فرماندار جم در دیدار با داشجویان دانشگاه آزاد جم به مناسبت 16 آذرماه و روز دانشجو، بر نقش بی بدیل حوزه و دانشگاه در بیداری مردم ایران تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری جم؛ عبداله نادری با بیان اینکه جرقه های اولیه ی انقلاب اسلامی در چند دهه قبل از انقلاب اسلامی ایران زده شد گفت: شهادت سه تن از دانشجویان آزاده و استقلال طلب در سال 1332، روند پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید.

وی ورود دانشجویان به مباحث کلان کشور و اعتراض به ضعف و سستی سردمداران کشور در مقابله با دخالت های خارجی را نشانه ی پویایی جامعه ی دانشگاهی کشور در سال های قبل از انقلاب عنوان کرد و افزود: دانشجویان و قشر تحصیلکرده ی جامعه در سال های قبل و بعد از انقلاب با حضور پرشور در صحنه و جانفشانی های بسیار توانستند نهال انقلاب را به درختی 36 ساله تبدیل کنند که دانشجویان بیدار و توانمند امروز، ثمره ی آن رشادت هاست.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم، رسالت دانشجویان در دوران کنونی را سخت و پرمخاطره دانست و یاد آور شد: امروز ایران اسلامی به دانشجویانی کوشا، عالم و مسئولیت پذیر نیاز دارد تا بتواند دستاوردهای انقلاب اسلامی را با موفقیت های بزرگ تر قرین سازد.

نادری با تاکید بر اینکه معادلات دنیای امروز بر مبنای قدرت اطلاعاتی و ارتباطی رقم می خورد تصریح کرد: اکنون دانشجویان ایرانی باید برای پیشروی در دنیای جدید، خود را به سلاح اطلاعات و فن اوری های ارتباطی، مجهز سازند تا بتوانند شرایط را برای توسعه ی هر چه بیشتر کشور فراهم سازند.

وی از دانشجویان به عنوان مسئولین آینده ی کشور یاد کرد و اظهار داشت: دانشجویان گمان نکنند نشستن بر مسند مدیریت کشور، رسیدن به آرامش است بلکه رسیدن به مدیریت در کشور، آغاز تلاش شبانه روزی و تحمل سختی های بیشتر خواهد بود.

فرماندار شهرستان جم خمودگی و اکتفا به مدرک را آفت بزرگ برای دانشجو دانست و خاطر نشان ساخت: دانشجوی ایرانی باید تمام تلاش خود را برای دستیابی به فناوری های علمی روز دنیا به کارگیرد و آرمان گرایی را وجه همت خود قرار دهد.

وی با اشاره به موفقیت جوانان جم در عرصه های مختلف علمی ابراز داشت: دانشجویان شهرستان ظرفیت های بزرگی برای کمک به رونق و توسعه ی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان جم هستند.

عبداله نادری پژوهش محوری و مطالعه در خصوص راهبردهای توسعه ی شهرستان جم را یکی از کارویژه های دانشجویان و دانشگاه های جم برشمرد و تصریح کرد: دانشجویان باید مسائل و مشکلات شهرستان را در پژوهش های راهبردی و عملیاتی مطرح و راهکارهای برون رفت از این مشکلات را تبیین نمایند.

در ابتدای این دیدار نمایندگان دانشجویان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف شهرستان پرداختند.










   

[کد خبر:AJ2369]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب