آینه جم:فرماندار شهرستان جم در آیین آغاز به کار کارگاه آموزشی شوراها و دهیاران شهرستان جم، بر لزوم تداوم برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دهیاران و شوراها تاکید کرد.

 

به گزارش خبرنگار آینه جم: عبدالله نادری عصر پنجشنبه در آیین آغاز به کار کارگاه آموزشی شوراها و دهیاران شهرستان جم اظهار داشت: داشتن حسن سلیقه و شجاعت در اجرای امورات دو ویژگی مهم مورد نیاز دهیاران است.

وی گفت: یکی از از مولفه‌های مدیریت جهادی، همت و تلاش مضاعف است؛ برای پیشبرد اهداف روستاها، داشتن تعامل و همکاری دهیاران با شوراهای اسلامی و بخشداری الزامی بوده و دهیاران باید از توان و تجربه شوراهای اسلامی حداکثر بهره را ببرند.

نادری افزود: برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیازها و اولویت‌های دهیاران و وظایف آنها می‌تواند در توانمندسازی این افراد به عنوان مدیران روستا بسیار موثر بوده و دهیاران با فراگیری دانش، مهارت و انگیزه خواهند توانست عملکردشان را بهبود بخشند.

ییی

رئیس شورای اداری شهرستان جم یکی از عوامل اصلی هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی جوامع، عدم آشنایی مسئولان به حوزه کاری است و آموزش می‌تواند در صیانت از سرمایه‌های مهم کشور تاثیر گذار باشد.

نادری خاطرنشان کرد: تسلط دهیاران و شوراها به قوانین حوزه کاری، مکاتبات اداری و اختیارات و وظایف قانونی می تواند بسیاری از مشکلات و موانع پیش روی توسعه روستاها را مرتفع سازد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/02/26/4/1605108.jpg

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: دهیاران منتخب شوراها هستند و یک دهیار نماینده شورا در امور اجرایی روستا است و مردم بدانند که در انتخاب دهیاران به اندازه انتخاب شوراها دقت و حساسیت وجود دارد و دهیاران هم از نظر سلامت مورد تایید شوراها هستند.

رئیس شورای تامین شهرستان جم تبدیل روستاها به شهر را امری نامطلوب توصیف کرد و افزود: تبدیل روستاها به شهر، گرایش به مصرف و حذف تولید را به دنبال دارد و دهیاران باید تلاش کنند روستاها را توانمند سازند.

نادری افزود: یکی از عوامل اصلی در ماندگاری روستاییان، ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاهاست و دهیاران باید با جدیت در این زمینه ورود کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کارگاه های آموزشی در آینده نیز تداوم داشته باشد و دهیاران و شوراها بتوانند از این فرصت های ارزشمند استفاده کنند، با حداکثر دانش اداری در رفع مشکلات بکوشند.

لازم به ذکر است که کارگاه آموزشی دهیاران و شوراهای شهرستان جم به مدت دو روز در سالن شهید خاتمی شهر جم و با حضور مدرسین استانی برگزار می شود.

[کد خبر:AJ2391]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب