آینه جم،شهریور سال 91 استانداری با سه دوره نمایندگی مجلس درحالی به بوشهر پا نهاد که همگان آمدن او را در سال پایانی دولت یک خودکشی سیاسی تحلیل می کردند.

آینه جم،علیرضا بحرانی دشتی: قلبمان برای بوشهر می تپد وعاشق توسعه و ترقی دیار پاسبانان همیشگی خلیج همیشه فارس هستیم.

20 شهریور ماه سال 91 استانداری با سه دوره نمایندگی مجلس درحالی
به بوشهر پا نهاد که همگان آمدن او را در سال پایانی دولت محمود احمدی نژاد یک خودکشی سیاسی تحلیل می کردند. اما فریدون حسنوند در مراسم معارفه خویش شعار 20 ساعت کار را سر داد و صراحتا تاکید که برای کار به بوشهر آمده و در این راستا از همه یاری طلبید.(ولی باز فکر می کردیم برای مدیریت انتخابات عازم بوشهر شده است)

خود را وام دار ابوالفضل(ع) می دانست و بوشهر را شایسته محرومیت نمی دانست. در اولین روزهای حضور خود با کنار زدن پرچمداران حمایت از دولت احمدی نژاد نشان داد که جسارت و شجاعت دارد. او هر چند در دولت مهرورزی خدمت می کرد اما بدخلقی عجیبی به مدیران اتوبوسی اصولگرا نشان داد و با کنارزدن آنها نظر افکار عمومی را به سمت خود سوق داد و فضاي تفاهم و همدلي در بين نيروهاي  سياسي استان بوجود آورد و هوای استان را کمی معتدل نمود.

فشارها براو زیاد شد و به او وصله حلقه اتصال منحرفین و اصلاح طلبان زدند و او را متهم به بکارگیری مدیران اصلاح طلب یا نزدیک به اصلاح طلبان کردند، اما او در یک نشست خبری اعلام کرد که ملاکش شایسته سالاری و هدفش توسعه استان است و به هیچ کس باج نمی دهد.

هر چند در آخر دولت آمده بود و با مشکل اعتبار روبرو شد ولی با پیگیری های مستمر در طول 9 ماه 256 پروژه عمرانی با اعتبار2200میلیارد افتتاح کرد و در این میان با انجام کارهای بزرگی همچون راه اندازی بیمارستان های شهدای خلیج فارس بوشهر و شهید گنجی برازجان، راه اندازی کلینک های تخصصی قلب و دندان پزشکی و داروخانه هلال احمر در حوزه ی سلامت، از سرگیری جهادی ساخت ورزشگاه 15هزارنفری در حوزه ورزش، چراغانی نمودن 12 کیلومتر سواحل شهرهای بندری و درختکاری در حوزه رفاهی، معرفی جزیره خارک به عنوان جزیره مقاومت و معرفی روستای چارک به عنوان کوچکترین روستای قرآنی جهان اسلام با حضور رییس جمهور، آشتی رسانه ای بر خلاف استانداران سابق وتلاش در اخذ مجوز روزنامه برای بوشهر و تجهیز مدارس استان در حوزه ی فرهنگی و آموزشی، تسریع درخدمات دهی به زلزله زدگان دشتی که تحسین رییس مجلس را نیز به همراه داشت درحوزه مدیریت بحران، الحاق 2700هکتارزمین به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر درحوزه صنعت، پيگيري ادامه فعاليت پروژه گذر 75 متري شهر بوشهر در حوزه عمرانی و ارتقاء درجه استانداری بوشهر به درجه یک همچنین تلاش در جهت حضور مکرر رییس جمهور و مشاوران، معاون اول ریاست جمهوری و وزیران در بوشهر نشان داده که اهل کار و برنامه ریزی ست و ثابت کرد بومی تر از خیلی از کسانی ست که شعار بومی میدهند ولی به خودزنی فرزندان بوشهر می پردازند.

اخیرا با جانمایی مکان جدید فرودگاه بوشهر پس از شش سال نشان داد که خواستن توانستن است. او ضعف هایی هم دارد اما چنان شیقته خدمت است و برای بوشهر دوندگی می کند که رسانه ها هم هوایش را دارند و او را دچار حاشیه نمی کنند، هر چند به قول یکی از خبرنگاران حرفه ای استان، حسنوند بسیار زیرک، باهوش و سیاستمدار است.

از دیگر جذابیت های حسنوند ابتکارها و کارهای انسانی این استاندار هست، استانداری 24 ساعته که با بازدیدهای سرزده از نقاط مختلف و برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم، تجلیل از اصناف و گروه ها در مناسبت های مختلف از جمله تجلیل از پدران شهدا در روز پدر، کمک به بیماران کلیوی جهت پیوند کلیه و بازگشت به زندگی، حضور مستمر در میان زلزله زدگان و این اواخر هم با برپایی جشن عروسی برای 70 زوج بخش زلزله زده شنبه نشان داد از روح بزرگ و انسانی برخوردار است.

ولی آنچه خیلی برای بنده جالب بود و شاید سبب نوشت این یادداشت پیگیرهای جدی پروژها در ایام انتخابات توسط ایشان است که فارغ از هیاهوی تبلیغاتی درگیر رشد و توسعه استان بود. و تنها استانداری که بعد اعلام نتیجه انتخابات در جشن شادی طرفداران رییس جمهور منتخب شرکت نمود تا مانع از افراط گری  گروه های پیروز و بازنده شود حسنوند استاندار بوشهر بود و این جمله ایشان را فراموش نمی کنم که آن شب در جمع هواداران روحانی گفت: «درجشن صعود تیم فوتبال به جام جهانی هم  دعوت می کنم همه تشریف بیارن تو خیابان وجشن بگیرن».

و جالبتر اینکه ایشان الان هم  پیگیر طرح دوهزار صحفه ایی منطقه آزاد بوشهر و گرفتن مصوبه آن درهیئت وزیران است و همچنین مردم عسلویه بعد سالها انتظار با پیگیری ایشان در روزهای نه چندان دور آینده صاحب بیمارستان می شوند.

الان که نه ماه از حضورش در استان بوشهر می گذرد با ارسال پیامکی با معرفی خود خطاب به ایشان نوشتم: چرا در پایان دولت به بوشهر آمدی!؟ و الان با تغییر دولت دیگرچرا این همه پیگیر کار هستی!؟ و اوپاسخ داد: علم ابوالفضل افتادنی نیست، باید برای مردم کارکرد و نگاهت به آسمان ها باشد نه حرف مردم.

[کد خبر:AJ2678]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب