به گزارش خبرنگار آینه جم:محمد باقر رفیعی پور نماینده شورای اسلامی شهرستان جم با اشاره به اهمیت جایگاه شوراهای فرادست و کارکرد نظارتی انان در قانون اساسی و قوانین موضوعه, رسیدگی به مشکلات شهرستان جم در جریان سفر استاندار بوشهر- بویژه موضوع الایندگی- تاکید نمود. ایشان ضمن با اهمیت برشمردن  بهره گیری از نقطه نظرات شوراها در تصمیمات محلی و منطقه ای و ملی بیان داشت: تکلیف برخی فرمانداری های استان تا کنون مشخص نشده است و در جهت جلوگیری از خلل مدیریتی در شهرستان ها میطلبد این اقدام در اولویت اقدامات مدیریت  ارشد استان باشد.

 

وی هم چنین مباحث آب شهرستان جم, تغییر وضعیت روستای بهارستان به شهر ،تعیین وضعیت دانشکده فنی  و مهندسی و راه جم به ریز اشاره نمود.

دکتر سالاری در خصوص راه آهن شیراز بوشهر, با توجه به اهمیت موضوع اجرای پروژه در دستور کار استان  است و لذا دولت و نمایندگان استان به دنبال ترزیق منابع جهت فعال نمودن پروزه در سال 93 میباشند. اقدامات جدی در حال انجام است و امیدواریم با تحقق جذب منابع, این پرژه مهم فعال شود.

 

وی موضوع زمین خواری را یک پدیده ناهنجار برشمرده و ان را مانع اجرای پروژه های عمرانی و خدمات شهرداریها و دستگاههای اجرایی دانستند. وی برخی ملاحظات محلی را در انگیزه ی زمین خواران جهت تصاحب و جلوگیری از اجرای پروژه ها بی تاثیر ندانسته و بر عزم جدی تمامی مراجع قانونی جهت مقاومت و جلوگیری از این پدبده ناهنجار تاکید ورزید، ایشان نقش انتقال به هنگام و اطلاع رسانی به مراجع ذی ربط را ازاقدامات اولیه وتاثیرگذار شوراها دانست.

استاندار بوشهر اجرای پروژه چهارخطه اهرم- برازجان- گناوه -دیلم را یک پروژه بسیار مهم تلقی نموده و بیان داشت بطور جدی دنبال اجرا و تکمیل پروژه چهار خطه هستیم.

سالاری در خصوص مصوبات اجرا نشده افزود: اجرا نشدن مصوبات عمدتا مشکلات مالی است و اگر بخواهیم بر اساس قانون بودجه عمل کنیم که ملاک و معیار اقدامات دولت میباشد, بایدمصوبات در قانون بودجه دیده شود تا قابل اجرا باشد. البته در خصوص مصوبات مذکور بویژه در حوزه نفت خوشبین هستیم که بتوان به تعهدات گذشته عمل کرد.

وی در رابطه با روز 18 اسفند روز بوشهر نیز بیان داشت: از اغاز اقدامات شورای شهر و شهرداری بوشهر در جریان برنامه قرار گرفته ایم و از دست اندرکاران این اقدام ارزشمندقطعا حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد. وی چنین اقداماتی را در ایجاد فضای نشاط و شادابی مردم استان ضروری دانسته وتاکید نمود برای رسیدن به این فضا باید از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.

استاندار بوشهر در خصوص توسعه گردشگری روستایی نیز اضافه نمود : گردشگری روستایی در حوزه ی جذب توریست جایگاه مهمی دارد. لذا در این خصوص مشاور گرفته شده و بدنبال  تهیه ی طرح جامع گردشگری و جذب سرمایه گذار هستیم.

وی موضوع مدیریت واحد شهری یا مدیرت یکپارچه شهری را یک مدل بسیار جامع و راهبردی در اداره ی شهرها و نیازمند ایجاد زیر ساخت های لازم دانسته و بیان داشت: هر زمان که این زیر ساخت ها ایجاد شود مدل مدیریت واحد شهری به بهترین وجه میتواند از تصدی گری دولتی کاسته و کار خدمت رسانی به مردم را به نمایندگان مردم در شوراها واگذارد.

دکتر سالاری در خصوص انتصاب فرمانداران استان افزود: تاکنون فرمانداران 8 شهرستان تعیین شده  و دو شهرستان مانده که  انشااله در حال تصمیم گیری هستیم. ملاک ما در تعیین فرمانداران سلامت نفس , پاکدستی و کارآمدی است.

والبته در تعیین فرمانداران از مشاوره و نقطه نظرات از جهات مختلف بهره گیری میکنیم.

استاندار بوشهر در خصوص مباحث مربوط به آلایندگی استان و موضوعات مبتلا به گفت: در خصوص عوارض الایندگی تابع قانون عمل میکنیم. البته یک رای صادر شده مبنی بر معافیت شرکت ها از پرداخت الایندگی, که با همکاری نمایندگان محترم استان در مجلس بدنبال حل موضوع از طریق قانونی هستیم.

استاندار بوشهر با ابراز خرسندی از این نشست, شوراهای اسلامی را مشاورین امین دولت در اجرای سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست

 

 

 

[کد خبر:AJ2298]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب