b_120_80_16777215_23576_0002029159.jpg

آینه جم: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش قابل ملاحظه ناپایداری‌های جوی طی روزهای جمعه تا دوشنبه آینده خبر داد و گفت: رعد و برق، رگبار باران و ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش «آینه جم»؛ نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، در روز جمعه و اوایل هفته آینده به سبب نفوذ و عبور امواج ناپایدار از جو استان و سپس استقرار توده هوای سرد، ناپایداری‌هایی جوی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در برخی ساعات در فاصله زمانی  عصر روز جمعه تا عصر روز شنبه آینده در برخی نقاط استان به ویژه شمال و مرکز استان و مناطق مرتفع، رگبار باران به همراه وزش باد بسیار شدید و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

خلیج فارس مواج می‌شود

شفیع‌خدایی ادامه داد: روز جمعه به سبب وزش باد بسیار شدید جنوبی، نیمه شمالی خلیج فارس(سواحل شمالی و مرکزی استان) و روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده به سبب وزش باد بسیار شدید شمال غربی سراسر خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی این مدت ایجاد گرد و خاک و کاهش دید نیز پیش بینی می شود.

کاهش محسوس دما

وی افزود: با خروج امواج ناپایدار از جو استان و استقرار یک توده هوای پرفشار و سرد، شنبه‌شب تا روز دوشنبه کاهش محسوس دما در حدود چهار تا ۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی ادامه داد: بر این اساس نسبت به ایجاد تنش دمایی در محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود.  

[کد خبر:AJ23806]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب