آینه جم:چرا سهم جم از این پروژه هایی که شهرستان های همجوار یکی پس از دیگری افتتاح کردند، باید این باشد؟

مدیرکل را ه و شهرسازی استان بوشهر گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان در دست اجرای دانشکده هنر و معماری این استان تخصیص یافته است.



به گزارش « خبرنگار آینه جم» علیرضا صفایی افزود: این ساختمان در مجموع هفت هزارو400 مترمربع زیربنا دارد که اکنون فانخست آن با چهار هزارو 300 متر مربع زیر بنا دارای 75 درصد پیشرفت است.
وی اضافه کرد: با هزینه کرد اعتبار 20 میلیارد ریالی تخصیصی فاز نخست این پروژه شامل 14 آتلیه و 10 کلاس درس دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس بوشهر برای استفاده دانشجویان تا بهمن امسال آماده می شود.
صفایی ادامه داد: ساختمان نوبنیاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس بوشهر ظرفیت 700 دانشجو دارد.
وی بیان کرد: 10میلیارد ریال از این میزان اعبتار تخصیص برای تجهیزات سرمایشی و گرمایشی این دانشکده هزینه می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با توجه به پیگیری سیاست احیای معماری ایرانی، اسلامی و سبک بومی معماری این دانشکده متناسب با بافت قدیمی شهر بوشهر طراحی شده است
صفایی افزود: دراین ارتباط 13 میلیارد ریال برای ساخت درب و پنجره های این ساختمان با طراحی معماری قدیم بناهای موجود در بافت تاریخی شهر بوشهر هزینه شده است.
ساختمان دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس در بافت تاریخی بوشهر در دست ساخت است.
بافت تاریخی شهر بوشهر 40 هکتار وسعت دارد و در این بافت بیش از یکهزار بنای با قدمت بالای 150 سال وجود دارد که مرمت و بهسازی این بافت امری ضروری است.
ساختمان دانشکده هنر و معماری بوشهر در بافت تاریخی در دو فاز طراحی شده که فاز نخست آن امسال با حمایت های استانداری بوشهر تکمیل می شود.
هم اینک 180 دانشجو در رشته معماری در دانشگاه خلیج فارس بوشهر تحصیل می کنند.

در ادامه ؛بخشی از نوشته غلامرضا احمدی رئیس دانشکده فنی و مهندسی جم :

دانشکده فنی و مهندسی جم، فرصتی که از دست رفت!

به دلیل عدم تأمین هزینه ساخت، قرارگاه خاتم الانبیا (کارفرمای پروژه احداث دانشکده فنی و مهندسی جم) انصراف داده و پروژه ای که کلی وقت و هزینه صرف آن شده بود و با کلی خون دل خوردن، قرارداد ساخت آن به صورت کلید تحویل و طی 24 ماه بسته شد، به دلیل عدم تامین 46 میلیارد تومان معروف که بارها از آن در محافل مختلف صحبت شده، فسخ و کنسل می شود

حال باید نشست و ریشه ی مشکل را جستجو کرد؛ که  چرا سهم جم از این پروژه هایی که شهرستان های همجوار یکی پس از دیگری افتتاح کردند، باید این باشد؟


[کد خبر:AJ2318]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب