1360144838574000bf65811.jpg

 

آینه جم: در پی طرح جذب سه نیرو توسط یکی از مدیران گازی و رسانه ای شدن این جریان مدیران و روابط عمومی شرکت پالایش فجر جم هیچ گونه پاسخی نداند .

بررسی ها نشان می دهند که این جذب ها علی رغم ممنوعیت جذب در این شرکت بوده است .

تنها مسئولی که در این زمینه پاسخ داد رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی جم بود که ایشان هم مدعی بود نیروی جذب شده دو سال سابقه پرداخت بیمه در جم داشته است .

اینکه چگونه بدون استخدام کارگر این سوابق تامین می شود حکایت از تخلفی دیگر دارد .

برخی مدیران گازی لیستی از نیروهای نور چشمی خود را در اختیار پیمانکار قرار می دهند ، و پیمانکار نیز ماهیانه بیمه انها واریز می کند ، بعد از اتمام پیمان دو انتخاب برای این نیروها وجود دارد .

اولی جذب در شرکت ها با استفاده از رانت اطلاعاتی از فرصت های شغلی بدون نیاز به مجوز اداره کار چون سابقه پرداخت بیمه دارند .

دوم دریافت بیمه بیکاری بدون یک ساعت سابقه کار، این مورد مدت زمان دریافت بیمه بیکاری به سابقه فرد اضافه می شود و در موقعیت های شغلی به عنوان نیروی بومی جذب می شوند.

تنها راه جلوگیری از این تخلف هوشیاری اداره تامین اجتماعی جم می باشد که باید با دقت نظر بیشتری لیست ها را تایید کند و افراد اضافه شده را جهت بررسی به فرمانداری و اداره کار معرفی کند ، در صورت عدم همکاری دو حانبه اداره کار و تامین اجتماعی اندک فرصت های شغلی جهت نیروهای بومی نیز از بین خواهد رفت.

** عباس کمالی/ بانیان آزادی

[کد خبر:AJ31432]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب