00000000bohendi01.jpg

آينه جم ، وضعیت آلودگی شدید عسلویه در روزهای جاری در اغلب رسانه ها دیده شد و واکنش های زیادی در برداشت .اگرچه آلودگی ها در تمام روزها وجود داشت اما رسانه ها تاکنون به آن نمی پرداختند، ولی این بار آنچنان آسمان سیاه شد که رسانه ها ناچار به روشن کردن این سیاهی سمی شدند.

در جریان آتش سوزی در پتروشیمی مبین که تامین برق خیلی از شرکت های همجوار را برعهده داشت باعث وارد شدن خسارات زیاد مادی به اقتصاد پارس جنوبی شد و میلیاردها اسکناس بالقوه دود شد.اما ،تنها شرکت های مستقر در منطقه نبودند که ضرر کردند بلکه جان ساکنان اصلی این منطقه هم بیش از پیش سوخت و  می سوزد.

آری در این روزها ما شاهد افزایش بیماریها و مراجعات مردم به بیمارستان ها و مراکز درمانی هستیم . سختی تنفس و وجود دودهای غلیظ شیمیایی در آسمان منطقه ، بیماریهای تنفسی و پوستی را تشدید می کند . این آلودگی بی سابقه برای زنان باردار شهرهای نزدیک مانند نخل تقی و عسلویه و بیدخون بسیار خطرناک بود و از این قبیل آسیب ها را می توان تا کلیومترها جلوتر پیدا کرد.

حق طبیعی و قانونی مردمان نجیب این دیار جبران هزینه های ایجاد شده است و این یکی از مطالبه های برحق مردم منطقه عسلویه است.مطالبه ای که مصوبه مجلس دارد و قوانین مختلف و بخشنامه ها آنرا نیز تایید می کنند و می طلبد که همه ی مسولان برای تحقق این مهم اقدام کنند.

خوشبختانه خانم الماسی وکیل مردم منطقه عسلویه در مصاحبه اخیر خود گفتند : « وقتی سلامتی مردم در میان است با کسی تعارف ندارم/ به طور جدی پیگیر آلودگی عسلویه هستم».

ضمن تشکر از نماینده دلسوز،یقین داریم ایشان توانایی و شایستگی اخذ این عوارض و جبران خسارت آلایندگی را به مردم دارد .

با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه عسلویه بی شک عده ای هستند که در بیرون و داخل می خواهند از این آب گل آلود ماهی گیری کنند و دولت را در رسیدگی به حال مردم ضعیف نشان دهند. ولی دولت باید آگاهانه عمل کند و نسبت به انجام این مهم رسیدگی ویژه کند.

شخص آقای روحانی هم می داند که ۹۵ درصد ساکنان بومی عسلویه به وی رای داده اند و امروز هم امید به تدبیر دولتش بسته اند.

در پایان هم پیشنهاد می شود هزینه های اخذ شده  مستقیما به تک تک افراد ساکن در این منطقه برسد تا خرج درمان و مخارج پزشکی خود کنند ، نه اینکه به موارد دیگر مانند ساخت پروژه ها یا به حساب شهرداری ها واریز شود تا با آسفالت چند خیابان به عملکرد شهرداران بدل شود.

ناصر بوهندی- فعال محیط زیست

[کد خبر:AJ18105]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # رگبار 1395-06-28 12:38
آره به امید همین تدبیر بشین اینقدر اسکان بریزه و بپاشه رو سر مبارکتون که اصلا ندونید چه جوری خرجش کنین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب