00000000bohendi01.jpg

آینه جم _ناصر بوهندی: طبیعت این روزها با زبانی واضح با ما سخن می گوید

 طبیعت می گوید انسان ها به همان اندازه که یک جراح زیبایی با دقت ، وسواس و ظرافت و پس از بررسی های متعدد و اعمال نظرات بیمار تیغ خود را به صورت بیمار حرکت می دهد ، یک مدیر دولتی یا نماینده مجلس یا کارشناس مربوطه برای امضای مجوز یک پروژه یا اجرای آن طرح ، باید حساس ، ظریف و وسواسی و با احترام به طبیعت عمل کند .
گرد و غبارهایی که نفس مردم را می گیرد زبان طبیعت است .
رودخانه ای که از پارسیان در هرمزگان به خلیج نایبند در بوشهر می ریزد در طول سالیان دراز، اکوسیستم منطقه پارسیان ، کوشکنار ، عسلویه و نایبند را متعادل و پر از زندگی نگه داشته بود.
تصمیم گیران ملی و استانی پس از چشم پوشی از اهمیت وجود این رودخانه و حق آبه تالاب جنگل حرای نایبند ، باعث خشکی این رودخانه و تالاب و ایجاد یک چشمه عظیم گرد و غبار در منطقه حساس و استراتژیک و اقتصادی شده اند.
ساخت سد بردول در سرچشمه این رودخانه ، ورود بیش از 11 پساب های بدون تصفیه معادن و سنگ شکن ها، عدم توجه مسؤلان در دو منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه که این رودخانه را در فنس خود محصور کرده اند از مهمترین عوامل مرگ و خشکی این رودخانه است.
برای احیای این رودخانه و تالاب جنگل حرا نیاز به حمایت و همت همه مسؤلان نفت ، صنایع و منابع طبیعی و محیط زیست می باشد که با توجه به گفتگوهای رودروی سمن ها با این مسؤلان درک اهمیت محیظ زیستی این رودخانه ایجاد شده است اما این درک نیاز به همگرایی و هم افزایی و اقدام عملی است که امیدواریم به زودی انجام پذیرد.

[کد خبر:AJ18358]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب