815021516267792.jpg

آينه جم؛ رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: طرح پوليو تكميلي در 9 روستاي شهرستان جم انجام شد.

احمدقاسمي در گفتگويي با خبرنگار آينه جم  اظهار داشت: انجام واکسناسیون اقدامی بسیار مهم و ضروري عنوان كرد که با هزینه کم می تواند از ابتلا به بیماری های عفونی و خطرناك جلوگیری کرد.

وي افزود: با اجرای برنامه واکسناسیون همگانی در جهان، شیوع بسیاری از بیماریهای خطرناک در بین شیرخواران، کودکان و  حتي بزرگسالان کاهش بارزی يافته است به طوری که اکنون شیوع بیماری های خطرناکی مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، فلج اطفال با واکسيناسیون همگانی با موفقیت  کنترل شده است و در بسیاری از کشورها، عملا شيوع برخي از اين بيماري ها به حداقل میزان خود رسیده است .

قاسمی با بيان اينكه بیماری آبله با واکسناسیون همگانی ریشه کن شده است ادامه داد: برای بیش از 20 بیماری انسان، واکسن تهیه شده است که تعدادی از آنها به طور همگانی و بقیه در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

وي انجام به موقع واکسناسیون را یکی از ضروریات برشمرد که باید مورد توجه جدي قرار گیرد و در مورد کودکان این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است نباید زودتر یا دیرتر از زمان تعیین شده واکسن را تزریق نمود زیرا تزریق قبل از موعد باعث ایجاد اثرات منفی در کودکان خواهد شد و تزریق دیرتر نیز از اثرات واکسن به طور قابل ملاحظه ای کم خواهد کرد.

رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان جم در ادامه به ارائه آمار واکسيناسیون در شهرستان جم پرداخت و بيان داشت: در سال جاري در مجموع 21103 نفر تا پایان دی ماه واکسینه شده اند و بیشترین مورد مصرفی در واکسن پولیو به تعداد 7035 دوز بوده است.

قاسمي افزود: واکسن های ثلاث، پنتاوالان، MMR، توام،ب ث ژ، مننژیت، هپاتیت و آنفلوآنزای فصلی از دیگر واکسن های تزریقی تا پایان دی ماه در شهرستان جم بوده است.

انجام طرح پوليو تكميلي در 9 روستاي شهرستان جم

رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم در ادامه گفتگو با آينه جم اظهار داشت: در راستاي ريشه كني فلج اطفال و با توجه به همجوار بودن كشورمان با دو كشور افغانستان و پاكستان و رفت و آمدهاي بسيار زياد مهاجرين و خطر ورود ويروس پوليو به كشور، در راستاي حفظ بروز صفر، هر ساله عمليات واكسيناسيون تكميلي فلج اطفال جهت گروه هاي پرخطر زير 5 سال در اتباع خارجي و مناطق تحت پوشش تيم هاي سيار كه شامل 9 روستا شهرستان جم است انجام مي شود.

قاسمی افزود: در این طرح 103 نفر از  تعداد 60 خانوار افاغنه و اتباع خارجی دیگر  واکسینه و در مقابل ویروس پولیو ایمن شدند.

وی در پايان گفتگو اظهار داشت: تعداد خانوار تحت پوشش سیاری، 138 خانوار است که تعداد 90 نفر در این طرح واکسینه شدند.

 

اهداء یک قطعه زمین جهت ساخت خانه بهداشت در روستای جنوب جم

به گزارش آينه جم؛  یک قطعه زمین به مساحت 1500 متر مربع واقع در روستای جنوب جم، توسط دهیاری و شورای اسلامی روستای جنوب جم، به ثناگويا نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان، جهت ساخت خانه بهداشت اهداء گردید.

حسین ثناگویا رئیس مرکز بهداشتی درمانی امیرالمومنین(ع) جم گفت: دهياري و شوراي اسلامي روستاي جنوب جم خواستار احداث خانه بهداشت در روستا شده اند و تاكيد كرده اند كه چنانچه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تا 2 سال آينده اقدامی جهت ساخت و ساز خانه بهداشت در این زمین انجام ندهند، زمین فوق به دهیاری و شورای روستا استرداد مي گردد.

[کد خبر:AJ12893]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب