جدیدترین ها از استان بوشهر

گزارش تصویری

(تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران

(تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران

  (تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران باغ...

(تصاویر) زندگی عشایر فارس

(تصاویر) زندگی عشایر فارس

(تصاویر) زندگی عشایر فارس آینه جم-زندگی...

(تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل

(تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل

(تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل آینه جم-...

آینه جم: معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: برداشت میگوی پرورشی از سطح چهار هزار و 413 هکتار سایت های پرورشی در این استان آغاز شد.

http://img8.irna.ir/1396/13960626/82667328/n82667328-71873585.jpg

به گزارش «آینه جم»؛ صغری اشرف روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: امسال یک میلیارد و 79 میلیون قطعه بچه میگو در سطح سه هزار و 617 استخر پرورش در استان بوشهر ذخیره سازی شده است.

وی اضافه کرد: شرایط مناسب تولید و وجود زیر ساخت های آماده باعث شد امسال در 10 مجتمع و سایت از شمال تا جنوب این استان پرورش میگو اجرا شود که تولید 15 هزار تن میگوی پرورشی پیش بینی شده است.

اشرف ادامه داد: برای تولید بچه میگوی مورد نیاز امسال 10 هزار جفت مولد در استان تامین شد که از این شمار یکهزار و 400 جفت از هاوایی وارد شده است.

اشرف اظهار کرد: این میزان بچه میگو در 11 مرکز تکثیر فعال در استان بوشهر تکثیر و در اختیار سایت های پرورش میگو قرار گرفت.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش این استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا نیمه تیرماه به طول انجامید و کار برداشت نیز از شهریور ماه آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از پنج سایت استان 2هزار و 700 تن میگوی پرورشی برداشت شده است گفت: در زمان حاضر 26 مرکز فرآوری در استان بوشهر آماده انجام فرآوری میگوی پرورشی است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: پارسال از سه هزار و 800 هکتار استخر پرورش میگو در استان بوشهر با وجود پیش بینی تولید 12 هزار تن به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در برخی سایت های پرورشی این میزان به 9 هزار تن کاهش یافت.

استان بوشهر با تولید 60 درصد میگوی پرورشی کشور به عنوان قطب پرورش میگو شناخته شده است.

[کد خبر:AJ22938]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه