آینه جم:امام جمعه جم گفت: در شهرستان جم حدود 95 درصد باسواد هستند هر چند که این آمار بسیار خوبی هست ولی این پنج درصد بی سوادی زیبنده شهرستان با فرهنگ جم نیست.

 

به گزارش خبرنگار آینه جم:، حجت الاسلام محمد گنجی در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: باید تلاش کنیم وحدت بین شیعه و سنی روزبه‌روز عمیق‌تر شود و اجازه رخنه در این وحدت را به هیچ کسی ندهیم.

وی با بیان اینکه همه ما باید برای ایجاد وحدت تلاش کنیم، تصریح کرد: وحدت بین سنی و شیعه مهمترین اصل است و باید به بهترین شکل به آن توجه شود.

امام جمعه جم در ادامه با اشاره به ایجاد اختلاف بین مسلمانان در منطقه توسط دشمنان، ادامه داد: در سایه امنیت می‌توانیم، پیشرفت و توسعه داشته باشیم.

گنجی بیان داشت: پس از پیروی انقلاب اسلامی با توجه به جنگ تحمیلی و درگیری با گروهک های مختلف، ناامنی ها در پروازها و هواپیماربایی‌ها زیاد شد و تعداد زیادی از هواپیماها توسط برخی از دشمنان ربوده و به کشورهای مختلف از جمله اسرائیل فرستاده شدند.

وی تاکید کرد: از این رو حضرت امام خمینی (ره) سپاه را مکلف به حضور در فرودگاه ها و تامین امنیت پرواز ها کرد و توطئه‌های دشمن خنثی شد.

در شهرستان جم حدود 95 درصد باسواد هستند

وی با اشاره به وجود 250 موقوفه در شهرستان جم گفت: بر اساس آمار موجود تعداد 24 موقوفه در شهرستان درآمد زا هستند.

امام جمعه جم یادآور شد: بزرگترین موقوفه شهرستان جم موقوفه زایر حسین ریزی است و این موقوفه شامل 465 هکتار اراضی زراعی، مسکونی و تجاری است که بیشترین درآمد را در میان سایر موقوفه‌ها داراست.

امام جمعه جم به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به دستور امام اشاره کرد و گفت: برکات بسیار زیادی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشت.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان جم حدود 95 درصد باسواد هستند هر چند که این آمار بسیار خوبی هست  ولی این پنج درصد بی سوادی زیبنده شهرستان با فرهنگ جم نیست که امیدواریم روز به روز آمار بهتر شود و شاهد جشن بزرگ باسوادی در شهرستان جم باشیم.

گنجی با اشاره به سالروز حضور تاریخی مردم ایران اسلامی در روز 9 دی بیان کرد: این روزها سخن از سالروز یک روز تاریخی و حماسی در سال 88 است که مردم با حضور میلیونی خود توطئه و فتنه دشمنان و معاندان و بدخواهان انقلاب و نظام ولایی را نقش بر آب کردند.

نهم دی‌ماه اوج بصیرت و میثاق امت با ولایت

وی گفت: حماسه 9 دی پس از انتخابات سال 88 که فتنه‌گران اغتشاش، خرابی، اهانت به امام و مجالس عزاداری کردند، رخ داد و این در این روز اتحاد مردم با رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران بود که مردم جانانه به میدان آمدند و از نظام و رهبری حمایت و پشتیبانی کردند.

خطیب نماز جمعه جم عوامل خنثی‌سازی فتنه بیان کرد و گفت: درایت و صلابت مقام معظم رهبری، بصیرت ملت ایران، وظیفه‌شناسی و به موقع عمل کردن نهاد های مختلف و همکاری مردم دلسوز باعث شد که فتنه 9 دی سرکوب شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بصیرت و میثاق امت با ولایت بود که این روز نقطه عطفی در جاودانگی و اتحاد مردم  ایران به شمار می‌رود.

[کد خبر:AJ3047]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب