به گزارش خبرنگار آینه جم:حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوای الهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و رستگاری انسان در دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.

 

 

گنجی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) گستره فعالیت و اقدامات بنیاد مسکن را فرا مملکتی دانست و افزود: بنیاد مسکن با تغییرات چشمگیری که در بافت روستاها ایجاد کرده است توانسته منشاء تحولی برای تغییرات  مطلوب در سطح زندگی روستائیان باشد.

 

وی اظهار داشت: 13 جمادی‌الثانی سالروز رحلت همسر حضرت علی(ع) فاطمه ام‌البنین است که به این مناسبت در کشور ما روز تجلیل از مادران شهدا نامگذاری شده چراکه از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و الگوی مادران شهدا حضرت ام‌البنین و حضرت زینب کبری(س) هستند این بانوی بزرگوار در واقع مادر 4شهید و فرزندی تربیت کرد که شیرمرد شجاع کربلا بود و زنی باوقار ،مثال زدنی ،با کمال  و در تاریخ بشریت مثال‌زدنی است

 

امام جمعه جم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن قطعنامه پارلمان اروپا تصریح کرد: گرچه قطعنامه سخیف و شرم آور پارلمان اروپا ارزش و اعتباری ندارد ولی دستگاه دیپلماسی کشور و دولت باید واکنشی متقابل و جدی داشته باشند و اعتراض رسمی و جدی نظام جمهوری اسلامی ایران را به مسئولان مربوطه اتحادیه اروپا اعلام کنند.

 

گنجی با اشاره به آزادی مرزبان ایرانی افزود: گروگانگیرها جیش الظلم بودند نه جیش العدل زیرا که ظالمانه ترین رفتار را با گروگانها انجام داده و حتی سرنوشت یکی از مرزبانان هنوز نامعلوم است.

 

خطیب نماز جمعه جم  به بحث داغ امروزه داخلی کشور اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: یارانه هم‌چنان که از اسمش پیدا است کمک دولت به خانواده‌های ضعیف و محرومان جامعه و اقشار کم‌درآمد بوده گرچه روند اجرای آن از آغاز اشتباه بود و به طور یکسان حتی آنانی که درآمد چند میلیونی داشتند پرداخت شد.

 

وی بیان داشت: امروزه دولت در پی اصلاح این امور گام برداشته بنابراین اقشار پردرآمد جامعه باید با انصراف خود از دریافت یارانه اجازه دستگیری بیشتر دولت از اقشار ضعیف و محروم جامعه و نیز کمک به زیرساخت‌های بهداشت و درمان، ارتقای آموزش و پرورش و آموزش عالی را بدهند.

 

گنجی در بخش دیگری از خطبه ها  انتصاب نادری فرماندار جدید شهرستان  را تبریک گفت و افزود نادری از نیروهای توانمند استان بوشهر است و تجارب فراوانی در دولت‌های مختلف داشته که می‌تواند در توسعه شهرستان جم بسیار موثر باشد و از خدمات زارع فرماندار پیشین جم تقدیر کرد.

 

 وی خاطرنشان کرد انتظار داریم که نخبگان و مردم شهرستان جم از نادری حمایت کنند تا بتواند برای حل مشکلات شهرستان جم با وجود پتانسیل ها واستعدادهای فراوان  گام های اساسی بردارد .

 

خطیب نماز جمعه جم  تاکید کرد ما انتظار داریم  در دولت تدبیر و امید که بارقه های امید  به وجود آمده است به پشتیبانی شما مردم ؛ با تلاش مجدانه مسئولین و در راس آنها فرماندار مشکلات شهرستان برطرف شود،وی هشدار داد گروه های سیاسی دنبال منافع گروهی وشخصی نباشند با انتقادات وتخریب ها ذهن مسئولین جهت دار نکنند

 

گنجی در پایان ضمن تشکر از توجهات ویِژه استاندار بوشهر به شهرستان جم  یادآور شد فرماندار جدید و مجموعه استانداری از نیروهای جوان وتوانمند جمی در همه فرصت های خدمتگزاری استفاده کنند.

[کد خبر:AJ2489]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب