به گزارش خبرنگار آینه جم:عصر یک شنبه جلسه شورای اداری شهرستان جم در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان جم برگزار شد.

امام جمعه جم نیاز جامعه وحدت و همدلی دانست و تاکید کرد: گروه‌ها اجاره دهند دولت و مدیران کارها و بر‌نامه‌های خود را دنبال کنند.

 

به گزارش خبرنگار آینه جم، حجت الاسلام محمد گنجی بعداز ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جم با تبریک میلاد امام محمد باقر(ع) و حلول ماه رجب به هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و از زحمات جامعه فرهنگی در امر تعلیم و تربیت قابل ستایش دانست

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر شعارهای سال را به موضوعات اقتصادی معطوف داشته‌اند.

گنجی با بیان اینکه شعار سال نقشه راه کشور است تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال‌ها به عناوین مختلف در واقع مسایل مهم را به مسئولان و مردم گوشزد می‌کند و باید در تحقق منویات معظم‌له اهتمام ورزیم.

امام جمعه جم بخشی از ناملایمات و مشکلات کشور را اقتصادی دانست و تاکید کرد: مدیران و مسئولین باید اقتصاد مقاومتی را سیاست اداره خود قرار بدهند.

وی به یوم الله پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و گفت در این روز دنیا شاهد شکست بزرگ استکبار مقابل ملت ایران اسلامی بود.

گنجی به الطاف الهی به ملت ایران در برهه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: مردم ایران اسلامی و مسئولان باید نعمت ها در نظام اسلامی شاکر باشند.

امام جمعه جم در پایان نیاز جامعه وحدت و همدلی دانست و تاکید کرد: گروه‌ها اجاره دهند دولت و مدیران کارها و بر‌نامه‌های خود را دنبال کنند.

نشست شورای اداری شهرستان جم در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان جم برگزار شد.

فرماندار شهرستان جم گفت: کمبود فضای آموزشی و امکانات سخت افزاری در جم نگران‌کننده است.

عبدالله نادری بعدازظهر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جم با تشکر از محبت های مردم شهرستان جم و تبریک ماه رجب اظهار داشت: در ماه رجب باید معرفت و شناخت افزایش یابد تا آمادگی به استقبال ماه مبارک رمضان برویم.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم به نامگذاری امسال توسط رهبری اشاره داشت و تاکید کرد: در عرصه مدیریت کشور و شهرستان باید نگاه ها عوض شود.

فرماندار شهرستان جم در ادامه سخنان خود ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از تلاش های این قشر، فرهنگ سازی در حوزه سلامت و بهداشت ضروری دانست.

وی همچنین به هفته کار و کارگر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: چرخه اقتصاد کشور وابسته به کار است و باید فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

شوراها در شهرستان جم عملکرد قابل قبولی داشتند

فرماندار شهرستان جم در بخش دیگری از سخنرانی خود در جلسه شورای اداری به جایگاه شوراها در قانون اساسی اشاره کرد و افزود: در شهرستان جم، شوراها عملکرد قابل قبولی داشتند.

نادری اظهار داشت: بعد از انتصابم، اولین جلساتم با شوراها بود و این جلسات بیانگر این است که مسئولان به جایگاه و نقش مهم شوراها اهمیت دهند و شوراها هم بدون چشم‌داشت برای مردم تلاش می‌کنند مسئولین را در کنار خود ببینند.

رئیس شورای عالی آموزش و پرورش شهرستان جم به سالروز شهادت آیت الله مطهری نیز  اشاره کرد و با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، دانش آموزان و معلمان را به مطالعه دقیق آثار مطهری تشویق کرد.

مسئولان و مدیران جزیره‌ای عمل نکنند

رئیس ستاد بزرگداشت مقام معلم در شهرستان جم با یادآوری اینکه امام خمینی (ره)تاکید وسیعی بر مطالعه و نشر آثار مطهری داشتند، توجه به جامعه تعلیم و تربیت که نسل های آینده را  تربیت می کنند لازم دانست.

نادری با قدردانی از پیشرفت های آموزش و پرورش جم در حوزه نرم افزاری، از کمبود فضای آموزشی و امکانات سخت افزاری در جم ابراز نگرانی کرد.

نادری در بخش دیگری از سخنرانی خود در جلسه شورای اداری، به جایگاه قانونی شورای اداری اشاره کرد و تاکید کرد: با توجه به اهمیت مصوبات و جلسات باید همه مدیران  شخصا حضور داشته باشند.

فرماندار جم به مدیران و مسئولین تذکر داد برای ماموریت ها، ادارات باید با فرمانداری هماهنگ کنند و جزیره‌ای عمل نکنند.

  شهرستان جم دارای ظرفیت‌هیا بسیار خوبی در بخش‌های مختلف است که باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم و زمینه را برای توسعه هر چه بیشتر شهرستان فراهم کنیم.

وی در ادامه به ذکر برخی از نکات به مسئولان شهرستان جم پرداخت و با اشاره به اهمیت نظم در کارهای، بیان داشت: جلسات شورای اداری در ساعت مقرر شروع می شود و لازم است که همه مدیران باید نظم را سرلوحه همه کارهای اداری خود قرار دهند.

نادری زمان را امانت مردم در دست مدیران و مسئولین دانست و با تاکید بر لزوم حداکثر استفاده مفید از زمان افزود:  مدیران در جامعه اسلامی کارگزاران اسلام هستند و در صورت خسران زمان ،در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

فرماندار جم برنامه‌ریزی را از وظایف یک مدیر موفق ذکر کرد و تاکید کرد: اعتبار و بودجه بهانه ای برای عدم برنامه ریزی نباشد.

لزوم حضور مداوم مدیران و مسئولان در شهرستان

نماینده عالی دولت در شهرستان جم با اشاره به اهمیت انگیزه در بین مدیران، از آنها درخواست کرد که با انگیزه الهی برای مردم تلاش کنند و یادآور شد: اگر کسی با انگیزه الهی برای مردم تلاش کند خداوند یاورش خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع، صاحبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مردم دانست و خطرنشان ساخت: احترام، صداقت و اکرام مراجعین به ادارات باید سرلوحه کار همه مدیران باشد.

نادری با تاکید بر لزوم حضور مداوم مدیران و مسئولان در شهرستان، تصریح کرد: همه مدیران و مسئولان به خصوص مدیران ادارت خدماتی لازم است که به صورت دائم در شهرستان جم حضور داشته باشند.

فرماندار جم مدیران را به نقدپذیری دعوت کرد و خواستار تعامل و همکاری بیشتر مدیران و مسئولین با خبرنگاران شد.

ملاک ارزیابی مدیران اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید است

نادری در بخش دیگری از جلسه شورای اداری با دعوت همه مدیران ادارات به کار، تلاش، وحدت و همدلی، از عدم انعکاس خبرهای شهرستان جم در صدا و سیمای بوشهر گلایه کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم با بیان اینکه در آینده نزدیک اداره محیط زیست و اداره استاندارد در شهرستان جم مستقر می‌شود، از پیگیری‌ها در مرکز استان برای استقرار اداره هلال احمر خبر داد.

نادری در پایان ملاک ارزیابی مدیران شهرستان را اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، انجام کارهای مردم و رضایتمندی آنان و هماهنگی در همه امورات با فرمانداری اعلام کرد.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم از افزایش تصاعدی قیمت‌ها در جم انتقاد کرد.

 

حسین محدثی بعدازظهر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جم با تبریک روز شوراها، اظهار داشت: شوراها نهادی مردمی و اجتماعی هستند و شوراها تبلور مردم سالاری دینی و مظهر اراده مردم است.

وی در ادامه سخنان خود از عدم برگزاری همایش شوراها در شهرستان جم انتقاد کرد و خواستار تعامل سازنده مدیران و مسئولین با شوراها شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم از افزایش تصاعدی قیمت‌ها در بازار شهرستان جم انتقاد کرد و بیان داشت که نظارت‌های دقیق‌تری بر بازار شود.

وی همچنین خواستار بازدید مسئولین از روستاها و شهرهای دور افتاده جم شد و خواستار توسعه متوازن شهرستان شد و تصریح کرد: همه مسئولان باید توجه ویژه به روستاها داشته باشند تا شاهد توسعه هر چه بیشتر باشیم.

وی تصریح کرد: همه مسئولان باید با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش کنند و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود استفاده کنند تا شاهد توسعه و پیشرفت بیشتری باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در پایان خواستار استقرار ادارات محیط زیست، استاندارد و هلال احمر در شهرستان جم شد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان جم از عدم ساخت مجموعه ورزشی کارگری در جم انتقاد کرد.

 ایرج محبی‌زاده بعدازظهر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جم به یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر پرداخت و ضمن بیان برنامه‌های اداره کار جم در این روز، آماری از عملکرد این اداره در سال 92 ارائه کرد.

وی تعداد بیکاران شهرستان جم که در بانک اطلاعاتی اداره کار ثبت نام کرده اند را 600 نفر عنوان کرد که حدود 200نفر نفر مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند.

رئیس اداره کار جم از تلاش های فرماندار در توسعه اشتغال جوانان در شهرستان تمجید کرد و خوستار افزایش فرصت‌های شغلی و سرمایه گذاری در شهرستان جم شد

وی چارت سازمانی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان جم را ناقص دانست و از عدم ساخت مجموعه ورزشی کارگری انتقاد کرد.

عامل مرگ میر در شهرستان جم بیماری‌های قلبی و عروقی است

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم نیز در این نشست با ذکر برنامه های اجرا شده در هفته سلامت در شهرستان جم به شعار امسال اشاره کرد و گفت "یک عمر سلامتی، با خود مراقبتی" باید شعاری برای همیشه باشد.

اصغر نوروززاده هدف نهایی وزارت بهداشت را افزایش عمر و افزایش رضایتمندی از زندگی عنوان کرد.

وی همچنین توجه به مسائل بهداشتی را مهم قلمداد کرد و گفت: همه ادارت و بخش‌ها برای ارتقای سلامت در شهرستان با مجموعه بهداشت و درمان همکاری کنند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خاطرنشان کرد: مهمترین عامل مرگ میر در شهرستان بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی در پایان از برگزاری مراسم تقدیر از خیرین حوزه بهداشت و سلامت در پنجشنبه یازدهم اردیبهشت ماه93 در تالار شهید خاتمی خبر داد.

 

[کد خبر:AJ2493]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب