پیرترین انسان دنیا در ژاپن درگذشت.


به گزارش آینه جم  به نقل از رویترز، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن " کانه تاناکا" مُسن ترین فرد جهان، در سن 119 سالگی در ژاپن درگذشت.


به گفته این وزارتخانه، تاناکا که در 2 ژانویه 1903 در شهر "فوکوئوکا" ژاپن به دنیا آمده بود، یک هفته پیش و در تاریخ 19 آوریل 2022 درگذشته است.

پیرترین انسان جهان درگذشت (+عکس)


این بانوی سالمند ژاپنی، هفتمین کودک از یک خانواده 8 فرزندی بود. او در سال 1922 در سن 19 سالگی با یک برنج فروش ازدواج کرد و حاصل این ازدواج 4 فرزند بوده است. این زوج یک کودک را هم به عنوان فرزند خوانده تحت سرپرستی گرفتند.


رکوردهای جهانی "گینس" نیز اعلام کرده که از شنیدن خبر درگذشت تاناکا متاسف است و گفت که خبر مرگ او توسط مشاور ارشد پیری شناسی "رابرت یانگ" تایید شده است.

 


نام خانم تاناکا در سال 2019 در لیست رکوردهای گینس به عنوان پیرترین فرد زنده دنیا ثبت شده بود.


خانم تاناکا در سن 19 سالگی با یک مغازه‌دار برنج‌فروش ازدواج کرد و تا 103 سالگی در فروشگاه خانوادگی کار کرد.

عکس خانوادگی تاناکا در  35 سالگی/ نفر نشسته در وسط سه نفر ردیف اول

پیرترین انسان جهان درگذشت (+عکس)


او در طول دوران طولانی عمرش، دو بار از سرطان جان سالم به در برد و شاهد بسیاری از رویدادهای تاریخی معاصر از جمله دو جنگ جهانی بوده و از دو همه گیری بیماری آنفولانزای اسپانیایی (1918 ) در دوران نوجوانی و " کووید -19 " در دوره کهنسالی جان سالم به در برده بود.


سبک زندگی این بانوی سالمند ژاپنی بر مبنای سحرخیزی بود و شب ها خیلی زود می خوابید. او 9 شب می خوابید و صبح ساعت 6 از خواب بر می خاست.


با مرگ تاناکا، حالا عنوان سالمندترین انسان زنده روی زمین به یک راهبه 118 ساله فرانسوی رسیده است.

"خواهر آندره" 118 ساله اینک عنوان پیرترین انسان جهان را داراست.

پیرترین انسان جهان درگذشت (+عکس)


"خواهر آندره" که سالمندترین فرد اروپا و فرانسه است، در شهر تولون در سواحل مدیترانه ای فرانسه زندگی می‌کند. او حتی سال گذشته به بیماری کووید-19 مبتلا شده و از این بیماری جان سالم به در برده است.

[کد خبر:AJ38731]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب