به گزارش خبرگزاری آینه جم؛حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های نماز جمعه امروز جم با تبریک میلاد امام عصر (عج) و نیمه شعبان اظهار داشت: ما که ادعا می‌کنیم به‌عنوان شیعه منتظر ظهور عدالت‌گستر جهان هستیم، نباید در سالروز ولادت منجی عالم بشریت تنها به برگزاری جشن کفایت کنیم و باید زمینه را برای ظهور آن حضرت فراهم کنیم.

 

 

وی افزود: با اقامه عدالت، کمالات انسانی، برادری، اخلاق و ... باید خود و جهان را برای ظهور آن حضرت و جامعه آرمانی حضرت مهدی (عج) آماده کنیم.

امام جمعه شهرستان جم خاطرنشان کرد: بنابر احادیث هر کس وظیفه دارد امام زمان خود را بشناسد و به وی معرفت پیدا کند و در عصر غیبت نیز انتظار امام وظیفه‌ای است که ما بر عهده داریم و بنابر فرمایش پیامبر اکرم (ص) انتظار فرج از ارزشمندترین اعمال است.

گنجی بیان داشت: امسال نیمه شعبان از چندین جهت برای ما فرصتی برای سرور و جشن است و حماسه عظیم سیاسی مردم در 24 خرداد و صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی شادی مضاعفی برای مردم عزیز ایران اسلامی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات نشان از عزم ایشان برای خلق آینده‌ای بهتر بود، اضافه کرد: امت مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی هفته گذشته با حضور پرشور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها بار دیگر برای جهانیان شگفتی‌ساز شدند و عزم راسخ خود برای خلق آینده‌ای بهتر را به اثبات رساندند.

گنجی اذعان داشت: هفته گذشته مردم با حضور 72 درصدی خود در انتخابات و خلق حماسه عظیم سیاسی وفاداری خود به نظام و انقلاب را به اثبات رساندند و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی را مایوس کردند.

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را بیعت مجدد ایشان با رهبری انقلاب اسلامی دانست و افزود: امت مسلمان و انقلاب اسلامی با انتخاب دولت اعتدال، تدبیر و امید ثابت کردند که رای و نظر مردم تعیین کننده و سرنوشت‌ساز است.

خطیب جمعه جم تصریح کرد: این پیروزی در واقع متعلق به همه افرادی است که سال‌ها منتظر پیروزی اصولگرایان راست‌گفتار و اصلاح‌طلبان درست کردار بوده‌اند.

گنجی اظهار داشت: دو کارنامه هشت ساله دولت‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا با وجود خدمات زیاد و کارهای بزرگ نتوانست رضایت مردم را جلب کند و مردم با انتخاب اخیر نشان داند که خواهان اعتدال هستند.

وی گفت: دولت اصلاحات با ایجاد تنش‌ها و جناح‌بازی‌های سیاسی و درگیری‌های جناحی و دولت اصولگرا با بداخلاقی، قانون‌گریزی، تخریب چهره‌های ارزشی انقلاب کشور را دچار بحران‌هایی کردند، سبب نارضایتی مردم شدند و در تمامی این مراحل و مواقع رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی با تدابیر حکیمانه خود فضا را مدیریت کردند.

امام جمعه شهرستان جم بیان داشت: انتخابات 24 خرداد برای دشمنان انقلاب این پیام را داشت که مردم ایران اسلامی همیشه بیدار، هوشیار و با بصیرت برای دفاع از انقلاب در صحنه حاضر هستند و تبلیغات، تهدیدات، تحریم‌ها و هیاهوی تبلیغاتی دشمنان هیچ تاثیری در اراده و عزم ملت نخواهد داشت.

گنجی خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند که حرکات و برنامه‌های ایشان هیچ اثری بر عزم و اراده مردم در دفاع از انقلاب اسلامی ندارد و پس از 35 سال فشار و تحریم دشمنان در تمامی مواقع حساس مردم همیشه مانند روزهای اول انقلاب برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های خود در صحنه انتخابات حاضر هستند.

وی در ارتباط با پیام انتخابات 24 خرداد به مسئولین، گفت: حضور مردم در انتخابات این پیام را به مسئولین داد که رای و نظر ایشان تعیین کننده است و تا زمانی که مسئولین فارغ از مسائل حزبی و جناحی و در راستای اهداف نظام، انقلاب، امام راحل و رهبری حرکت می‌کنند از ایشان حمایت می‌کنند و زمانی که از این مسیر خارج شوند، از حمایت خود از ایشان دست می‌کشند.

گنجی بیان داشت: شعار دکتر روحانی شایسته‌سالاری و فعالیت فراجناحی، دولت تدبیر و امید و اعتدال‌گرایی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها بود و در ایام انتخابات کم‌ترین هزینه تبلیغاتی را داشتند، مردم این مسائل را مشاهده کردند و ایشان را به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب خود انتخاب کردند.

وی با اشاره به انتظارات مردم از دولت بعد، افزود: انتظار مردم دز دولت دکتر روحانی این است که همانطور که رهبری انقلاب اسلامی فرموده‌اند، ایشان تمامی نقاط قوت دولت‌های قبل را داشته باشند و نقاط ضعف را از دولت دور کنند و در راستای تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی حرکت کنند.

امام جمعه شهرستان جم یادآور شد: استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از خواسته‌های مردم از دولت بعد است و دولت بعد نباید عملکرد دولت‌های گذشته را داشته باشد و نباید مسئولین در تمامی سطوح دچار تغییر شوند و حتی آبدارچی ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز دچار تغییر شود.

گنجی بیان داشت: حضور سلایق مختلف در عرصه انتخابات بهترین و واقعی‌ترین شکل دموکراسی است که نظام جمهوری اسلامی آن‌ را در جهان به نمایش گذاشت.

وی تاکید کرد: حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات 24 خرداد پاسخی محکم و کوبنده به اردوگاه استکبار بود و وفاداری مردم به رهبری را بار دیگر به اثبات رساند.

خطیب جمعه جم با اشاره به هفته قوه قضاییه اذعان داشت: بنابر فرموده امام راحل دستگاه قضایی باید قاطع، دقیق، محتاط، بدون مسامحه و ملاحظه عمل کند تا مردم در سایه احکام اسلامی در امنیت و آسایش زندگی کنند.

گنجی عنوان کرد: هفته آتی هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام گرفته و با توجه به کمبود آب و فصل تابستان به همشهریان توصیه می‌کنیم در مصرف این مایه حیاتی و ارزشمند دقت بیشتری داشته باشند.

وی به سالروز سوء قصد منافقین کوردل به رهبری در مسجد ابوذر اشاره کرد و افزود: در دوران ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای منافقین کوردل به جان ایشان سوء قصد کردند و خداوند متعال الطاف خود را بر ما نازل کرد و اراده خداوند متعال بر آن بود که از مقام معظم رهبری دفع خطر شود و انشاالله سایه ولی امر مسلمین جهان تا ظهور حضرت بقیه‌الله بر سر مسلمین جهان مستدام خواهد بود.

فارس نوشت:امام جمعه جم با اشاره به اینکه سالروز ولادت امام زمان به‌عنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده، بیان داشت: این روز بزرگ را به این حافظان امنیت و اقتدار کشور تبریک می‌گویم.

گنجی عنوان کرد: عملکرد سربازان گمنام امام زمان و دستگاه اطلاعاتی کشور در تامین امنیت و اقتدار نظام کاملا محسوس است و بخش مهمی از امنیت کشور مرهون و مدیون تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی و بی‌منت ایشان است.

[کد خبر:AJ2674]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب