به گزارش آینه جم:علی پریشان رئیس شورای شهر جم:شهرستان جم دارای ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی است و استفاده از این ظرفیت‌ها موجبات رشد و تعالی شهرستان می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح‌های زیربنایی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مورد توجه و تاکید مسئولان شهر جم است و با همکاری شورا و شهرداری به اهداف مورد نظر می‌رسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر جم با انتقاد و گلایه از پیگیری‌های مکرر شرکت پالایش گاز فجر جم خاطرنشان کرد: از مجموعه شرکت پالایش گاز فجر جم انتظار می‌رود از پیگیری و مکاتباتی که در زمینه بازگشت پرونده آلایندگی از شورای عالی مالیاتی به کمیسیون تجدید نظر استان انجام گرفته، تجدید نظر کند تا باعث تضییع حقوق مردم شریف جم نشود.

پریشان اضافه کرد: قطعا اعضای تجدید نظر که همگی از بزرگان و شایستگان استان هستند، با توجه به اهمیت موضوع همواره در راستای احقاق حقوق مردم و دفاع از مطالبات مردم نقش موثری داشته و دارند.

وی تأکید کرد: پرداخت عوارض آلایندگی کمک بسیار شایانی در راستای توسعه شهرستان جم است که انتظار و توقع مردم شریف شهرستان جم از متولیان امر نیز کمک در راستای عمران و آبادانی این شهرستان است.

رئیس شورای اسلامی جم گفت: اگر از بابت عوارض آلایندگی کمکی به جم می‌شود و باعت توسعه همه جانبه و عمران و آبادانی در شهرستان می‌شود، به نوعی همه افراد جامعه از جمله مردم شریف جم و ساکنین شهرک‌های وابسته به نفت وگاز مستقر در منطقه از آن بهره‌مند می‌شوند.

پریشان بیان کرد: مسئولان باید نسبت به دغدغه‌های مردم توجه بیشتری داشته باشند و برای اعتلای شهرستان باید راهکارهای قانونی را به کار گیرند و مانع از روند توسعه شهرستان نشوند.

****

سید احمد علمداری:خدمت‌رسانی به مردم مهم‌ترین اولویت شهرداری جم است و در این مسیر اهتمام جدی داریم.

وی بر لزوم پرداخت آلایندگی توسط پالایشگاه جم تاکید کرد و افزود: پرداخت عوارض آلایندگی شرکت پالایش گاز فجر جم مربوط به سال 84 الی نیمه اول 87 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و امیدواریم در پرداخت اقساط آن تأخیری به وجود نیاید.

شهردار جم خاطرنشان کرد: پرونده عوارض آلایندگی شرکت پالایش گاز فجر جم با اعتراضات و پیگیری‌های مکرر این شرکت از شورای عالی مالیاتی به کمیسیون تجدید نظر استان ارجاع داده شده تا روند بررسی پرونده در استان بوشهر پیگیری شود.

وی اضافه کرد: پرداخت عوارض آلایندگی مربوط به سال 84 الی نیمه اول 87 با پیگیری‌های انجام گرفته و توافقی که بین شورای دور سوم و شرکت پالایش گاز فجر جم انجام شده بود، مقرر شد ماهیانه تا صدور رای قطعی از سوی شورای عالی مالیاتی  به صورت اقساطی پرداخت شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مکرر این شرکت پرونده عوارض آلایندگی برای بررسی به کمیسیون تجدید نظر استان ارجاع داده شده و بیم آن می‌رود با توجه به توقعاتی که در شهرستان جم به وجود آمده، در پرداخت این عوارض که باعث عمران و آبادانی می‌شود تاخیری به وجود آید.

علمداری گفت: لذا با توجه به صادر نشدن رای قطعی از سوی شورای عالی مالیاتی انتظار می‌رود مدیریت شرکت پالایش گاز فجر جم نسبت به تعهدات خود پایبند بوده و به پرداخت اقساط عوارض در موعد مقرر اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت عوارض آلایندگی یکی از حقوق حقه مردم شریف جم است افزود: از مجموعه پالایشگاه به ویژه مهندس اسلامی مدیرعامل این شرکت انتظار می‌رود که به عنوان یک نیروی بومی نهایت همکاری را در بحث پرداخت عوارض آلایندگی داشته باشد.

شهردار جم با گلایه و انتقاد از پیگیری‌های اعتراضی شرکت پالایش گاز فجر جم و از سرگیری دوباره این پرونده تأکید کرد: انتظار می‌رود مهندس اسلامی که خود از افرادی بومی این منطقه است و سال‌هاست در شهرستان جم زندگی می‌کند، اگر راهکارها و روزنه‌هایی در کمک به توسعه عمران و آبادانی جم باز می‌شود، با تعامل بیشتر با مسئولین شهرستان جم در راستای گسترش اینگونه کمک‌ها گام‌های اساسی بردارد.

علمداری افزود: با توجه به دستورات و تاکیدات استاندار بوشهر مبنی بر پرداخت به موقع عوارض آلایندگی توسط شرکت‌های نفت و گاز، امیدواریم متولیان امر نیز این مقوله مهم را در دستورات کاری خود قرارداده تا در پرداخت به موقع این عوارض تاخیری به وجود نیاید/فارس

[کد خبر:AJ3430]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب