0000000000067.jpg

 

 

 

آینه جم/  در پی انتشار رشته کلیپ صوتی از سوی فردی که خود را مراجعه کننده به بیمارستان توحید می داند و در آن ادعاهایی را در خصوص تبعیض میان بیماران شرکتی و غیر شرکتی در تامین دارو مطرح شده، روابط عمومی ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر با پیگیری موضوع از مسئولان بیمارستان، توضیحات زیر را جهت تنویر افکار عمومی ارائه می نماید:
 
خدمت دهی در بیمارستان توحید جم برای عموم مردم با داشتن هر کدام از بیمه های درمانی در حال انجام است و هیچ تفاوتی در اولویت بندی پذیرش و درمان افراد دارای بیمه نفت یا سایر بیمه ها وجود ندارد، چرا که اولویت حوزه درمان، فرد بیمار است نه نوع بیمه درمان وی. 
 
طبق آمار مستند ارائه شده، طی روز گذشته بالغ بر ۶۵۰ بیمار سرپایی و ۲۰ بیمار بستری در بخش کرونای بیمارستان توحید معاینه و تحت درمان قرار گرفته اند که نزدیک به ۵۴ درصد از این بیماران دارای بیمه درمان تامین اجتماعی بوده اند.
 
بررسی مدیریت بیمارستان در خصوص ادعای مطرح شده در کلیپ نشان می دهد موضوع مطرح شده صحت نداشته و احتمالا ناشی از سو برداشت بیمار عزیز بوده است. هر چند اگر خدای ناکرده در خدمات دهی عادلانه به بیماران عزیز قصور یا تقصیری رخ دهد  قطعا در صورت مراجعه بیمار و اثبات موضوع، با متخلف برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد. 
 
در خصوص تامین دارو برای بیماران کرونایی، به دلیل پیک ابتلا به کرونا و افزایش بیماران، با محدودیت هایی در تامین برخی داروها مواجه هستیم و برخی داروها متاسفانه  در سطح کشور یافت نمی شود. برای درمان بیماران مبتلا به کرونا 4  نمونه ‌دارویی در سطح کشور استفاده می شود که خوشبختانه داروی رمدسیویر که  نقش اساسی در درمان بیماران کرونایی ایفا می کند در بیمارستان موجود است و کمبودی از این بابت نداریم. 
 
در خصوص برخی داروهای غیر ضروری که داروخانه بیمارستان با کمبود یا کاهش دارو مواجه است ناچار به مدیریت دارو از طریق توصیه به پزشکان برای کاهش تجویز حجم دارو برای هر بیمار هستیم تا تامین دارو و خدمات به همه بیماران به صورت مدیریت شده انجام شود.
 
 هر چند این داروها در داروخانه های سطح شهر جم به وفور یافت می شود و نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد.
 
کادر درمان بیمارستان توحید جم خود را مکلف به خدمات دهی عادلانه و منطبق با منشور اخلاقی پزشکی به بیماران می داند و هیچ اولویتی در خدمات دهی درمانی یا دارویی جز شرایط و نیاز بیمار متناسب با ظرفیت های بیمارستان وجود نداشته و نخواهد داشت.
 با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و وضعیت بحرانی بیمارستان های کشور، بیمارستان توحید جم نیز با حداکثر ظرفیت و توان مادی و معنوی در حال خدمات رسانی به بیماران عزیز از نقاط مختلف جنوب کشور است و انتظار داریم در این دوران سیاه کرونایی همه مردم و مسئولان برای ریشه کنی این ویروس منحوس و مرگ آفرین یاریگر مجموعه درمانی کشور باشند.
 
روابط عمومی ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر
[کد خبر:AJ36510]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب