0000171.jpg

 

آینه جم - همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم ولایی و روزه دار شهرستان دیر در همه شهرهای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش آینه جم، مردم روزه‌دار و ولایتمدار دیر، بار دیگر در روز جهانی قدس به عنوان یادگار ارزشمند رهبر کبیر انقلاب اسلامی با لبیک به ندای تاریخی امام(ره)، همصدا با ملت مظلوم فلسطین و تمام آزادی‌خواهان جهان، انسانیت و دفاع از مظلوم و عدالت‌خواهی را فریاد زده و بر تداوم مبارزه با استکبار جهانی تاکید کردند.

همه روزه دارانی که با وجود گرمای شدید هوا، در این راهپیمایی شرکت کرده بودند بر این باورند که این حمایت و این ایستادگی، مشت محکمیست به ایادی زور و تزویر و در راس آنها امریکا و اسرائیل که میبایست این پیام ملت ایران را بخوبی درک نموده و بدانند که مسلمانان جهان هرگز با فشار و جنگ تسلیم ابر قدرتهای پوشالی نخواهند شد بلکه این امر به تقویت وحدت و همدلی مسلمین در مبارزه با ظلم بدخواهان خواهد انجامید.

مردم همیشه در صحنه هستند

فرماندار شهرستان دیر در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: روز قدس، روز حیات اسلام در مقابل رژیم کودک‌کشی است که به اخلاقیات پایبند نیست و اصول اخلاقی را قبول ندارد.

حمزه اعتماد، آرمان همه ملت ایران و ملت های آزادیخواه جهان، نابودی رژیم صهیونیستی برشمرد و اظهار داشت: ملت ما در همه عرصه‌ها ثابت کرده که از مردم فلسطین حمایت می‌کند و این مسئله برای همه روشن است که چه کسی از مردم فلسطین حمایت می‌کند و چه کشورهایی حمایت نمی‌کنند.

فرماندار شهرستان دیر افزود:حمایت مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از ملت فلسطین تا آزادی قدس ادامه خواهد داشت.

حضور باشکوه مردم در راهپیمایی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر دوراهک نیز که در راهپیمایی شهر دیر شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از روز قدس و راهپیمایی شکوهمند مردم جهان در این روز به عنوان عاملی زمینه ساز برای نابودی رژیم صهیونیستی اسرائیل نام برد و اظهار داشت:راهپیمایی روز جهانی قدس تبلور عینی حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و نفرت از صهیونیست های غاصب و جنایتکار است.

حسن دوراهکی ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم شهر دوراهک در راهپیمایی روز قدس، گفت: راهپیمایی روز قدس در شهر دوراهک با حضور با شکوه مردم متدین و ولایت مدار ، صبح امروز ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه همگام با سایر ملت ایران اسلامی، با شکوهتر از سال گذشته برگزار شد.

دوراهکی، این حضور را ناشی از وحدت و همدلی ملت ایران در برابر بدخواهان نظام اسلامی دانست و افزود: مردم مظلوم فلسطین با توکل بر خداوند متعال خواهند توانست بر دشمن صهیونیسم پیروز شوند و امت اسلامی جشن پیروزی بر اسرائیل غاصب را در آینده ای نزدیک برگزار خواهد کرد.

روز قدس منحصر به فرد و قشر خاصی نیست

امام جمعه دیر، نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: روز قدس ایستادگی مستضعفان عالم، علیه مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه رژیم غاصب صهیونیستی برمی دارند.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی با بیان اینکه دولت و ملت ایران لحظه‌ای از دفاع از ملت فلسطین غافل نشده‌اند، اظهار داشت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس برای یادآوری مظلومیت مردم فلسطین و نه گفتن به استکبار جهانی است و  نشانه ای از نبوغ و آینده نگری حضرت امام (ره) بود.

امام جمعه دیر به پیام اصلی روز قدس اشاره کرد و افزود: روز قدس منحصر به فرد و قشر خاصی نیست بلکه پیامی جهانی و اسلامی دارد که امت اسلام علی الخصوص مردم شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی در این روز با حضور پر رنگ خود در میدان راهپیمائی ضمن نشان دادن وحدت و یکپارچگی خود، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان اسلام خواهند زد.

در طول این راهپیمایی که با حضور هزاران تن از شهروندان متدین و روزه دار دیری برگزار شد، مردم ولایتمدار، با حمل دست نوشته هایی نفرت و انزجار خود را از جنایات رژیم اسرائیل و صهیونسیت های غاصب علیه مردم مسلمان و بی دفاع فلسطین و غزه اعلام کردند.

یکی از بانوان فرهنگی دیری که به همراه کودک خردسال خود در راهپیمایی این روز شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: روز قدس، روز حمایت مسلمانان جهان از ملت مظلوم فلسطین، روز پیروزی حق علیه باطل، روز خروش امت اسلام علیه استکبارهای جهانی است.

سمیه نصار یوسفی افزود: روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دیر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس توطئه های دشمنان اسلام را خنثی می کند و معادلات سیاسی جهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

عبدالعزیز یحرانی، روز قدس را متعلق به مسلمانان جهان دانست و اظهار داشت: مردم همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور خود در راهپیمایی ضمن گرامیداشت میراث ارزشمند امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حمایت خود را از مردم بی دفاع فلسطین اعلام می کنند.

مستانه اسماعیلی، از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان دیر، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، حضور پرجوش و خروش مردم در راهپیمائی روز قدس را نمادی از انسجام وحدت در سراسر کشور برشمرد و اظهار داشت: همه ما مسئولیم با حضور خود در این مراسم دشمنان نظام را مایوس کنیم.

فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: امروز همه اقشار جامعه با گام‌های استوار آمدند تا اعلام کنند که روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام و روز حکومت اسلامی است.

سرهنگ پاسدار عیسی داوریان با بیان اینکه مسلمانان در جهان ثابت کرده‌اند که متحد هستند و همواره علیه استکبار قیام کرده‌اند، گفت: اسرائیل نماد واقعی جبهه ظلم در جهان است و روز قدس اعلام آمادگی ملت ایران در راستای ایستادگی علیه استکبار جهانی است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر افزود: دشمنان بدانند مطابق فرمایش مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران با کسی سر جنگ ندارد اما هر کس بخواهد به حقوق حقه مردم تجاوز کند و یا امنیت کشور را مورد خدشه قرار دهد پاسخ دندان شکنی خواهد گرفت.

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان دیر نیز در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس تجلی گاه وحدت مسلمین و دفاع از مظلوم در برابر ظالمان و ستمکاران جهان است.

سرهنگ فرهاد آراوند با بیان اینکه نیروی انتظامی برای تأمین امنیت راهپیمایی روز قدس با آمادگی صد در صدی حضور داشته است، اظهار داشت: حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، پاسخ قاطع و دندان شکنی به تهدیدات دشمنان نظام اسلامی است.

مراسم راهپیمایی روز قدس در دیر، بعد از خطبه های نماز جمعه با حضور با شکوه مردم روزه دار و ولایت مدار برگزار شد و پایان بخش این مراسم قرائت قطعنامه و به آتش کشیدن پرچم مستکبران جهان بود.

[کد خبر:AJ24938]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب