اینه جم،حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب ماه استغفار و بندگی خداوند است و در روایات آمده که "در ماه رجب با استغفار خودتان را معطر کنید و از محضر خداوند پوزش بطلبید".

وی با تبریک میلاد امام محمد باقر(ع) افزود: امام باقر(ع) به عنوان شکافنده علوم معروف است و افتخار بزرگی برای اسلام و شیعه است.

 

به گزارش خبرنگار اینه جم،مام جمعه جم با اشاره به روز جهانی تالاسمی و با اشاره به آمار بالای مبتلایان به تالاسمی در جم خاطرنشان کرد: مسئولان بهداشت و درمان باید با فرهنگ‌سازی در جلوگیری از تولد فرزندان تالاسمی اهتمام ورزند و خانواده‌ها نیز در زمان ازدواج فرزندان باید آزمایشات لازم را انجام دهند تا فرزندان سالمی متولد شوند.

گنجی به آغاز ثبت نام ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: همه باید در خلق حماسه سیاسی در این انتخابات نقش‌آفرین باشند.

وی اضافه کرد: نامزدها و طرفداران آنها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و از بداخلاقی انتخاباتی پرهیز کنند تا انتخابات در آرامش و با مشارکت بالای مردم برگزار شود.

امام جمعه جم افزود: باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری در انتخابات توجه کنیم و همه در چارچوب قانون حرکت کنند.

گنجی بیان کرد: باید از برخی مسایل که باعث اختلاف بین دلسوزان می‌شود جلوگیری شود؛ چرا که از تخریب‌ها هیچ نتیجه‌ای گرفته نمی‌شود و باید با همدلی و وحدت حماسه را خلق کنیم.

وی با انتقاد از برگزاری مراسم‌های موسیقی در شهرستان جم ابراز داشت: یک شرکت با استفاده از امکانات و پول بیت‌المال با بیش از 400 میلیون تومان هزینه به برگزاری مراسمی تحت عنوان همایش سلامت و خنده درمانی اقدام کرده و زن و مرد در این مراسم با هم رقصیده‌اند و این خلاف اسلام است.

امام جمعه جم گفت: از وزیر نفت و مدیر شرکت پردیس و شرکت پاسارگاد انتظار داریم برخورد کنند و هر مراسم فرهنگی در شهرستان جم باید با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی برگزار شود.

گنجی یادآور شد: با بودجه بیت‌المال به احکام اسلامی ضربه می‌زنند و باید برخورد شود و این در شان جامعه اسلامی نیست.

[کد خبر:AJ2666]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب