آینه جم-  داچیا با فروش بالای محصولات جدید خود در بازار اروپا، روزگار بسیار خوبی را سپری می کند. بخش مهمی از این موفقیت مربوط به هاچ بک ساندرو می شود که رقیب سرسختی مانند گلف از فولکس واگن را پیش رو داشته است.

این برند رومانیایی اکنون با جاگر، کراس استیشن 3 ردیفه خود به دنبال تثبیت موفقیت های خود در بازار است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید؛ محصول مذکور شباهت های زیادی به ساندرو استپ وی دارد تا حدی که می توانیم آنرا نسخه استیشن و 7 نفره استپ وی بنامیم!

انتخاب نام جاگر نیز اشاره به ویژگی های اسپرت، طبیعت و انرژی مثبت دارد که تلاش شده همگی در قالب ترکیبی فعال وارد این طراحی شود.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4547 میلیمتر در طول، 1784 میلیمتر در عرض و 1632 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. 

یکی از مهمترین ویژگی های جاگر به فاصه 200 میلیمتری آن از سطح زمین مربوط می شود تا تضمینی بر حرکت روان آن در مسیرهای ناهموار باشد.

جاگر در طراحی ظاهری شباهت به محصولات دو کمپانی را تداعی می کند که اولی مربوط به چراغ های اصلی جلو  گرافیک داخلی Y شکل آن می شود که در محصولات مرسدس دیده ایم و دیگری الگوی چراغ های عقب و شباهت به محصولات کمپانی ولوو است.

داچیا در طراحی کابین عمده تلاش خود را روی مکانسیم صندلی ها متمرکز کرده تا شرایطی را ایجاد کند که فضای حمل بار قابل توجهی برای این خودرو تعریف شود. جابجایی و تغییر حالت صندلی های ردیف دوم و سوم را در تصاویر مشاهده می کنید که در نهایت بیشینه فضای بار به 1820 لیتر می رسد.

در قسمت کنسول و فناورانه های کابین شرایطی کاملا مشابه با ساندرو مشاهده می شود. نمایشگر 8 اینچی لمسی در بالاترین تریم، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو در حالت بی سیم، دو پورت یو اس بی و گرم کن صندلی ردیف جلو و ...

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: 6 ایربگ، ترمز اضطراری، نمایش نقاط کور دید راننده، دستیار پارک، دستیار حرکت در سرپایینی، کروز کنترل، برف پاک کن اتوماتیک، ترمز پارک برقی و ... قابل اشاره هستند.

در بخش پیشرانه این محصول در نمونه های بنزینی و ال پی جی(دوگانه سوز) قابل سفارش است و نمونه دیزل برای آن در نظر گرفته نشده است.

پیشرانه بنزینی 3 سیلندر 1 لیتری برابر با 110 اسب بخار خروجی و 200 نیوتن متر گشتاور دارد که قدرتمندترین آپشن برای جاگر محسوب می شود. این مجموعه با جعبه دنده 6 سرعته دستی هماهنگ می شود.

در نمونه دوگانه سوز نیز میزان خروجی برابر با 100 اسب بخار است که علاوه بر باک 50 لیتری بنزین یک مخزن 40 لیتری برای گاز نیز در نظر گرفنه شده که با هر بار سوخت گیری کامل برد حرکتی به حدود 1000 کیلومتر می رسد.

مازیار دانیالی

[کد خبر:AJ36751]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب