نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌های جنوب استان بوشهر همگام با توسعه صنعتی رشد کنند.

 

حجت الاسلام موسي احمدي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روز دانشجو اظهار داشت: محيط دانشگاه در درجه اول پايگاه علم و دانش است و تمام سياستگذاري‌ها در راستاي علم افزايي دانشجويان بايد برنامه ريزي شود و با هر چيزي كه در مقابل اين هدف قرار مي گيرد بايد مقابله كرد.

این نماینده مجلس ضمن گراميداشت ياد شهيدان دانشجو در 16 آذر، به جايگاه استكبار ستيزي دانشگاهیان اشاره كرد و بیان داشت: دانشجويان در آن زمان بسياري از فضاها و جريان‌ها را تحت تاثير خود قرار دادند.

وی گفت: دانشجویان با کار خود بستري براي اعتراض به حكومت شاهنشاهي و دولت هاي غربي حاميان آنان را فراهم كردند تا اينكه با رهبري مدبرانه حضرت امام خميني (ره) و هوشياري دانشجويان پيرو خط امام، انقلاب اسلامی ایران پيروز شد.

دانشگاه‌ها پایگاهی برای دشمنان نشود

احمدی با بیان اینکه روز دانشجو نشانه بارزی از بیداری جامعه دانشگاهی کشور است، ادامه داد: باید تلاش شود دانشگاه‌ها پایگاهی برای دشمنان نشود؛ بلکه فضای دانشگاه برای دشمن شناسی و بصیرت افزایی مهیا شود.

وی اضافه كرد: انقلاب اسلامی يك هويت ملي و دینی به دانشگاه داد؛ هويتي كه در آن انديشه هاي ناب اسلامي شاخص بود و در دوران دفاع مقدس همين هويت ارزشمند باعث شد تا بسياري از دانشجويان راهي جبهه ها شوند و از كيان نظام مقدس اسلامي دفاع كنند.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه تصريح كرد: در دانشگاه بايد به روحيه‌هاي انقلابي و استکبار ستیزی دانشجويان و استعدادهاي آنان توجه شود و به ايجاد فضاهاي هم انديشي اهتمام ورزيد زيرا كه جامعه در آینده نيازمند همين استعداد هاي خلاق است.

رشد دانشگاه‌ها باعث توسعه شتابان می‌شود

احمدی در بخشی دیگر خاطرنشان کرد: باید در کنار رشد صنایع نفت و پتروشیمی در منطقه جنوب استان بوشهر، دانشگاه‌ها هم رشد کنند و این رشد دانشگاه‌ها باعث توسعه شتابان منطقه نیز خواهد شد.

وی به توجه ویژه خود به زیرساخت‌های دانشگاهی شهرستان‌های حوزه انتخابیه اشاره کرد و ادامه داد: بازدید از دانشگاه‌های شهرستان‌های حوزه انتخابیه و حضور در جمع دانشجویان، جذب اعتبار برای دانشگاه ها، پیگیری افزایش رشته ها و ارتقای آنان از برنامه‌هایم در ایام وکالت مردم شریف حوزه انتخابیه ام است که نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

[کد خبر:AJ3039]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب