00000000000000000000000000000777776554.jpg

 


آینه جم: سخنگوي كميسيون انرژي در رابطه با توزيع عوارض آلايندگي منطقه پارس جنوبي گفت: موضوع عوارض آلايندگي عسلويه در بالاترين مراجعه قانوني كشور در حال پيگيري است. هنوز هيچ تصميمي در رابطه با اين موضوع گرفته نشده است و تا زمان اصلاح عادلانه توزيع عوارض آلايندگي روند فعلي متوقف خواهد بود.


نماينده مردم دير، كنگان، جم و عسلويه در گفتگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: حقوق مردم جنوب استان و مخصوصا عسلويه به سمع و نظر رهبر معظم انقلاب رسيده است و تمام مستندات در مورد آلودگي هوا و عوارض آلايندگي به دفتر ايشان تحويل داده شده است. همچنين مستندات اين موضوع طي جلساتي به جناب ريئس جمهور و ريئس مجلس شوراي الامي تحويل داده شده است.


وي ادامه داد: بعد از پيگيري موضوع در بالاترين سطح نظام جمهوري اسلامي شوراي ملي رفع آلودگي عسلويه براي اولين بار تشكيل شد و درپي آن جلسات متعددي باحضور وزارت كشور، وزارت نفت، سازمان محيط زيست، سازمان برنامه و بودجه و مجلس شوراي اسلامي تشكيل شد كه با برگزاري جلسات متعدد به دنبال يافتن بهترين و عادلانه ترين راه براي كاهش ميزان آلايندگي، فلرينگ و نحوه توزيع عوارض آلايندگي منطقه پارس جنوبي هستند.


سكينه الماسي تصريح كرد: هنوز هيچ تصميمي در اين زمينه گرفته نشده است و تمام موارد ذكر شده گمانه زني هستند. آخرين موضوعي كه در اين جلسات مورد بررسي قرار گرفته است پيشنهاد تيم كارشناسي ما براي نصب دستگاه پايش آلودگي هوا در شهرستان هاي مختلف و همچنين بررسي ميزان آلودگي خاك و آب براي تعيين ميزان متاثر بودن شهرستان هاي مختلف است.


نماينده مردم جنوب استان بوشهر افزود: هرگز از بررسي دقيق و علمي موضوع واهمه اي نخواهيم داشت و از بررسي هاي علمي موضوع را يكبار براي هميشه بر همگان روشن كند، استقبال ميكنيم.


سخنگوي كميسيون انرژي در ادامه توضيحات خود گفت: برهيچكس پوشيده نيست كه در سال هاي اخير حق مردم جنوب استان در نحوه توزيع عوارض آلايندگي تضيع شده است و كسي حامي رنج ساليان دراز مردم نبوده است اما هم اكنون مطرح شدن مجدد اين موضوع را به فال نيك ميگيريم كه حقوق مردم شهرستان هاي دير، كنگان، جم و عسلويه به صورت تمام و كمال گرفته شود.


الماسي در پايان ضمن تشكر از همراهي مسئولين ملي و استاني، رسانه ها و مردم گفت: مردم جنوب استان بوشهر يقين داشته باشند همانطور كه طي ساليان گذشته سهم آنها از اعتبارات مسئوليت هاي اجتماعي وزارت نفت نسبت به گذشته افزايش يافت، در بحث توزيع مجدد عوارض آلايندگي منطقه پارس جنوبي نيز ميزان دريافتي آنها براساس قانون بيش از گذشته خواهد بود.

[کد خبر:AJ30815]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+4 # شهروند جمی 1398-10-08 12:54
محض اطلاع خانم نماینده شاید با نصب دستگاههای پایش آلایندگی سهم شهرستانی مثل جم از دریافت عوارض الایندگی کمتر شود ولی همانگونه که مستحضرید شهرستان جم و به خصوص بخش مرکزی محل اسکان پرسنل شاغل در عسلویه و کنگان شده است که تبعات منفی بسیار زیادی بر این بخش در پی داشته است معابر و خیابانهای شهر جم جولانگاه چند صد دستگاه اتوبوس و سرویس کارکنان نفت و گاز شده و ترافیکهای چندین ساعته بوجود میاورند همچنین هزینه های مربوط به احداث معابر ، برداشت زباله ، فضاهای سبز شهری ، ایمنی و اتش نشانی و دهها هزینه دیگر بر دوش شهرداری افتاده و در قبال این همه خدمات متاسفانه به نابه دلایل نامعلوم هیچ عوارضی دریافت نمیگردد علاوه بر این بابت نابودی سفره های اب زیر زمینی ، محیط زیست پیرامون و غیره چه عوارضی از شرکتها نصیب شهرستان جم می شود
اگر شما یه کم وقت بزارید و هزینه یک سال نگهداری یکی از شهرک های مستقر در جم حساب کنید متوجه خواهید شد که چگونه در سایه غفلت و بی عرضگی مسئولین شهر این همه هزینه بر دوش شهرداری افتاده و هیچگونه کمک و عوارضی بابت این خدمات پرداخت نمی شود . و دهها مورد دیگر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-3 # چگاسه 1398-10-09 05:18
مرسی نماینده پر تلاش
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # بردیا 1398-10-08 18:19
شهروند جمی دقیقا درست می گوید از طرفی متاسفانه خانم الماسی همیشه واکنش های انفعالی و پس اتمام وقت اضافه دارند. در نود دقیقه که هیچ حتی از چند دقیقه وقت تلف شده هم بهره نمی برند. در همین خصوص بعد از کلی اتلاف وقت و گزارش خبرگزاری فارس و دعوت از او برای پاسخ و طفره رفتنهای متوالی اش حالا اینگونه صحبت می فرمایند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-3 # نوروزی م 1398-10-09 05:17
تنها کسی که شجاعانه از جنوب استان دفاع می کنه خانم دکتر الماسیه متاسفم برای عده ای دارن اهداف انتخاباتی دنبال می کنن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-3 # عبدیان 1398-10-09 11:45
درود بر نماینده شجاع جنوب خانم دکتر الماسی تا حالا جنوب نماینده ی به فعالی ایشان در تاریخ خود ندیده است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب