0000000000000000000000000000000000000000000000000566787533.jpg

 

 

 

آینه جم، ابراهیم قیصری/ یکی از پروژه های مهم استان بوشهر که اسیر وعده ها شده است پروژه اتصال جم به شبکه آبرسانی است، نگاهی به تاریخچه  و دلایل عدم پیشرفت آن حاوی نکات مهمی است که عیار مسوولان استان را بیان می کند؛ اهمیت پروژه انتقال آب دریا به جم و وضعیت بحرانی سفره های زیرزمینی جم از اهداف این یادداشت نیست و در فرصت های بعدی به آن پرداخته می شود 
حدود ۸ سال پیش مدیر عامل وقت ابفار بوشهر در جلسه شورای اداری جم در  سالن جلسات شهرداری گفت کمتر از ۱۸ ماه دیگر جم به شبکه آب کوثر می پیوندد امام جمعه جم در واکنش به این وعده تاکید کرد این قول حتما عملیاتی می شود؟ مدیر عامل گفت بله! و از آن تاریخ این پروژه که اجرا نشد هیچ!؛ پروژه دیگر که انتقال آب از طریق آب شیرین کن ها نیز است  همچنان اندر خم یک کوچه است .
آرشیو رسانه های جم  پر از قولهای مسوولان درباره پروژه انتقال آب به جم است و بیشترین وعده درباره افتتاح یک پروژه با اختلاف بسیار به خط انتقال آب جم اختصاص می یابد و می توان با قاطعیت گفت خط انتقال آب جم اسیر وعده ها شده است.
 پروژه ای که در شعارهای تبلیغاتی عسکر جلالیان، شیخ موسی احمدی و سکینه الماسی نمایندگان قبلی جم در مجلس شورای اسلامی هم بود و حتی این نمایندگان در دوره خود برای برای اتصال جم به شبکه آبرسانی تلاش هایی هم کردند اما به نتیجه نرسید.
چرا این پروژه مهم بعد از یک دهه کلنگ زنی همچنان اجرایی نشده است؟ 
نگارنده معتقد است دو دلیل مهم وجود دارد که فعلا از افتتاح این پروژه مهم خبری نخواهد بود! 
۱- تا زمانیکه استان بوشهر در هیات وزیران و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و حتی راس کمیسیون های تخصصی مجلس افرادی ندارد هیچ امیدی به بهبود شرایط چه در بحث خط انتقال آب و چه در موارد مهم دیگر استان نیست ، شفاف بگویم در شرایط امروز کشور، بده و بستان و حضور افراد با نفوذ در صدر تصمیم گیری های کلان کشور ، تعیین کننده پروژه های مولتی میلیاردی است، اینکه شبکه آبرسانی دریا به لامرد شتاب گرفته، اینکه در جدیدترین نامه سازمان برنامه و بودجه لامرد از عوارض ده ها میلیاردی آلایندگی بهره مند می شود تنها دلیلش حضور افراد این شهرستان در هیات دولت است.
۲- در برابر اجرای پروژه حیاتی آب شیرین کن های جم،  مافیای قدرتمند تانکریسم حضور دارد که درآمد این مافیا از پیمان های انتقال آب با تانکر است، سود هنگفت این شرکت ها سبب شده برای کارشکنی علیه پروژه  در سطح مرکز  استان و وزارت خانه ها کم نگذارند،  موضوعی که رئیس فعلی شورای شهر جم نیز چند بار به آن پرداخته است .
این دو موضوع مهم سبب شده افتتاح حیاتی ترین پروژه زیستی شهرستان جم در هاله ای از ابهام قرار بگیرد و مردم نیز روز به روز ناامیدتر از قبل نظاره گر وعده ها باشند. 
مسوولان استان بوشهر برای اجرای این پروژه باید  این دو موضوع مهم را مدنظر قرار دهند  و درصورتیکه موفق به اجرای این پروژه در آینده نزدیک شوند عیار واقعی خود را به نمایش گذاشته اند در غیر این صورت همانند مسوولان سابق به جرگه افرادی  می پیوندد که فقط وعده های توخالی دادند.
[کد خبر:AJ36315]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب