0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000951.jpg

 

جدیدترین خبرها و شنیده های انتخاباتی استان بوشهر به روایت رسانه خبری تحلیلی آینه جم :
 
**مشکل انتخابات انجام ندادن وظایف نمایندگی در مجلس است/عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان  در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «نظارت شورای نگهبان مشکل انتخابات نیست، مشکل انجام ندادن وظایف نمایندگی، از جمله عدم تصویب قانون جامع انتخابات در طول ۴ سال گذشته است.»/وی ادامه داد: «این سوال همچنان باقی است که چرا قانون انتخابات به تصویب نهایی نرسید و بعد از هر بار طرح در مجلس از دستور خارج می‌شد؟»
 
** شنیده می شود برخی از چهره های اصولگرای جنوب استان بوشهر رایزنی می کنند کاندیدای نهایی این جریان به نفع یک نامزد کناره گیری کنند موضوعی که با استقبال کاندیداها  مواجه نشده است ‌.
 
**شنیده ها حاکی از آن است که غلامعلی میگلی نژاد کاندیدای حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم اعضای ستاد خود را در حوزه انتخابیه مشخص کرده است و بشدت در حال فعالیت می باشد.
بر این اساس  شنیده  می شود اعضای ستاد میگلی نژاد متشکل از  حسین احمد پور، محمد بردال، غلامرضا خزری، مهدی زارعی، سجاد محسنی،  محمدرضا میگلی نژاد، عرفان رزمی، صمصام  شیروانی، نصرالله اسدی و مسعود قدرتی می باشد.
 
**دهه دوم بهمن، زمان اعلام اسامی نامزدهای تأییدصلاحیت شده/ سخنگوی شورای نگهبان درباره زمان اعلام اسامی نامزدهای تأییدصلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در دهه دوم بهمن اسامی قطعی اعلام می‌شود، که پس از آن تبلیغات انتخاباتی شروع خواهد شد.
 
**نماینده شدن چقدر آب می‌خورد؟
«چیزی حدود ۵۰۰ میلیون خرج کرده‌ام» این برآورد هزینه یکی از نمایندگان مجلس دهم بوده است.
در نظرسنجی‌های منتشر شده از نمایندگان در رسانه‌ها، هم رقم‌های هزینه شده در انتخابات بین۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون اعلام می‌شود که البته مربوط به هزینه‌های ۴ سال پیش است.
 
**شفافیت هزینه‌های انتخاباتی به این دوره انتخابات نمی ‌رسد. گویا برخی نمایندگان به دنبال ارائه طرحی برای اجرای شفافیت هزینه‌ ها در انتخابات اخیر هستند. این تلاش در شرایطی است که اصلاح کلی قانون انتخابات در مجلس مسکوت مانده ‌است.
 
**کیسه دوزی فرصت طلبان فضای مجازی برای داوطلبان انتخابات آغاز شده است. گویا این افراد در روشی جدید در ازای اضافه کردن افراد به کانال یا گروه های واتساپی که برای وی ایجاد کرده اند، پول دریافت می‌کنند. گفتنی است روش ‌های سرکیسه کردن داوطلبان در فضای مجازی هر روز به شیوه جدیدی پیگیری می‌ شود!
 
**با خبر شدیم سید کمال الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان که از حضور در انتخابات آینده انصراف داده، نشستی با اعضای سابق ستادش در حوزه انتخابیه داشته که به نظر می رسد احتمالا در راستای حمایت وی یا نزدیکانش از یکی از کاندیداها خواهد بود.
 
**گفته می شود مهمترین تشکل اصولگرایان برای انتخابات موسوم به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر هنوز برای معرفی کاندیداهای خود در حوزه های انتخابیه استان به جمع بندی نرسیده است. ظاهرا قرار است هر حوزه انتخابیه برای خود یک مجمع تشکیل دهد و هر مجمع که حداقل 150 عضو دارد مکلف است کاندیدای مدنظر را معرفی کند تا استان در مورد او تصمیم گیری کند.
 
**شنیده می شود نادر گنجی که در حوزه دشتستان کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شد از کاندیداتوری خود انصراف داده است و گفته می شود تعداد دیگری نیزبدلیل نگاه تیزبین شورای نگهبان در احراز و تائید صلاحیت ها قبل از اعلام اسامی، بدنبال انصراف از یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان می باشند.
 
**شنیده می شود برخی از کاندیداها در حوزه های ۴ گانه استان بوشهر سوابق متعددی از جمله بازداشت و.. را داشته اند و تنها نفری که هیات اجرایی در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم اقدام به رد صلاحیت وی کرده بدلیل تشابه اسمی بوده است که شنیده می شود بزودی وی نیز تائید صلاحیت خواهد شد که این پایگاه خبری نیز بدلیل حفظ حرمت افراد از اعلام اسامی رد صلاحیت ها خودداری کرده است.
 
**شنیده می شود ۱۲ دیماه نشست سراسری حزب مردم سالاری در تهران برگزار می شود و سید حسین جعفری دبیر استانی این حزب بهمراه ۱۰ نفر از مسئولین شهرستانی حزب مردم سالاری از استان بوشهر در این نشست شرکت خواهند کرد، گفته می شود سخنران این نشست فردی بنام مدرس زاده می باشد که به دعوت از حزب مردم سالاری استان بوشهر به نشست سراسری دعوت شده است.
 
**گفته می شود هم اکنون طیف سیاسی اصلاح طالبان استان بدنبال خالص سازی جریان در بوشهر هستند و قصد دارند در صورت تائید صلاحیت، اصلاح طلبان واقعی و شناسنامه دار را در ۴ حوزه انتخابیه، حمایت و پشتیبانی نمایند.
 
**شنیده می شود تیم نهضت بهار در استان بوشهر جهت مشخص کردن لیست حمایتی خود بسراغ یک کاندیداها در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم رفته اند که وی را در لیست مورد حمایت خود قرار دهند ولی این کاندیدای ولایی، انقلابی و جهادی درخواست آنها را رد کرده است.
 
**شنیده می شود در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر انصراف اسکندر بهروزی کاندیدای حوزه بوشهر، گناوه و دیلم از سوی هواداران یکی از کاندیدها اعلام شد که در این راستا بهروزی در گفتگو با چغادک نیوز اعلام داشته است، هماهنگونه که در روز اول اعلام کرده ام که اگر یک میلیارد هم بدهند به نفع هیچ کاندیدای کناره گیری نخواهم کرد؛ تا آخر در صحنه رقابت باقی خواهم ماند و در انتظار کناره گیری سایر کاندیداها به نفع خود می باشم.
 
**شنیده می شود در پی انتشار فیلمی از مهرداد میناوند خطاب به مردم برازجان، یکی از کاندیداهای اصولگرای این حوزه دشتستان طی پیامی در صفحه اینستاگرام خود ضمن اعلام انزجار از این حرکت میناوند از پیگیری حقوقی خود در توهین به مردم دشتستان از مجاری قانونی خبر داده است.
** آینه جم؛  چغادک نیوز،  خلیج فارس،  آینه جنوب
[کد خبر:AJ30802]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب