آینه جم:با حضور اساتید، نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب شهرستان جم، کتاب "امام علی(ع) یکتا نسخه هستی" در جم رونمایی شد.

 

 به گزارش خبرنگار آینه جم، کتاب امام علی(ع) یکتا نسخه هستی اولین اثر مکتوب در حوزه سلوک رفتاری امیر پروا پیشه‌گان حضرت علی (ع) در شهرستان جم است که به قلم دکتر محمد کارگر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جم، به زیور طبع آراسته شده است.

این اثر که بیشتر برای نوجوانان و جوانان نگاشته شده است در پی آن است تا برای این قشر آینده ساز ایران عزیز، الگو و مدلی جهانی در همه ابعاد انسانی ارایه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جم عصر شنبه در این ائین اظهار داشت: تلاش داشته‌ایم تا در این کتاب در سه بخش به واکاوی بزرگ مرد عرصه حیات و تاریخ انسانی بپردازیم.

محمد کارگر به برخی از بخش های این کتاب اشاره کرد و بیان داشت: بخش نخست مروری اجمالی و کوتاه در باب رمز عظمت و مانایی مولا علی(ع) از نگاه بزرگان شرق و غرب عالم هستی است.

وی اضافه کرد: در قسمت دوم، علی (ع) را از نظرگاه پروردگال متعال، رسول مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و همچنین علی (ع) را از نگاه خود علی(ع)  مورد بحث و نظر قرار داده که در ضمن آن، دیدگاه سرسخت‌ترین دشمنش معاویه نیز بیان شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جم افزود: در بخش پایانی کتاب، به‌صورت چکیده و کوتاه علل عظمت و بزرگی شهسوار اسلام حضرت علی (ع) با تاکید بر سیره عملی‌اش با زبانی داستان گونه، در مولفه‌هایی چند، مورد کنکاش و استخراج قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که این کتاب توسط انتشارات رانکوه در اردیبهشت 93 چاپ شده است و عصر شنبه در جمع اساتید  توسط چهره برجسته ادب و فرهنگ ایران زمین، استاد دکتر مهدی ماحوزی از آن رونمایی شد.

نویسنده کتاب نیز در حرکتی نمادین، تمامی یک‌هزار نسخه چاپ شده کتاب را به نهادهای علمی، دانشگاهی و مقاطع تحصیلی متوسطه، اهدا کرده است.

[کد خبر:AJ2310]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # حافظي 1395-06-20 00:34
احسنت به دكتركارگربزرگوا روشيرين سخن ازديارجنوب .به اميد موفقيت بيشتر ، مانا باشيد وپايدار
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب