به گزارش خبرنگار آینه جم،همایشی تحت عنوان اشتغال و کارآفرینی با حضور استاد دکتر شعبانی  و با حمایت *موسسه کارآفرینی و اشتغال زایی نگار نصر شعبه استان بوشهر*وابسته به بسیج مهندسی به میزبانی بسیج دانشکده فنی و مهندسی جم راس ساعت 19 روز دوشنبه 30 بهمن در تالار شهید خاتمی جم برگزار شد

 

 

 به گزارش خبرنگار آینه جم،همایش “کار آفرینی و اشتغال” با پشتیبانی موسسه نگار نصر شعبه استان بوشهر وابسته بنیاد تعاون بسیج، دوشنبه شب ۳۰ بهمن ماه ۹۱ در جمع پرشور دانشجویان و مسئولان منطقه، بر گزار گردید.

این همایش که به همت بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی جم شکل گرفت، با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران که با همخوانی حضار همراه شد، آغاز گردید.

در ادامه، مهندس غلامرضا احمدی، سرپرست محترم دانشکده ی فنی و مهندسی جم پشت تریبون مراسم، با خیر مقدم خدمت اساتید همایش، آقایان ، دکتر ابراهیم شعبانی و مهندس جوانمهر و مدیریت موسسه نگار نصر جناب سرگرد پاینده، صحبتهای خود را آغاز نمودند. ایشان با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در دانشگاه خلیج فارس در راستای کارآفرینی و اشتغالزایی، افزودند با توجه به اینکه کشور ما در بحث کار آفرینی، رتبه ی پایینی دارد، جا دارد که در این زمینه، کارهای بیشتری صورت گیرد و سرمایه گذاری های موثرتری شکل گیرد. ایشان ابراز داشتند، که دانشگاه خلیج فارس بوشهر طرح توسعه پژوهشکده محصولات دریایی را در شهرستان دیر دنبال می کند. همچنین توسعه مرکز فناوری زیست محیطی در جم و در سال آینده به عنوان رشته ی جدید معرفی می کنیم. و پژوهشکده گیاهان دارویی در دشتستان ایجاد می گردد. همچنین ایشان ایجاد پارک فناوری را نیز یادآور شدند.

مهندس احمدی در ادامه راجع به بحث ارتباط صنعت و دانشگاه با انتقاد از مسئولین امر در صنایع منطقه، ابراز داشتند که این ارتباط، اکنون در حد صفر است و لازم است ترتیبی اتخاذ گردد که این رابطه، ایجاد گشته و مستحکم گردد. در ادامه، مهندس احمدی با اشاره به آموزشهای تخصصی صورت گرفته در دانشگاه خلیج فارس و دانشکده ی فنی و مهندسی جم، یاد آور شدند که این تخصص ها، بدون در اختیار داشتن سرمایه، بلااستفاده خواهند ماند.

در ادامه ی همایش، استاد، دکتر ابراهیم شعبانی که در ابتدا، تخصص های فراوان همراه با تجارب متعدد ایشان توسط مجری برنامه، مطرح شد، به ایراد سخنان خود پرداختند.

ایشان، در آغاز با اشاره به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امکانات و شرایط ویژه ای که به سبب انقلاب اسلامی ، برای کارآفرینی در ایران مهیا شده است، افزودند که وجود مشکلات مالی و اقتصادی نباید مانع حرکت و پویایی جوانان و دانشجویان ما شود و این عزیزان می بایست با قاطعیت و پشتکار، طرح های خود را دنبال نمایند تا به نتیجه برسند.

ایشان اضافه کردند که ما نباید اجازه دهیم که نیروی کار، از دیگر استان ها به این استان بیایند و موقعیت های شغلی ما را بدست بیاورند و برای ما کار تعیین کنند؛ یا اینکه ما راحت و آسوده زندگی کنیم و این امور را به دست دیگران بسپاریم بلکه باید دانشجویان و جوانان ما، آنچنان در علم و دانش یشرفت کنند که خود، این کارها و امور را بدست گیرند.

دکتر شعبانی به این موضوع نیز اشاره نمودند که سه عامل اصلی که مانع ایجاد کارآفرینی توسط فرد می شوند، عبارتند از:

۱٫ عامل ترس از کمبود سرمایه و زمان که حاصل تفکری عوامانه است

۲٫ تنبلی- فرد می گوید که چرا من بایستی روزی ۱۰ ساعت کار کنم در حالی که بایستی ۸ ساعت بخوابیم و چرا باید تلاش کنم و این تلاش به نتیجه نرسد؟

۳٫ عدم تخصص کافی در انجام امور

ایشان افزودند که در زمان حاضر، با توجه به جمعیت جوان و مستعد و آماده به کار، سازمان ها و سیاستهای ما قادر به جذب و به کارگیری همه آنها نمی باشند؛ استعدادهای بالقوه را بایستی به بالفعل تبدیل کنیم و خودمان را باور کنیم که ما می توانیم.

در ادامه ی همایش، با توجه به سوابق و تخصص های درخشان جناب آقای مهندس جهان مهر در امر کار آفرینی در سطج استان و کشور، از ایشان جهت ایراد سخنان خود، دعوت به عمل آمد.

مهندس جوان مهر، در ابتدا عنوان نمودند که، ما برای اینکه کارآفرینی کنیم، بایستی نشاط داشته باشیم؛ اگر کسی علاقه، عشق و ایمان به کار داشته باشد، می تواند کارآفرینی کند و اگر این ۳ عنصر را نداشته باشد، بهتر است به فکر کار کردن برای دیگران باشد.

ایشان در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با تفکر در کارآفرینی، عنوان نمودند که کارآفرینی مبتنی بر تفکر است و کسی در کار آفرینی موفق است که راه حل مناسبی برای حل مشکلات بیابد.

شایان ذکر است در میان برگزاری مراسم، کلیپ ۱۰ دقیقه از از اهداف و مجموعه فعالیت های صورت گرفته توسط موسسه نگار نصر شعبه استاد بوشهر، پخش گردید که مورد توجه حضار قرار گرفت

در پایان مراسم نیز جناب سرگرد پاینده، مدیریت محترم موسسه نگار نصر شعبه استاد بوشهر، به ایراد سخنان خود پرداخته و از تسحیلاتی که بسیجیان کارآفرین در رابطه با اجرایی نمودن ایده های خود می توانند از این موسه دریافت نمایند، صحبت های مفیدی را طرح نمودند. همچنین ایشان افزودند که بودجه تخصیص یافته به مسئله کارآفرینی در سال گذشته ۶ میلیارد تومان بوده است که به احتمال زیاد، سال آینده، با توجه به اهمیت موضوع کارآفرینی در این برهه از زمان، افزایش خواهد یافت و این بودجه، قرار است در اردیبهشت ماه سال آینده واریز گردد.

در پایان، ایشان عنوان نمودند که اعلام آمادگی کامل برای هرکسی که ایده ای در مورد اشتغال داشته باشد،برای موسسه وجود دارد و از وی حمایت خواهیم نمود و این وظیفه ایست که در خدمت به کارآفرینان بر دوش ماست. کافیست بسیجیان کارآفرین، به حوزه های خود مراجعه نموده و ما از آنها حمایت خواهیم نمود.

[کد خبر:AJ2245]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب