DSC_4602.jpg

آینه جم؛  سکینه  الماسی نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی  در نشست تجلیل از خبرنگاران حوزه انتخابیه در فرمانداری کنگان:

 ***هدف من در سال اول دوندگی با چراغ خاموش بود، چرا که بسیاری از برنامه ها و اهدافی که امروز محقق شده در صورت رسانه ای شدن ناقص می ماند.

***از این به بعد زمان اعلام پروژه ها و اطلاع رسانی به مردم است و در این راستا از اصحاب رسانه و خبرنگاران تقاضای همکاری و همراهی داریم.

 ***بعد از آغاز بکار شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم، جلسه های متعددی برگزار می کنیم و گزارش عملکرد خود را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

***تلاش ما انتشار کتابچه ای از فعالیت های سال اول نمایندگی به منظور استفاده خبرنگاران است.


*** اولین و مهمترین مشکل حوزه جنوبی استان، مشکل فرهنگی است نه اقتصادی

***با افتخار و برای تکمیل مصوبه ۵۰ درصد اشتغال نیروهای بومی، موضوع ماده ۴۷ را پیگیری و تعریفی درون استانی از نیروی بومی به تصویب رساندیم.

*** استان های همجوار با شکایت در کمیسیون اجتماعی نهاد ریاست جمهوری خواهان حذف مصوبه ۵۰ درصد اشتغال شدند اما با پیگیری مجدانه مانع این اقدام شدیم.

*** امروز میانگین بکارگیری نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز به ۲۷ درصد رسیده است.

***در استخدامی اخیر منطقه ویژه ۱۷۰۳ داوطلب برای جذب ۱۹۸ آتشنشان نام نویسی کردند که ۵۳۶ نفر آنها از جنوب استان بودند.

 ***در فازهای ۱۵ و ۱۶، بیش از ۱۸۰۰ نفر جویای کار از استان نام نویسی کرده بودند.

 ***در استخدامی آتی پارس جنوبی ۳۰۰ نفر به استان سهمیه داده شد که فقط ۲۲۶ نفر شرایط لازم را کسب کردند و در تلاش برای مصاحبه مجدد از سایر متقاضیان هستیم.

 ***برای اولین بار در یک استخدامی به صورت سیستماتیک عمل شد و از لیست های فلان آقا و فلان کس خبری نبود.

***اگر از همان سال های ابتدایی استقرار صنایع نفت و گاز برای اشتغال جوانان برنامه ریزی مناسب شده بود، امروز می توانستیم جنوب استان را گلستانی کنیم که هر ایرانی آرزوی زندگی در آن داشته باشد نه اینکه با شنیدن نام عسلویه و کنگان واویلا سر دهد.


*** برای اولین بار در شورای اقتصاد ۳ درصد از قراردادهای شرکت های نفتی در حوزه گازی جنوب استان بوشهر و حوزه نفتی غرب کارون به این مناطق اختصاص پیدا می کند.

 ***با نیازسنجی های انجام شده اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی از ۱۲۰۰ میلیارد پیشنهادی؛ برای چهار شهرستان جنوب استان از نفت گرفتیم.

 ***در بحث بهسازی و نوسازی مسکن روستاییان در کل کشور ۴۰ میلیارد تومان تصویب شده بود که از این مبلغ بالغ بر ۲۵ میلیارد توانستیم جذب کنیم.

 ***در مرکز استان عده ای علیه ما تبلیغ می کنند و جملاتی بکار می برند که لایق خودشان است.

 ***امکان بیان هر سخنی وجود ندارد اما خبرنگاران به خوبی قادر به دریافت مطالب و شناخت واقعیات هستند.


*** وزیرانی که مجددا برای ابقا در مسوولیت خود به مجلس معرفی شده اند وزرای خوبی هستند اما رای گرفتن از این مجلس به سادگی ممکن نیست.

*** ۵۰ درصد جامعه ما را زنان تشکیل می دهند اما در بین ۱۷ وزیر پیشنهادی شاهد عدم توجه به توانمندی های بانوان هستیم.

*** دلیل عدم استفاده از بانوان در بین وزرای پیشنهادی نمی دانیم اما بدا بحال رییس جمهور اگر معتقد به عدم وجود بانوی توانمند در کشور باشد.

***از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت و دفاع می کنم، من ۱۷ سال در این وزارتخانه بوده ام و به خوبی از مشکلات آن شناخت دارم، ربیعی این وزارتخانه عریض و طویل را با نمره منفی تحویل گرفت و همین اندک رشد حاصل در افزایش دریافتی مستمری بگیران، رایگان شدن آزمایش ژنتیک، یکسان سازی حقوق بازنشسته ها و بحث بیمه ها خود شاهکار است.

*** قوی ترین برنامه بعد از انقلاب در حوزه اجتماعی و توجه به ناهنجاری ها، طلاق، پیشگیری از معلولیت ها، آسیب های اجتماعی، بیکاری و حاشیه نشینی برنامه ششم توسعه است که از ماده ۳۰ با درایت وزیر محترم مفاد خوبی گنجانده شده است.

*** در مجموع کابینه خوبی معرفی و تلاش شبانه روزی مجلس بر بررسی دقیق کارنامه و برنامه و عملکرد وزرای پیشنهادی قرار داده شده است.

*** کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس بناست چهار وزیر اصلی و چهار وزیر فرعی را بررسی کنند و این دوره رای مجلس یک رای کارشناسی باشد.

*** در کمیسیون انرژی وزرای پیشنهادی نفت، نیرو، دفاع و تعاون بعنوان وزیران اصلی و وزرای صنعت و معدن، کشور، اطلاعات و اقتصاد بعنوان وزیران فرعی بررسی می شوند و هر نماینده موظف به جمع آوری اطلاعات و عملکرد و کارنامه یک وزیر پیشنهادی است.

 

کانال عصر بوشهر

[کد خبر:AJ22591]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب