IMG-20200812-WA0003.jpg

 

 

آینه جم،  روز گذشته نشست خبری عبدالصمد نجفی  مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم برگزار شد نشستی که دستاورد آن بیشتر سوژه خبری بود. 
نجفی در این نشست همانند مدیران سابق خود تلاش کرد چهره ای خوب با این ویژگی ها از پالایشگاه فجر در افکار عمومی مطرح کند:  پالایشگاه مسئولیت پذیر در بخش تعاملات  اجتماعی ،  پالایشگاه حامی محیط زیست،  تعدیل توقعات از پالایشگاه فجر به دلیل کاهش خوراک پالایشگاه و کاهش درآمد ها و ...‌‌‌‌...   .
نجفی تلاش کرد با اقتدار و صراحت گفتار به خوبی از شرکت خود دفاع کند اما این نشست در پایان با تنش بین وی  و یکی از خبرنگاران خاتمه یافت 
این جلسه ظاهرا تجلیل از خبرنگاران جم  سوژه های داغی داشت که بیشتر از زبان مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم مطرح شد و در این یادداشت به ۶ مورد آن اشاره می شود: 
 
۱-در بخش مسئولیت های اجتماعی ، شرکت فجر جم تنها شرکتی است که موفق به دریافت نشان سبز کوئید ۱۹ شد این گفته مدیر عامل فجر جم است درحالیکه شوراهای اسلامی و برخی مدیران شهرستان از کم کاری فجر در بخش مبارزه  کرونایی جم گلایه مندند و حتی مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم در نشست خبری گفت به هیچ وجه رقم کمک ها به ستاد مبارزه با کرونا در جم اعلام نمی کند این در حالیست بقیه شرکت های نفتی استان بوشهر جزئیات پرداختی ها را اعلام کردند.
 
۲- در احداث سد باغان مشارکت داریم و براساس صورت وضعیت ها پرداختی ها انجام می گیرد و معلوم نیست کی افتتاح می شود.
  گفتنی است در نشست،  مدیر عامل فجر تاریخی برای افتتاح خط انتقال  بیان نکرد و گفت مثل خیلی از پروژه ها این سد هم فعال است ، به نظر می رسد افتتاح حداقل خط انتقال سد هم در آینده نزدیک ممکن نباشد این درحالیست هفته گذشته فرماندار اعلام کرد تا پایان سال  با افتتاح خط انتقال، آب از فرازبند سد به شرکت فجر منتقل  می شود!
 
۳-شرکت فجر فقط ۵ حلقه چاه دارد و بابت برداشت این آب ها به شرکت اب استان و اوقاف پول پرداخت می کند.
 هفته گذشته فرماندار جم در نشست خبری گفته بود فجر جم ۲۰ حلقه چاه دارد که با افتتاح فراز بند سد سر چشمه باغان،  این چاهها پلمپ می شوند. 
سوالی که باید از مسوولان پرسید میزان برداشت فجر جم از آب های جم چقدر است و همچنین  این پولهای پرداختی به شرکت آب منطقه ای بوشهر  شهرستان بر می گردد یا نه؟!
 
۴- کمترین میزان آلایندگی داشتیم!
گفتنی است سالهای گذشته بیشترین انتقاد به شرکت فجر بابت آلودگی های زیست محیطی وارد شده است تا جایی که پرونده های قضایی برای این شرکت تشکیل شد و حتی دادستان جم در چند نوبت از شرکت فجر بازدید داشت ، در این نشست خبری، خبرنگاران بخش ریز بیشتر به این موضوع پرداختند و از  پاسخ های مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم نیز  قانع نشدند.
 
۵- فرودگاه توحید جم بلاتکلیف است و نمی دانم چه اتفاقی قرار است برای آن بیفتد !
راه اندازی فرودگاه از درخواست های مردم و مسوولان جم است به نظر می رسد شرکت ملی گاز ایران علاقه ای برای راه اندازی مجدد آن ندارد و دیگر انگیزه ای در شهرستان نیز  برای پیگیری و راه اندازی مجدد آن وجود ندارد.
 
۶- جذب  ۱۶ نفر در  شرکت فجر جم براساس اعلام عمومی و مصاحبه بوده است! 
گفتنی است هفته های  گذشته در شبکه های اجتماعی نقدهایی به مدیران فجر بابت این استخدامی های پنهانی وارد شده است! و به نظر می آید این  توضیحات مدیر عامل فجر برای افکار عمومی اصلا قانع کننده نباشد.
 
 
 
 
** در فرصت های آینده جداگانه به هر یک موارد فوق پرداخته می شود .
 
 
 
 
[کد خبر:AJ33444]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب