22.jpg

 

 

 
 
آینه جم؛ مدیر آب و فاضلاب شهرستان جم گفت: در صورتیکه مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند برنامه نوبت بندی آب اعمال می شود.
به گزارش آینه جم؛ علی مهرورز ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه جم گفت: وضعیت چاه ها و سفره های آب جم بحرانی است و سرانه مصرف شهروندان نیز بالا است . 
وی خاطرنشان کرد :کاهش شدید بارش در سال آبی گذشته و استفاده روزافزون   بخش های صنعت و کشاورزی در کنار رشد مصرف در  بخش خانگی سبب شده روز به روز وضعیت آب جم بحرانی تر شود. 
رئیس اداره آب جم با بیان اینکه چند چاه آب این اداره در روز های گذشته خشک شده  بیان داشت:  جم تنها شهرستانی است که همه اب مصرفی آن  از سفره های زیر زمینی است.
مهرورز با بیان اینکه در سال ۹۸ ، ۴۸۳ میلی متر بارش در جم داشتیم گفت در سال گذشته فقط ۷۹ میلی متر بارش در جم ثبت شد که این موضوع سبب شد مشکلات آب جم بیشتر شود. 
رئیس آب و فاضلاب جم با بیان اینکه رسالتش، آب رسانی به همه شهروندان است و در این زمینه هیچ کوتاهی نمی کنند خاطرنشان کرد:  باید صرفه جویی در مصرف آب و فرهنگ سازی در این زمینه در دستور کار جدی مردم باشد در صورتیکه این روند مصرف روزانه مردم ادامه داشته باشد نوبت بندی آب در دستور کار قرار می گیرد.
مدیر  آبفای جم گفت: وضعیت آب در بخش ریز از جم بهتر است گرچه نداشتن مخزن در منازل مسکونی سبب شده در مواقع قطعی برق یا....  شهروندان دچار مشکل شوند. 
وی با تأکید بر اینکه همه شهروندان احساس مسولیت کنند و نسبت به مصرف بی رویه آب حساس باشند گفت :در اردیبهشت ماه ۸ حلقه چاه در جم دچار مشکل شد و در روزهای آینده ۱۱ حلقه چاه کف شکنی و لایه روبی  و سه حلقه چاه جدید نیز حفر می شود .
مهرورز فرسودگی شبکه آب رسانی جم و عدم آینده نگری در شبکه گذاری را از دیگر مشکلات در جم عنوان کرد و گفت:  در زمینه ایجاد مخازن جدید و  توسعه و تجهیز شبکه آب شهرستان  جم در یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.
رئیس اداره امور آب جم با تاکید بر اینکه با استفاده های غیر مجاز از آب خانگی در ساخت و ساز، باغ ویلاها  و موارد دیگر برخورد می شود تصریح کرد: همه شهروندان شهرستان  جم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا بتوان در تابستان بدون مشکل،  آب شرب همه خانواده ها را تامین کرد.
[کد خبر:AJ35851]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # شهروند جمی 1400-03-05 11:44
جناب اقای رییس این از ضعف مطلق مدیریت شهرستان است که منطقه ای که اینهمه کارکنان نفت و گاز کشور در خودش جای داده و اینقدر برای مملکت درامد داره حتی مسئولین کشوری لااقل بفکر تامین اب پرسنل خود نفت و گاز نیستند و فقط سفره زیر زمینی اب این شهرستان دارین برداشت میکنید راه اندازی انتقال اب سیراف به جم که تنها 20 کیلومتر مسیر داره کی باید انجام بشه الان قریب 20 سال از شروع کار پروژه هم می گذرد تا کی دیگه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب