آینه جم/ کارخانه هوندا موتور در کانادا در آلیستون(انتاریو) افزون بر بخش های قالب گیری، جوشکاری، سالن رنگ و خط مونتاژ دارای یک مرکز تفریحی مخصوص به خود با یک سالن هاکی روی یخ، سالن های آمادگی جسمانی، زمین های بیسبال، والیبال و تنیس است.

این مجموعه تولیدی از دو کارخانه اصلی تشکیل شده است و ظرفیت تولید سالانه 390580 دستگاه خودرو را دارد.

کارخانه 1 در سال 1986 احداث شد و از سال 1988 تولید مدل سیویک در آن آغاز شد. این نخستین تاسیسات تولیدی بود که توسط یک خودروساز ژاپنی در کانادا ساخته می شد. تولید مدل سیویک کوپه در سال 1993 آغاز شد.

دومین کارخانه هوندا موتور در آلیستون که به نام کارخانه 2 شناخته می شود در سال 1998 آغاز به کار کرد و هوندا ادیسه به عنوان مدل سال 1999 از خود تولید آن خارج شد. تولید هوندا ادیسه در کانادا در سال 2004 متوقف شد تا تولید خودرو هوندا ریج‌لاین آغاز شود. همچنین، تولید خودرو هوندا پایلوت در کانادا در سال 2007 متوقف شد تا تولید سدان های سیویک در کارخانه 2 آغاز شود.

در ماه می 2006، هوندا از احداث یک کارخانه تولید پیشرانه در مجموعه آلیستون خبر داد تا حدود 200 هزار پیشرانه در سال برای مدل سیویک تامین شود. این کارخانه در سال 2008 افتتاح شد و ظرفیت تولید سالانه 260 هزار پیشرانه چهار سیلندر را دارد.

 

اوایل سال 2009 شاهد پایان تولید هوندا ریج‌لاین در تاسیسات تولیدی آلیستون بود. تولید این مدل به خط تولید هوندا در آلاباما انتقال یافت. توقف تولید این مدل فضای بیشتری را برای افزایش تولید مدل سیویک در کارخانه 2 ایجاد کرد.

در اوایل سال 2012، مجموعه تولیدی آلیستون به نخستین کارخانه هوندا در آمریکای شمالی تبدیل شد که چهار مدل مختلف شامل سیویک، سی‌آر-وی، ام‌دی‌اکس، و زد‌دی‌اکس از یک خط تولید مشابه خارج می شدند که انعطاف پذیری و قابلیت بالای آن را نشان می داد.

در 28 مارس 2013، آخرین خودرو آکورا ام‌دی‌اکس از خط تولید کارخانه آلیستون خارج شد. تولید این مدل نیز به کارخانه آلاباما هوندا انتقال یافت.

در حال حاضر، مجموعه تولیدی هوندا در کانادا فقط دو مدل سیویک و سی‌آر-وی را تولید می کند. کارخانه 1 از سال 1988 خانه تولید انواع سیویک بوده است.

پس از تولید مدل های اودیسه، پایلوت، و ریج‌لاین، در کنار مدل های آکورا ام‌دی‌اکس و زد‌دی‌اکس، کارخانه 2 در حال حاضر به تولید مدل سی‌آر-وی مشغول است.

این در شرایطی است که هوندا موتور به تازگی از سرمایه گذاری 1.09 میلیارد دلاری طی شش سال برای ارتقا کارخانه های خود در انتاریو و تولید خودروهای شاسی بلند هیبریدی جدید برای بازار آمریکای شمالی خبر  داده است.

[کد خبر:AJ38762]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب