3656156951649.jpg

 

 

 

آینه جم/  مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر می گوید: تعهدات این بیمه در خصوص کمک هزینه درمان کرونا جهت بیمه شدگان افزایش یافته است.

به گزارش آینه جم؛  دکتر پرویز رمضانی در نشست خبری ضمن اشاره به اینکه در راستای مشوق های نسخه نویسی الکترونیک، مطالبات بیمارستان ها و مراکز طرف قرارداد تا تیرماه پرداخت شده، ادامه داد: برای کمک به هزینه بیمه شدگانی که مبتلا به کرونا شده اند، 90 درصد هزینه داروی پرمصرف رمدسیویر در بستری و 70 درصد برای مواردی که از داروخانه های غیربیمارستانی و برای درمان سرپایی خرید شود پرداخت می کنیم.

رمضانی خاطرنشان کرد: امسال پنج میلیارد تومان اعتبار تاکنون بابت هزینه داروی رمدسیویر به عنوان هزینه درمانی بیمه شده‌هایی که از این دارو استفاده کرده‌اند به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها پرداخت شده است.

به گفته وی، میانگین هزینه بستری یک بیمه شده در بیمارستان های استان بابت کرونا در سال گذشته 4.5 میلیون تومان بوده ولی امسال به 6 میلیون تومان بابت هر بیمار رسیده که جدا از هزینه داروی رمدسیویر می باشد و نشان از افزایش تعهدات بیمه سلامت در این خصوص دارد.

به گفته وی، طی چهارماهه سالجاری، 1600 بیمه شده سلامت استان بوشهر بابت کرونا بستری شده اند که قریب 10 میلیاردتومان به بیمارستان ها پرداخت شده است.

تمدید خودکار دفترچه ها

رمضانی اضافه کرد: بیمه شدگان صندوق‌های روستایی و همگانی بیمه سلامت استان بوشهر تا پایان شهریور ماه و قبل از پایان اعتبار بیمه خود نسبت به تمدید آن از طریق سامانه و بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان و اداره‌های بیمه سلامت اقدام کنند.

وی با اشاره به استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی در ۱۰۰ درصد مراکز سرپایی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد بیمارستان‌های این استان از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند.

رمضانی افزود: در این شرایط نسخه کاغذی تنها از سوی برخی بیمارستان‌هایی که به این سیستم مجهز نشده‌اند، پذیرفته می‌شود.

 مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر یادآورشد: ۵۰۰ هزار نفر در این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این میزان صندوق روستایی با ۶۰ درصد و صندوق بیمه سلامت همگانی  با ۱۶ درصد بیشترین سهم را از بیمه شدگان این بیمه دارند که به صورت رایگان زیر پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ۴۰۰ موسسه تشخیصی و درمانی در استان بوشهر طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که ۹۰ درصد از کل موسسه‌های موجود در این استان را شامل می‌شود.

اجرای نسخه نویسی الکترونیک

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بیمه سلامت در همه مراکز سرپایی مانند مطب ها، داروخانه ها و پاراکلینیک برنامه نسخه نویسی الکترونیک را اجرایی کرده است.

پرویز رمضانی افزود: امکان تجویز نسخه نویسی الکترونیکی برای برای همه از جمله پزشکانی که حتی طرف قرارداد نیستند هم فراهم شده است؛ اما در بیمارستان در شرایط کنونی همچنان امکان پذیرش نسخه کاغذی دفترچه‌های قبلی و سربرگ این مراکز همچنان وجود دارد.

وی با تاکید براینکه بیمه شدگان در مراجعه به پزشکان درخواست نسخه نویسی الکترونیکی کنند اظهار داشت: با بیمه تکمیلی نیز هماهنگ شده و از این پس برای پرداخت مطالبات بیمه شدگان نیاز به نسخه نویسی کاغذی ندارند.

[کد خبر:AJ36529]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب