1518417_884.jpg

آینه جم: رئیس شورای اسلامی نخل تقی و عضو شوراهای اسلامی شهرستان عسلویه گفت: آلایندگی هوا در منطقه عسلویه ضمن افزایش بیماری ها جان مردم را به خطر انداخته است.

به گزارش «آینه جم»؛ نجفی در حاشیه بازدید روز جمعه عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از طرح های زیست محیطی منطقه عسلویه افزود: آمار سرطان و سقط جنین و نازایی در این منطقه بیشتر از دیگر نقاط کشور است.

این قسمت از سخنان نجفی با تایید سکینه الماسی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه همراه بود.

وی ادامه داد: کاش در کنار تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه، ستاد نجات ساکنین عسلویه و کنگان هم تشکیل می شد. 

نجفی نجفی افزود:  لازم است ما به اندازه سیاست گذاری برای حفظ یوزپلنگ و لاک پشت برای نجات و حفاظت از جان ساکنان مناطق همجوار عسلویه هم برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: پرداخت حق آلایندگی به ساکنان این منطقه ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ اگرچه هیچ چیزی جایگزین سلامت انسان نمی شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: تخریب محیط زیست شهرستان عسلویه جبران شود.

سکینه الماسی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس سازمان محیط زیست به عسلویه سفر کرد و مسائل و مشکلات این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

http://media.mehrnews.com/d/2017/10/27/3/2616871.jpg

وی با اشاره به تراکم صنعتی در شهرستان عسلویه و مناطق جنوبی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: شرایط جغرافیایی این منطقه باعث شده تا شاهد مشکلاتی در حوزه محیط زیست در این شهرستان باشیم.

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عسلویه به خاطر اکوسیستم جغرافیایی خود گنجایش این حجم از صنایع را ندارد و شاهد آلایندگی بالایی در منطقه هستیم.

وی بیان کرد: از جمله مشکلات زیست محیطی این منطقه می‌توان به مشکلات ورود پساب‌های صنعتی به دریا، فلرینگ پالایشگاه گازی و مجتمع پتروشیمی، زیست بوم‌های دریایی اشاره کرد.

الماسی با تاکید بر لزوم توجه خاص به ایمنی، بهداشت و محیط زیست تصریح کرد: مسئولان باید خود را ملزم به اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی بدانند و در این مسیر حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه بحران‌های محیط زیستی شهرستان عسلویه در زمانی کوتاه رفع نمی‌شود، افزود: همه دستگاه‌ها باید برای رفع مشکلات محیط زیستی در عسلویه پای کار باشند.

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل در منطقه عسلویه شد و گفت: بیماری‌های زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی باید شناسایی و کنترل شود.

وی خواستار پاسخگویی و جبران خسارت‌های محیط زیستی در عسلویه توسط وزارت نفت شد و اظهار داشت: مشارکت جوامع و نیروهای محلی در حل مشکلات آلودگی‌ها و آلایندگی زیست محیطی مناطق پارس جنوبی پروری است.

بوشهر

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه صنعتی عسلویه همگام با توجه به مسائل زیست محیطی نبوده است.

عیسی کلانتری بعد از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در راستای بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های مختلف اقدامات خوبی داشته است.

وی به توسعه تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع در منطقه پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: در این منطقه همچنان شاهد وجود مشکلات زیست‌محیطی فراوانی هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات آلایندگی و زیست محیطی عسلویه خبر داد و اضافه کرد: در شهرستان عسلویه شاهد آلایندگی‌های گسترده‌ای بر اثر فعالیت صنایع هستیم و باید تلاش شود تا محیط امنی برای زندگی مردم در این منطقه ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر نفت با پذیرش شرایط منطقه از نظر زیست‌محیطی برای رفع این مشکلات و بهبود فضای این منطقه قول داده است و تلاش می‌شود که زمینه بهبود اوضاع فراهم شود.

معاون رئیس جمهور اولویت سازمان محیط زیست را همگامی توسعه و بهبود محیط زیست در منطقه عسلویه عنوان کرد و افزود: توسعه صنعتی منطقه عسلویه با اجرای طرح‌های زیست محیطی همگون نبوده است.

کلانتری با اشاره به لزوم تلاش برای کاهش آلایندگی‌ها در منطقه عسلویه، تصریح کرد: توسعه فضای سبز و حفاظت از زیست‌بوم‌های دریایی از جمله مرجان‌ها در این منطقه یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه اغلب مناطق خوزستان و سیستان و بلوچستان تحت تاثیر ریزگردها قرار گرفته است، افزود: استان بوشهر نیز گاها تحت تاثیر ریزگردها از عربستان است.

[کد خبر:AJ23256]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب