000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000WA0042.jpg

 

آینه جم؛ابراهیم قیصری:
کف گیر سفره های زیر زمینی جم تنها منبع تامین آب شرب شهرستان به ته دیگ خورده است و هر روز گلایه های بی آبی مردم جم شنیده می شود اما تنها خبری که برای بهبود وضعیت آب جم شنیده می شود جلسه است و جلسه...!
هر روز در کوچه و خیابان، در فضای عمومی و و مجازی، در ادارات و تریبون های جم گلایه های بی آبی مردم جم شنیده می شود که آب نداریم.
بیش از ۷۰درصد ساکنان جم کارکنان شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی هستند. بخشی که در شهرک های جم ساکن هستند به لطف مافیای تانکریسیم(!) آب دارند و بخشی دیگر که در شهرها و روستاهای جم ساکن هستند همانند مردم بومی جم با بی آبی دست و پنجه نرم می کنند چه تبعیض دردناکی است ساکنان داخل فنس ها ۲۴ ساعته آب دارند اما مردم خارج فنس بی آب اند.
برخی مسوولان نیز برای خاموش کردن انتقادات و گلایه ها فقط وعده افتتاح پروژه آب شیرین کن های جم در آینده را نزدیک می دهند؛ وعده هایی پوشالی که فقط برای آرام کردن مردم است و سالها تکرار می شود.
برای حل مشکلات آب جم باید همه بسیج شوند؛ از استاندار و مدیران آب استان تا مسوولان شهرستان، نماینده مجلس، مدیران شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه، همه باید هم سهم خود بدهند و هم در رفع این مشکل اساسی جم کمک کنند.
استاندار برای حل مشکل اساسی آب جم باید در شهرها و روستاهای جم حضور یابد و فریادهای بی آبی مردم جم را بشنود. به نظر می رسد استاندار صدای واعطشای مردم جم را نمی شنود که اگر می شنید حداقل قدمی برمی داشت و استان را برای حل مشکلات آب جم بسیج می کرد؛ قطعا با توجه به سوابق سردار وحیدی وزیر کشور، او اگر ناله های بی آبی مردم جم را می شنید در جم ساکن می شد و تا زمانی که مشکل رفع نشده جم را ترک نمی کرد.
جناب استاندار بدانید وضعیت آب جم فرابحرانی است و این بحران بزرگ در صورتیکه در هفته های آینده حل نشود، همانند برخی استان های دیگر مشکلات اجتماعی و امنیتی برای استان در پی خواهد داشت.
برای مردم جم قابل قبول نیست هزار کیلومتری دریای عمان (یزد) به آب شرب دریا دسترسی داشته باشد اما مردم جم در کنار بزرگ ترین صنایع نفت و گاز کشور و در چند قدمی خلیج فارس،از آب شرب محروم باشند.
آقای استاندار؛ حق مردم نجیب و صبور جم که طرفداران ولایت، انقلاب و نظام هستند در همه صحنه ها، چه راهپیمایی ها و چه انتخابات ها مشارکت بالا داشته اند میزبان شایسته نفت و گاز هستند این نیست که آب شرب نداشته باشند و با تانکر به خانه هایشان  آبرسانی شود و ناله های بی آبی شان بالا رود

[کد خبر:AJ39410]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب