000000000000000000000000000000000000000000002316874.jpg

آينه جم- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به افزایش ۹.۵ درصدی بودجه استان گفت: رتبه استان نسبت به سال قبل تغییری نداشته و همچنان در رتبه ۱۰ کشور در میان ۳۱ استان هستیم.

به گزارش آينه جم؛ رضا عوض‌پور در گفت‌وگو با  مهر اظهار داشت: به طور دقیق بودجه پیشنهادی استان بوشهر در لایحه بودجه سال ۹۶ شامل تملک دارایی، ­۲ درصد نفت و گاز و قانون استفاده متوازن مبلغ  ۵۰۶.۷ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اضافه کرد: این بودجه نسبت به سال جاری (سال ۱۳۹۵) که مبلغ ۴۶۲ میلیارد تومان است، ۹.۵ درصد رشد دارد.

وی بیان کرد: از نظر سرانه اعتبارات عمرانی استان نسبت به جمعیت، در سال ۹۶، در میان ۳۱ استان کشور در رتبه ۲ قرار داریم، در حالی که از نظر جمعیت، استان بوشهر در رتبه ۲۴ کشور قرار دارد.

‌عوض‌پور خاطرنشان کرد: از نظر سرانه اعتبارات عمرانی استان نسبت به مساحت، در سال ۹۶، در رتبه ۵  قرار گرفته‌­ایم در حالی­‌که استان از نظر مساحت در جایگاه ۱۹ کشور قرار دارد.

وی افزود: در مجموع مقایسه رتبه کلی استان بر حسب مبلغ نشان می­‌دهد که رتبه استان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و همچنان در رتبه ۱۰ کشور در میان ۳۱ استان قرار داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: به عبارتی بودجه اختصاصی استان نسبت به سایر استان­‌ها که هم از حیث جمعیت و هم وسعت بالا­تر از استان بوشهر قرار دارند، در جایگاه مناسبی است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر از حیث اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز هم در بودجه سال ۹۵ و هم در لایحه سال ۹۶ در رتبه ۲ کشور قرار دارد.

عوض‌پور ادامه داد: از سال ۸۵ با تصویب برنامه چهارم توسعه توسط دولت وقت، اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز در قالب بودجه سنواتی ( لوایح بودجه ) گنجانیده شده است و به عبارتی اعتبارات استانی مندرج در قوانین بودجه از سال ۱۳۸۵ تاکنون از سه بخش تملک داریی استانی، ۲ درصد نفت و گاز و اعتباراتی که برای رفع عدم توازن اختصاص می‌یابد تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌­های کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نظر مساعد و حمایتی سازمان برنامه و بودجه کشور و تأکید دکتر روحانی ریاست جمهوری، همانطور که رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در خوزستان اعلام کرد، امیدواریم در لایحه احکام دایمی برنامه ششم و همچنین لایحه بودجه ۹۶، شاهد افزایش ۲ درصد نفت و گاز به ۳ درصد باشیم؛ با تحقق این موضوع، حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به بودجه ۹۶ استان افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اظهار داشت: قطعاً این ارتقاء مختص استان خوزستان نخواهد بود و شامل همه استان­‌های نفت­‌خیز و گازخیز از جمله استان بوشهر خواهد شد.

[کد خبر:AJ19780]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب