fjfy555.jpg

آینه جم، یکی از موضوعات مهم در سالیان اخیر نگاه تولید محور نفتی ها به منطقه جنوب استان بوشهر بوده است، نگاهی که سبب شده است شهرستان های میزبان نفت از جمله عسلویه، جم، کنگان و دیر آن طور که در شان این منطقه است پیشرفت و توسعه نداشته باشند.


در دوره جدید سکان زنگنه بر وزارت نفت شعار مسولیت های اجتماعی و نگاه تعاملی به منطقه میزبان نفت و گاز ورد زبان مسوولان نفت شده است، نفتی ها اقداماتی هم انجام داده اند اما آن چنان که شایسته منطقه است برای توسعه و ایجاد زیر ساخت ها گام بر نداشته اند.
سکینه الماسی نماینده جنوب استان بوشهر پس از ورود به مجلس شورای اسلامی و عضویت در کمیسیون انرژی، رایزنی برای موافقت نفت جهت کمک هایی در قالب بسته حمایتی شروع کرده است و آخرین نتیجه این پیگیری در مصاحبه وی ذکر شده است:
نماینده جنوب استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: پیگیری‌های زیادی را از طریق وزارت نفت برای توسعه جنوب استان داشته‌ایم و در همین راستا بسته حمایتی وزارت نفت در هفت سر فصل تدوین شده است که نقش مهمی در جنوب استان خواهد داشت.
سکینه الماسی خاطرنشان کرد: بسته حمایتی به امضا وزیر نفت رسیده و برای اجرایی شدن آن منتظر مصوبه هیئت دولت هستیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تهیه این بسته حمایتی از فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شهرداران حوزه انتخابیه کمک گرفته‌ایم و به‌زودی اجرایی می‌شود.
براساس این مصاحبه نماینده جنوب استان، این بسته حمایتی که مورد موافقت زنگنه قرار گرفت است برای اجرا و نداشتن مشکل از نگاه سازمان های نظارتی نیاز به مصوبه هیات دولت دارد.
این بسته حمایتی که پروژه های مختلف عمرانی در چهار شهرستان در آن دیده شده است قطعا نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت منطقه خواهد داشت.
براساس شنیده های خبرنگار آینه جم، برای هر کدام شهرستان های جنوب استان، حدود 140 الی 160 میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که باید با تامین اعتبار از طرف نفتی ها اجرا شود.

[کد خبر:AJ19454]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # محمد جوهری 1395-09-15 10:46
تشکر فراوان از زحمات شبانه روزی نماینده شایسته حوزه جنوب استان سرکار خانم الماسی. امیدوارم که این تلاشها هرچه سریعتر به بار بنشیند اما اگر به فکر یک راه حل اساسی و همیشگی هستید لازم است با کمک و همیاری تمامی نمایندگان مناطق نفت خیز و گاز خیز با ارائه طرحی در مجلس و تبدیل آن به قانون ،نفت را ملزم کنید که سالیانه مبلغ مشخصی را که حق مردم آن مناطق است پرداخت نماید و از آن قانون مهمتر نظارت همیشگی و دائم و دقیق بر حسن اجرایش می باشد. هم اکنون نیز اگر اشتباه نکنم قانون دو درصد وجود دارد ولی آیا عمل میشود؟آیا حسابرسی صورت می گیرد؟ آیا گزارشی داده میشود که این دودرصد کجا و چگونه هزینه شده است؟ بهترین راهکار ممکن جهت جلوگیری از چانه زنی و تعقیب و گریز و کشمکش با نفت ،تصویب قاون و نظارت عالیه بر آن است. چه بسی این بسته های حمایتی نیز در حد حرف باقی بماند و با خلف وعده مسئولین مواجه گردد. باید طوری عمل نمود که نفت فکر نکند می خواهد صدقه بدهد هرچند یقین دارم درایت بالا و دیدگاه وسیع سرکار خانم الماسی هرگز چنین اجازه ای را نخواهد داد ولی اینگونه بسته ها شاید سرنوشتی مشابه سید کالای دولت پیدا کند که همه دیدیم. درود بر الماسی به خاطر تلاشهای بی شائبه و بی وقفه اش
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب