8I4A3643.JPG

آینه جم: فرماندار جم در نشست با مدیر عامل شرکت ملی گاز بوشهر گفت: گلخانه داران نیاز به حمایت در بحث بهای گاز دارند.



به گزارش آینه جم؛ فتح الله نوروزی گفت: گلخانه ها در شهرستان جم با توجه به مشکل آب، نیاز به حمایت دارند و همانگونه که بحث برق گلخانه ها خوب حل شد انتظار داریم در بحث گازبها نیز حمایت شوند.


فرماندار جم با تاکید بر لزوم آغاز عملیات اجرایی ساختمان های ادارات ریز و انارستان افزود: انتظار داریم عملیات گاز رسانی به روستای سرچشمه هر چه زودتر آغاز شود.


نوروزی با تقدیر از اجرای عملیات گاز رسانی به روستای صعب العبور کوهچر گفت: روستای دوتوولی در بخش ریز شهرستان با فاصله سه کیلومتری از خط انتقال نیازمند تامین گاز است که امیدواریم در این زمینه نیز خدمات مورد نیاز به مردم داده شود.

غلامعباس حسینی در این  نشست اظهار داشت: تمام توان خود را به منظور پوشش حداکثری اقصی نقاط استان از گاز طبیعی به کار گرفته و در همین ارتباط طی دوسال اخیر شاهد رشد ۴۰ درصدی شبکه‌گذاری در استان بوده‌ایم که با اجرای این مهم، ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی به نحو چشم‌گیری افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: تا کنون حدود هفت هزار کیلومتر شبکه و خط انتقال در استان اجرا شده است که این امر موجب شده ۳۳ شهر و افزون بر ۲۴۵ روستا از نعمت گاز برخوردار شوند.

گازرسانی به ۳ شهر و ۱۵۴ روستای استان

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز عملیات گازرسانی به ۳ شهر و ۱۵۴ روستای استان در حال اجرا است که با اتمام گازرسانی به آنها، بر شمار مشترکین هم استانی افزوده می‌شود.

حسینی با اعلام اینکه ۵۵ درصد اشتراک گاز در بوشهر در دولت تدبیر و امید انجام شده گفت: در ابتدای دولت یازدهم ۵۰ هزار مشترک گاز در استان داشتیم که این رقم در سه ساله دولت تدبیر و امید به ۱۳۰ هزار مشترک افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر ضمن تمجید از اداره گاز جم گفت: این اداره در گاز رسانی هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرهای جم پیشرو بوده و ۹۹ درصد روستاها از گاز خانگی برخوردارند.

اجرای ساختمان ادارات گاز ریز و انارستان

وی گفت: با اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای سرچشمه و کوهچر، ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار جم از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

حسینی از اجرای ساختمان ادارات گاز ریز و انارستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ساختمان ادارات گاز ریز و انارستان در ابتدای سال ۹۶ آغاز خواهد شد.

این مسئول از برنامه‌ریزی برای رفع مشکل پرداخت گازبهای گلخانه داران جم اشاره کرد و افزود: برخی از گلخانه‌داران جم معوقات گازبهای دوساله دارند که در نشستی با معاون وزیر جهاد کشاورزی درخواست کردیم برنامه‌ریزی شود تا بدهی گلخانه داران به صورت اقساطی پرداخت شود.

آغاز عملیات گازرسانی به روستای سرچشمه

غلامعباس حسینی با اشاره به اجرای ۱۳۸ کیلومتر توسعه شبکه و خط انتقال طی سه سال گذشته در جم، گفت: روستای دوتوولی در بخش ریز شهرستان جم گازدار می شود.

وی  از آغاز عملیات گازرسانی به روستای سرچشمه تا قبل از پایان سال جاری خبر داد.

حسینی گفت: قرار است پس از دهه فجر جاری دو اکیپ بر روی خط انتقال و شبکه روستا به صورت همزمان فعالیت کنند تا اوایل سال آتی شاهد گازدار شدن سرچشمه به عنوان آخرین روستای بالای ۲۰ خانوار جم باشیم.

[کد خبر:AJ20211]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب