2322137.jpg

آینه جم: امام جمعه عسلویه با تاکید بر لزوم پاسخگوبودن مسئولان شهرستان عسلویه در زمینه به‌کارگیری‌ نیروهای غیربومی در ادارات، گفت: اشتغال نیروهای بومی در عسلویه بدون تبعیض انجام شود.

به گزارش آینه جم؛ حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه، ویژگی‌های منتظران واقعی فرج آقا امام عصر (عج) را برشمرد و اظهار داشت: منتظر واقعی نشانه هایی دارد و باید خود را با این ویژگی‌ها تطبیق دهیم؛ منتظر باید نسبت به امام شناخت داشته باشد و بیگانه با امام نباشد. دومین ویژگی این است که دنبال تهذیب نفس باشد و خود را از آلودگی‌ها پاکیزه کند و خود وخانواده و اطرافیان و دوستان را به تهذیب نفس دعوت کند. ویژگی دیگر اینکه به دنبال اصلاح جامعه اسلامی باشد، مجدانه و مصرانه با امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه تلاش کند و اهل توبه باشد و اطاعت‌پذیری محض از نائب امام به خصوص ولی امر مسلمین داشته باشد و در نهایت باید همیشه و در هر لحظه برای فرج وسلامتی امام زمان(عج) دعا کند.

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم به بیانات رهبر انقلاب در مورد دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: اولین اولویت دستگاه قضا نظارت بر قضات و مدیران است، باید قاضی شجاع و معتقد و دست پاک و عادل را به مردم معرفی کنید. کسانی که در مسند قضاوت پاکیزه عمل می‌کنند کم نیستند؛ بحث قضاوت کار مشکلی است، ممکن است به دستگاه قضایی مراجعه کنید و مطابق خواسته شما عمل نشود، این دلیل نیست که قاضی و قضاوت زیر سوال برود. نظارت باید جدی و گسترده باشد که شکایت از عملکرد به پایین‌ترین حد برسد.

وی افزود: باید در گزینش در قوه قضائیه بیشتر دقت شود در خیلی از دستگاه‌ها در کشور ما در بحث گزینش خوب دقت نمی‌شود. رهبر انقلاب بر افزایش همکاری سران قوا تاکید کردند. شایسته نظام اسلامی نیست که روسای قوا و مدیران اختلافات را بزرگ کنند و به رسانه‌ها بکشانند و در فضای عمومی مطرح کنند، این خلاف عقل سلیم است، نشست سران قوا به پیشرفت امور کمک می‌کند و گره‌ها را باز می‌کند.

هاشمی‌نژاد سالروز شهادت شهید صدوقی امام جمعه یزد را گرامی داشت و این جنایت و جنایت سرنگونی هواپیمای مسافری بری توسط ناو آمریکایی را مصداق‌های حقوق بشری آمریکایی دانست.

وی گفت: اینها از جمهوری اسلامی برای نقض حقوق بشر انتقاد می کنند در حالی که گروهی مثل داعش از دل مسلمان‌های غفلت‌زده و افرادی انتخاب کردند که عملیات تروریستی و ضد انسانی انجام دهند و در اروپا و آمریکا هم این عملیات‌ها انجام می‌دهند و آتش داعش دامن خودشان هم گرفته است. غده سرطانی اسرائیل در منطقه کم بود، داعش را هم به وجود آوردند.

امام جمعه عسلویه با انتقاد نسبت به وضعیت آموزش و پرورش عسلویه گفت: گزارش‌های خوبی از آموزش و پرورش نمی‌رسد این وضع آموزش و پرورش ما است و نگران‌کننده است؛ مسئولان امر به ویژه فرماندار عسلویه موضوع آموزش و پرورش را به جد پیگیری کنند، دغدغه و نگرانی زیاد است مانند حل مشکل وارد شوند.

وی به عدم استقلال ادارات نیز انتقاد کرد و گفت: یا ادارات مستقل نشده‌اند و آنها که مستقل هستند با مشکلات جدی مواجه‌اند؛ کمبود زیاد دارند و فقط نام و تابلو اداره دارند
در بحث به‌کارگیری نیروی بومی چرا از نیروی بومی در ادارات تازه تاسیس استفاده نمی‌شود. از نیروی بومی دارای مدرک تحصیلی مرتبط در ادارات استفاده نمی‌شود. افراد بیکار زیادند و روزی نیست که تعدادی از این جوانان بیکار به دفتر ما مراجعه نکنند و می‌گویند هر جا رفتیم مشکل ما حل نشده  وبه شما پناه آورده‌ایم.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: مگر در فرمانداری تشکیلاتی برای رفع مشکل اشتغال نیست؟ اما انگار بعضی‌ها سهم‌خواهی می‌کنند، زد و بند سیاسی و معاملات سیاسی، بی‌وجدانی و خلاف عدالت است. تا کی نمی‌خواهید صراط حق بروید انصاف داشته باشید. من بارها اعلام کرده‌ام فرماندار و مسئولین شهرستان بیایند از تریبون نماز جمعه به مردم گزارش بدهند.

وی با تاکید بر اینکه فرماندار باید در خصوص به‌کارگیری نیروی غیربومی پاسخگو باشند افزود: جلسه گرفتیم، ناگزیر می‌شویم اینجا در خطبه بگوییم. استاندار، فرماندار و بخشدار صفر کیلومتر، این چه دولت تدبیر و امیدی است؟ این تحقیر مردم است، باید شایسته سالاری و بر اساس لیاقت باشد، اینکه همه افراد دولت قبل بروند و افراد جدید بیایند جز ضرر و زیان به مردم و نظام اسلامی چیزی دیگری نیست. کاری به این دولت آن دولت ندارم؛ این روش غلط است، این منطقی نیست، با فکر امام (ره) و منویات رهبری نمی‌خواند.

[کد خبر:AJ22243]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب