آینه جم: دانشگاه صنعتی شریف یکی از دانشگاه‌های تهران است. این دانشگاه در سال ۱۳۴۴ با نام دانشگاه صنعتی آریامهر بنیانگذاری گشت که پس از انقلاب به‌افتخار یکی از دانش‌آموختگان آن، مجید شریف واقفی، به دانشگاه صنعتی شریف تغییر نام داد.

این دانشگاه بسیاری از بهترین دانشجویان ایران را جذب می کند. از ۵۰۰ هزار نفری که هر ساله در کنکور پذیرفته می شوند، ۸۰۰ نفر بالا می توانند وارد این دانشگاه بشوند. این دانشگاه ام‌آی‌تی ایران خوانده شده است. دانش‌آموختگان این دانشگاه سهم عظیمی از نخبگان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران را تشکیل می دهند. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاههای جهان که در ۵۰ سال قبل تأسیس شده‌اند ۴۷م است.

دانش‌آموختگان این دانشگاه، به دلیل اعتبار مناسب آن، برای انتصاب در مدیریت‌های علمی، فنی و اجرایی بخت زیادی دارند و به علاوه در آزمون‌های متمرکز ورودی کارشناسی ارشد از نظر میانگین نمرات و درصد قبولی از کارشناسیبه کارشناسی ارشد در رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه مقام بالایی را در بین دانشگاه‌های کشور داشته‌اند. همچنین تعداد زیادی از دانش‌آموختگان این دانشگاه، برای ادامهٔ تحصیل عازم کشورهای دیگر می‌شوند.

تصاویر زیر مربوط به حال و هوای این روزهای دانشگاه صنعتی شریف است

عکس / سارا رجایی

[کد خبر:AJ2307]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب