0000ssdgsd0cdd0.jpg

 

آینه جم  - فرماندار شهرستان جم بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه خط انتقال آب از سیراف به جم تاکید کرد و گفت: تفاهمی برای این منظور بین وزیر نفت و نیرو امضا شده است.

به گزارش آینه جم ، فتح الله نوروزی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی که با حضور امام جمعه جم، معاونین فرماندار، بخشدار مرکزی جم، رئیس شورای شهر و شهرستان برگزار شد، تداوم و گسترش همدلی نفت و محیط پیرامون را ضامن اجرای سیاست های دولت در حوزه نفت و محیط پیرامون دانست و اظهار کرد: بخشی از پروژهای کلان شهرستان جم در تعهد نفت قرار گرفته که دو پروژه آبخیزداری و خط انتقال آب از سیراف به جم از مصوبات سفر استانی هیئت دولت است.

وی با اشاره به پروژه‌هی این شهرستان، افزود: فاز اول پروژه آبخیزداری در سال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسید و فاز دوم آن نیز در سال جاری آغاز می‌شود.

نوروزی در خصوص پروژه خط انتقال آب از سیراف به جم نیز گفت: به تازگی تفاهم نامه‌ای میان دو وزیر نیرو و نفت به امضا رسید و قرار است کارگروهی نیز در سطح استان برای پیگیری روند اجرای پروژه ایجاد شود که امیدواریم سرعت تکمیل پروژه افزایش یابد.

تکمیل پروژه راه جم به ریز

وی راه جم به ریز را از دیگر پروژه‌های مهم شهرستان دانست که با اعتبار وزارت نفت توسط شرکت پالایش گاز فجر جم در حال انجام است و اتمام آن، تحقق آرزوی دیرین مردم شهرستان جم است.

فرماندار شهرستان جم موضوع اشتغال را از موضوعات مهم و اساسی در شهرستان جم عنوان کرد و افزود: با توجه به حضور گسترده شرکت‌های نفت و گاز در منطقه، جوانان محیط پیرامون انتظار دارند مشارکت بیشتری در صنایع نفت و گاز داشته باشند.

نوروزی افزود: شهرستان جم دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در نیروی انسانی است و می‌توانند در سطح مدیریت‌های کلان نیز ایفای نقش کنند.

لزوم احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی جم

وی موضوع تقاطع غیرهمسطح ورودی جم و ساختمان دانشکده فنی و مهندسی را از دیگر مشکلات پیش روی شهرستان جم دانست و تصریح کرد: این دو پروژه از تعهدات وزارت نفت در دولت قبل بوده و انتظار داریم در این زمینه نیز شهرستان حمایت شود.

فرماندار جم با تقدیر از همراهی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در انتخابات هفت اسفند 94، یادآور شد: انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کیفیت بسیار خوبی در شهرستان جم برگزار شد که نقش مجتمع گاز پارس جنوبی در همراهی و پشتیبانی برگزاری این حماسه بزرگ ستودنی است.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اشتغال نیروهای بومی گفت: بومی‌ها در اولویت اشتغال پارس جنوبی هستند.

مسعود حسنی  با تاکید بر اینکه باید نیازهای محیط پیرامون صنایع نفت و گاز بازشناسی شود اظهار داشت: در بازه زمانی یک ساله، نظرسنجی و نیازسنجی جامعه پیرامونی نفت و گاز را انجام دادیم و براساس این نظرسنجی برای ۵ سال آینده برنامه ریزی انجام شده است.

حسنی افزود: طبق نظرسنجی انجام شده رضایت مندی محیط پیرامون از نفت و گاز ۵۴ درصد است که طبق برنامه باید به بیش از ۷۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه اولویت ما به کارگیری نیروهای ساکن در منطقه است گفت: بر این باوریم که نیروهایی که ساکن منطقه بوده و شب را در کنار خانواده خود سپری می کنند هم علاقه بیشتری به منطقه دارند و هم آسیب های زندگی دور از خانواده آنها را تهدید نمی کند.

مقید به حفظ سهم نیروهای بومی هستیم

مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در همین راستا سال گذشته ۲۵۰ جوان تحصیلکرده را در صنایع نفت و گاز آموزش دادیم و از میان آنها بهترین و توانمندترین نیروها را در بخش های مختلف فنی به کار گرفتیم.

وی تاکید کرد: این قاعده برای مسئولان ارشد و مدیران پالایشگاه ها نیز رعایت شده و نگاه این است که همه مدیران، ساکن منطقه باشند

.

حسنی با اشاره به شعاع تعریف شده ۱۵۰ کیلومتری برای استخدام در قالب نیروی بومی تاسیسات نفت و گاز گفت: ۵۰ درصد سهمیه اشتغال در بخش فنی و ۸۰ درصد سهمیه اشتغال در بخش پشتیبانی به جوانان محیط پیرامون اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: نیازهای شغلی جامعه پیرامون صنایع نفت و گاز تغییر کرده و جوانان تحصیلکرده همجوار نفت و گاز به‌دنبال شغل‌های تاثیرگذارتر هستند.

وی افزود: خود را مقید به رعایت این حداقل تعریف شده برای اشتغال جوانان بومی می دانیم و تمام استخدام ها نیز با معرفی نامه بومی از سوی اداره کار و اشتغال منطقه ویژه انجام می شود.

همکاری برای ساخت مصلی در جم

مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات هفتم اسفندماه در حوزه جنوب افزود: برگزاری انتخابات کاری سخت و پراسترس برای متولیان برگزاری است و سوای اینکه چه کسی انتخاب می شود برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه مورد توجه است.

وی تصریح کرد: کمک به برگزاری انتخابات را وظیفه شرعی و قانونی خود می دانیم و قطعا در آینده نیز همراهی لازم را خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سکونت جمعیت بزرگی از کارکنان و خانواده های نفت در جم به موضوع نبود مصلا در جم پرداخت و گفت: شهرستان جم به مصلایی در شان مردم و نام جم نیاز دارد و در راستای احداث این مکان مقدس همکاری خواهیم کرد

.

هزینه بالای حمل آب به جم

حسنی به موضوع آب جم نیز اشاره کرد و گفت: پروژه انتقال آب به جم با امضای تفاهم نامه توسط دو وزیر نفت و نیرو به مرحله خوبی رسیده است و براساس تفاهم نامه برای تکمیل این پروژه ۱۰۸ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد.

وی با اشاره به هزینه ۴۰ میلیارد تومانی سالانه حمل آب به وسیله تانکر به شهرک های مسکونی نفت و گاز در جم افزود: اجرای این پروژه از اولویت های مهم نفت و گاز است و در گذشته نیز وزارت نفت برای این پروژه ۵۰ میلیارد تومان پرداخت کرده بود.

مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار امیدواری کرد با تکمیل این پروژه مهم و حیاتی، شرایط آبی شهرستان جم نیز بهبود یابد.

 

 

[کد خبر:AJ14736]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب