آینه جم:همایش بزرگ جلوه‌های خلاقیت (نقش تفکرات علمی و دانشگاهی )در پیشبرد هشت سال دفاع مقدس و یادمانی از سرداران شهید شهرستان جم از طرف کمیته دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی جم در تالار شهید خاتمی جم برگزار شد،

به گزارش خبرنگار آینه جم:این همایش عصر چهارشنبه با حضور دکتر حاتمی از فرماندهان رشید هشت سال دفاع مقدس و از همرزمان شهید چمران برگزارشد که پیرامون مدیریت دانش در سه بخش نقش امام خمینی در مدیریت دانش، رود اروند و شاخصه اروند و در مورد عملیات والفجر هشت سخنرانی کرد.

امیر کمالی عضو جنبش عمل، تحلیلگر مسائل خاورمیانه و نماینده بنیاد شهید چمران که پیرامون نقش چمران، محبویت‌های چمران، حساسیت های چمران و ابعاد شخصیتی، علمی، اجتماعی، جنگی و اخلاقی دکتر چمران سخنرانی کرد.

در پایان هیام عطوی از شاگردان شهید چمران و عضو جنبش عمل از لبنان سخنرانی کرد.

من كوچك‌ترين كادر كلاس دکتر چمران بودم.

سخنان خانمي كه روزي كوچك ترين شاگرد دكتر چمران در مدرسه جبل عامل لبنان بوده، دريافت.«هيام عطوي»هنگامي كه از چمران و امام موسي صدر سخن مي گويد، ذوقي آميخته با حسرت در كلامش موج مي زند

عطوی اظهار داشت: چهارده ساله بودم که دکتر چمران را دیدم، يك انجمني داشتيم به عنوان جوانان رسالت، من مي ديدم عده اي از بچه هاي انجمن خيلي شاداب و سرحالند. خيلي شور و حال داشتند و با بقيه فرق مي كردند و اين برايم عجيب بود.

وی ادامه داد: دكتر چمران به لهجه فارسي صحبت مي‌كرد، خيلي هم صميمانه و با يك عاطفه خاص، نمي‌شود عمق آن عاطفه را گفت، من حس كردم پناه ما همين جاست، ديگر غروب و تاريكي را فراموش كرده بودم، گفتم من مي خواهم هميشه اينجا باشم كه دكتر چمران گفت، دخترم تو كه نمي تواني هميشه اينجا باشي، جمعه ها ساعت هفت و نيم بيا اما بايد خيلي مواظب باشي دخترم! راه خيلي خطرناك است.

سيد حسن نصرالله از همان روز اول خودش را نشان داد.

عطوی خاطرنشان کرد: من كوچك‌ترين كادر كلاس دکتر چمران بودم، دكتر كادر سازي مي كرد و برايمان تحليل سياسي مي می گفت، سيد حسن نصرالله آن زمان در آن موسسه نبود، دو سال بعد آمد و مسئول نظامي سازمان شد، از همان اول هم خودش را نشان داد و برجسته بود، با بقيه بچه ها فرق داشت و شاگرد خاصي بود، همانطور كه گفتم من از همه كوچك تر بودم و بقيه اعتراض كرده بودند كه هيام بچه است و اين چيزها را نمي فهمد اما دكتر تاكيد كرده بود كه نه، هيام حتماً بيايد و من با سختي زياد مي رفتم و سعي مي كردم بفهمم دكتر چه مي گويد. حقيقتش آن اوايل هم خيلي نمي فهميدم و جذب شخصيت خاص دكتر شده بودم اما كم كم توانستم خودم را همراه كنم.

شاگرد شهید چمران یادآور شد: آن زمان اسرائيل هر كاري دلش مي‌خواست مي‌كرد و لبنان را مورد تاخت و تاز قرار مي داد و صداي هيچ كس هم در نمي آمد. جنوب لبنان براي خلبانان اسرائيلي تفريحگاه شده بود و كشورهاي عربي ساكت بودند اما دكترنمي توانست تحمل كند.

برخي از كودكان از گرسنگي به شهادت رسيدند.

وی اظهار داشت: خدا چمران را از ايران به آمريكا و از آنجا به لبنان فرستاد تا ما بعد از ربوده شدن امام موسي صدر بي كس و تنها نباشيم. نمي‌شود از چمران بدون امام موسي صدر حرف زد، متاسفانه امام موسی صدر در ایران فراموش شده است اما در لینان وقتی صحبت از امام موسی صدر می‌شود حتی پسران کوچک هم اشک  می ریزند و آه می کشند.

عطوی بیان داشت: در جنگ 33 روزه من در قانا بودم، آنقدر وضعيت وخيم بود كه برخي از كودكان از گرسنگي به شهادت رسيدند اما در همان حال هم همه مي گفتند ما پيروز مي شويم، اين روحيه را چمران در مردم آن منطقه زنده كرد.

عضو جنبش عمل خاطرنشان کرد: به نظر شما چرا شهيد چمران با آن همه جايگاه و موقعيت اجتماعي، آمريكا را رها مي كند و به جنوب لبنان مي آيد و در آن وضعيت دشوار زندگي مي‌كند؟ چمران در جنوب لبنان چه ديد كه در مدرسه جبل عامل كه فقر از آن مي باريد سكني گزيد و مشغول به كار شد؟

وی یاد اور شد: در ان زمان خميني که بود و دلمان آرام مي شد اينطور خودمان را تسكين مي داديم، اما امام كه فوت كرد براي ما شيعيان لبنان خيلي خيلي سخت بود، خيلي نگران بوديم كه چه خواهد شد اما خدا را شكر ديديم آيت الله خامنه اي به سرعت به رهبري انتخاب شد و ايران با قدرت به راه خود ادامه داد.

فرهنگ مقاومت حزب الله از شهید چمران گرفته شده است.

وی در بخش دیگر از سخنرانی خود اذعان کرد: ما يك چيزي از دكتر چمران ياد گرفتيم كه اين را بايد به نسل هاي آتي منتقل كنيم، انسان بايد دردهاي بزرگ داشته باشد، براي هر چيز خوشحال نشود و براي هر چيز غمگين نشود، وقتی دكتر آمد به لبنان معروف بود به شيخ مصطفي و همه او را به اين اسم مي شناختند، در جنگ ها داخلي لبنان به خصوص تل زعتر مي بينيم چمران سخت ترين نيايش ها را در آنجا دارد.

هیام عطوی در پایان تاکید کرد: فرهنگ مقاومت حزب الله از شهید چمران و بقیه شهدای انقلاب اسلامی گرفته شده  است و باید قیل از اینکه از سرداران و رهبران انقلاب اسلامی تشکر کنم از زنان غیور ایرانی تشکر کنم که این سرداران و رهبران عظیم در دامان زنان عظیم و اصیل ایرانی پرورش پیدا کرده است.

وی گفت: شهدای انقلاب اسلامی ایران به تمامی شعیان جهان هویت داد و باعث شد که همیشه از حق خود در سراسر دفاع کنند و کشور ایران قدرت و عزت دارد، ما دائم دعا می کنیم که همیشه قدرتمند و عزتمند بماند.

برای دانلود بخشی از فایل صوتی سخنرانی بسیار زیبای هیام عطوی بر روی لینک قرمز رنگ زیر کلیک بفرمایید.

دانلود صوتی سخنرانی بسیار زیبای هیام عطوی

 

[کد خبر:AJ2299]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب