IMG-20200405-WA0043.jpg

 

 

آینه جم - رضا رئیسی: روز گذشته  در خبری اعلام شد که مسوول روابط عمومی فرمانداری شهرستان جم تغییر کرده است. به بهانه این تغییر، 7 نکته قابل ذکر است.
 
یکم:  مسوول روابط عمومی فرمانداری شهرستان جم بعد از حدود 7 سال تغییر کرد و علی اکبر دانشور جایگزین مصطفی ارجمند در این مسؤولیت شد. بدیهی است مصطفی ارجمند با توجه به سابقه کاری و تجربه های مختلف در کنار سه فرماندار دولت تدبیر و امید در ادامه حضور خود در فرمانداری باید ارتقا شغلی یابد و از ظرفیت و پتانسیل های وی به نحو مناسب استفاده شود. وی یکی از فعالین رسانه ای و سیاسی اجتماعی شهرستان است که توانمندی زیادی در حوزه رسانه و مسائل اجتماعی دارد.
 
دوم: فرمانداری شهرستان جم سال هاست با کمبود نیرو و کارشناس در حوزه های مختلف دست و پنجه نرم می کند و بهتر است فرماندار در خصوص کمبود نیروهای انسانی فرمانداری توجه ویژه ای کند و برخی جابجایی ها و انتقال نیروهای جوان و با انگیزه و تحصیل کرده به فرمانداری می تواند موثر باشد تا خلا ها رفع شود و نباید برای استفاده از نیروهای جوان بومی غفلت شود.
 
سوم: طی این سال ها در شهرستان جم، فرمانداری و شهرداری ها، آموزش و پرورش، اتاق اصناف و هلال احمر از روابط عمومی های نسبتا قوی ای برخورددار بوده اند و تلاش ها، برنامه ها و مراسم ها به خوبی رسانه ای شده و مردم در جریان اتفاقات مرتبط با این ادارات قرار گرفته اند. چه خوب می شود که اکثر مدیران ادارت دولتی، نهاد های انقلابی و دستگاه قضایی و سازمان های نظامی و انتظامی شهرستان نیز از نیروهای فعال روابط عمومی برخوردار شوند، چون داشتن روابط عمومی قطعا سودش برای خود آن ها فراوان است و خیلی از مشکلات میان مردم با این نهادها را برطرف می کند.
 
چهارم: خیلی از ادارات شهرستان جم، مسؤولیت روابط عمومی در چارت سازمانی آن ها مورد توجه قرار نگرفته و یکی از مشکلات جدی آن ها همین موضوع است. به عنوان مثال یک نفر با دو مسؤلیت در شبکه بهداشت و درمان کارهای روابط عمومی را انجام می دهد که اگر روابط عمومی این اداره مستقل شود می تواند بهتر فعالیت خود را انجام دهد. هر چند این اداره که سر و کار زیادی با مردم دارد با استفاده از ظرفیت های یکی از خبرنگاران جم توانسته عملکرد قابل قبولی را به همراه داشته باشد.
 
پنجم: خبرنگاران شهرستان جم همیشه در سطح استان بوشهر فعال و موثر بوده اند و رسانه های جم تاثیرگذاری زیادی دارند و مخاطبان و مردم زیادی حرف رسانه ها را بیشتر از مسؤولان باور دارند. در تغییر مدیر روابط عمومی فرمانداری اقدام خوبی رخ داده و دانشور که فردی آشنا با رسانه و همکاری در رسانه ها را در کارنامه دارد جایگزین ارجمند شده که نشان می دهد خبرنگاران جمی شایستگی های فراوانی دارند.
 
ششم: آنچه همچنان مورد تاکید فعالان اجتماعی و رسانه ای شهرستان جم است حضور یکی از خبرنگاران جمی در مسؤولیت مدیر رسانه ای باشگاه پارس جنوبی جم است و با توجه به پتانسیل های فراوان اهالی رسانه بهتر است مسؤولان و مدیریت باشگاه پارس جنوبی به این مهم نیز توجه کنند تا حواشی ای که مدیران رسانه ای تهران نشین برای نام جم دنبال می کنند، تمام شود.
 
هفتم: روابط عمومی، اداره کردن وظایف، شناسایی، ایجاد، حفظ و نگهداری روابط مطلوب و حسنه بین سازمان و جامعه است. جامعه‌ای که توفیق و ناکامی یک سازمان به آن وابسته است و عدم توجه ادارات شهرستان جم به این مسؤولیت سبب شده تا هم مردم دیدگاهی منفی نسبت به عملکرد ادارات و سازمان ها داشته باشند و هم در مواقع بحرانی، نبود روابط عمومی شرایط را وخیم تر می کند. مردم با خیلی از ادارات از جمله آب، برق، گاز و مخابرات ارتباط بیشتری دارند و بیشتر مواقع خرابی ها و قطعی های مرتبط با این ادارات ضررهای زیادی را به مردم وارد می کند که نبود روابط عمومی و عدم ارائه توضیح مناسب، نا امیدی و نارضایتی از ادارات را افزایش داده است.
 
از جمله وظایف روابط عمومی ها ایجاد تفاهم و رفع سوء تفاهم ها ، بیان و تبلیغ کارها و اقدامات خوب و مفید انجام گرفته در سازمان، پاسخگویی به انتقادات وشبهات مطرحه در رسانه ها، جامعه و درون سازمان درباره عملکرد سازمان، بررسی بازخورد اقدامات و فعالیت های سازمان در جامعه و درون سازمان و انتقال آن به مدیران و تولید رضایت در کسانی که به نوعی با سازمان در ارتباطند، برقراری روابط درون سازمانی و برون سازمانی ،  آماده نمودن اذهان عمومی در اجرای طرح ها و برنامه ها است که امید می رود مسؤولان شهرستان جم به حوزه روابط عمومی توجه بیشتری کنند و این ضعف جدی و بزرگ ادارات را رفع کنند.
 
** رضا رئیسی؛  فعال رسانه ای استان بوشهر 
[کد خبر:AJ32188]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم

کانال تلگرامی پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم