۱۰ نکته درباره ورزشکاران ایرانی
6) تیراندازی هم از آن رشته های مدال آور برای کشورهای دیگر است که ما معمولا دست خالی از آن به خانه برمی گردیم. در همین مسابقات جاکارتا 19 ورزشکار در این رشته اعزام کردیم که خروجی اش فقط یک مدال برنز بود. از بین نتایج کسب شده بد نیست ماده اسکیت را مثال بزنیم که دو ورزشکار ما در رده های 21 و 27 قرار گرفتند. حالا تعداد کل شرکت کننده ها چند نفر بوده؟ 30 نفر در شنا هم وضعیت مشابهی داشتیم و اکثرا به رتبه های 20 به بعد بین سی و اندی شرکت کننده رسیدیم. مشخص نیست روند آماده سازی این شناگران چگونه است؟ تمرین درست حسابی ندارند؟ کمبود استخر دارند؟ زیاد تلاش نمی کنند؟ خسته هستند؟ آخر این چه رتبه هایی است که شناگران ما به دست آورده اند. خداییش خجالت بار است. خداییش!
۱۰ نکته درباره ورزشکاران ایرانی
7) یکی از ورزشکاران ایران در رشته پنجاک سیلات بدون کسب حتی یک امتیاز مدال آورد. به نظر شما این داستان واقعی است؟ بله. هیچ تردستی ای هم در کار نیست. قصه خانم کربلایی اینطوری بود که حریف مرحله یک چهارم نهایی اش انصراف داد. در مرحله نهایی نماینده ایران پنج بر صفر به نماینده ویتنام باخت و بی دردسر به مدال برنز رسید. این پنجاک سیلات همان رشته ای است که امسال به بازی های آسیایی اضافه شده و اندونزیایی ها با درو کردن مدال های آن در جدول کلی مدال ها از ما جلو زدند. سهم ما هم یک برنز بود. دست شان درد نکند.
۱۰ نکته درباره ورزشکاران ایرانی
8) اتفاقی که برای زهرا نعمتی افتاد کام همه مردم را تلخ کرد. مسئولان تیم ایران به گمان اینکه وقت استراحت است ورزشکار ما را از زمین مسابقه خارج کردند غافل از اینکه بازی ها در حال برگزاری بود. اول گفتند زهرا نعمتی را برده بودند ناهار اما بعد مربی کردای او مسئولیت این اتفاق را برعهده گرفت و گفت زهرا نعمتی به دلیل اینکه سرویس بهداشتی بوده مسابقه را | از دست داده. خلاصه به همین راحتی یک مدال ایران از دست رفت.
۱۰ نکته درباره ورزشکاران ایرانی
9) حمیده عباسعلی که در اینچئون مدال طلا گرفته بود چه شد که اینجا به حریف ژاپنی 7 هیچ باخت و به یک برنز اکتفا کرد؟ گفته شد که او از ناحیه کتف مصدوم بوده. نکته عجیب اما در نحوه مصدومیتش است. آنطور که پوریا تابان مجری برنامه ورزش از نگاه دو نقل کرده فدراسیون یک هفته قبل از شروع بازی ها مسعود رهنما را به کادر فنی تیم کاراته بانوان اضافه کرده. او هم 4 کاراته کا از بیرون دعوت کرده به اردوی تیم ملی و در همین تمرینات یک ضربه غیر کنترلی کار دست حمیده عباسعلی داده است.
۱۰ نکته درباره ورزشکاران ایرانی
10) محمد جعفر مرادی رکورددار ماراتن ایران با یک تصمیم عجیب به بازی های آسیایی اعزام نشد. فدراسیون دو و میدانی رکورد ورودی به بازی های آسیایی را 2:14 تعیین کرده بود و چون جعفر مرادی رکوردی بهتر از 2:17 را ثبت نکرد به مسابقات اعزام نشد. نکته بامزه اما اینجاست که رکورد نفر اول و برنده مدال طلا در این بازی 2:18:22 درآمد. یعنی فارغ از شرایط جوی و جغرافیایی متفاوت، اگر جعفر مرادی همان رکورد 2:17 را در جاکارتا تکرار می کرد عین آب خوردن برای مان طلا می گرفت!
۱۰ نکته درباره ورزشکاران ایرانی
11) مسابقات کوراش برای تیم ایران در حالی به اتمام رسید که در یکی از این مسابقات محمد ملک محمدی کوراش کار وزن منهای ۹۰ کیلوگرم ایران مقابل حریف افغانستانی شکست خورد. باخت نماینده ایران در این مسابقه بسیار عجیب بود و اعتراض و گریه ورزشکار ایران را در پی داشت. ملک محمدی که باخت را باور نداشت دقایقی روی تاتامی نشست و سپس با گریه تاتامی را ترک کرد و راهی رختکن شد. او اما در راه رختکن به خاطر شدت ناراحتی دست به کارهایی زد که آسیب دیدگی اش را در پی داشت. او سرش را به در و دیوارکوبید و برای همین دقایقی در اتاق پزشکی تحت نظر قرار گرفت.
۱۰ اتفاق جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا
[کد خبر:AJ25695]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب