آینه جم:مریم قربانی نخستین بخشدار زن تاریخ استان بوشهر در شورای اداری بوشهر معارفه شد.




به گزارش آینه جم؛ این بانوی 36 ساله، متولد بوشهر و از کارشناسان دفتر فنی استانداری است که مدرک کارشناسی عمران و کارشناسی برنامه ریزی شهری دارد.

عضویت در هیئت مدیره سازمان پارکها و فضای سبز بوشهر و برازجان به عنوان نماینده وزارت کشور و نماینده دفتر فنی استانداری در کارگروه طرح هادی روستایی از سوابق قربانی می باشد.

وی روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان بوشهر با حضور مدیرکل سیاسی استانداری جایگزین صالح رحیمی بخشدار مرکزی بوشهر شد.

اگرچه سابقه بخشدرا شدن زنان در جمهوری اسلامی به دوران اصلاحات و ریاست جمهوری حجت الاسلام سید محمد خاتمی بازمی گردد، اما انتخاب چند فرماندار و بخشدار زن در دولت تدبیر و امید زمینه را برای حضور بیشتر این قشر در عرصه های مدیریت کلان سیاسی کشور فراهم می کند.

گزارش «خلیج فارس» از آئین معارفه نخستین بخشدار زن استان بوشهر در ادامه می خوانید:

فرماندار بوشهر:
بانوانی که توانمندی برای مسئولیت های اداری دارند باید بکار گرفته شوند


فرماندار بوشهر با بیان این که تغییر و جابه جای در ساختار وزارت کشور امری طبیعی و پذیرفته شده است، گفت: بخشدار سابق مرکزی بوشهر در مدت تصدی 6 ساله این مسئولیت منشا خدماتی بوده اند و بخشدار جدید نیز که برای نخستین بار از قشر بانوان انتخاب شده است، به دلیل تحصیلات و سابقه خدمتی واجد شاخص های تصدی این مسئولیت است.

حسن ابراهیمی افزود: یکی از سیاست های دکتر روحانی توجه به حقوق زنان است و براین اساس اگر خانمی دارای توانمندی مدیریتی و شایستگی حرفه ای برای تصدی مسئولیت باشد، باید از آن استفاده کرد و به کار گرفته شوند.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد: حضور مریم قربانی در سمت بخشداری مرکزی بوشهر منجر به فعالیت های بیش از گذشته بخشداری خصوصا در روستاها شود.

مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر:
شاید انتصاب یک زن به مذاق برخی آقایان خوش نیاید


مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری هم در این آئین گفت: اولین بخشدار زن استان بوشهر یکی از نیروهای مجرب دفتر فنی استانداری است که تجربیات موثر و تحصیلات مرتبط با حوزه بخشداری دارد.

اسماعیل موسوی با قدردانی از انتخاب فرماندار بوشهر گفت: انتصاب قربانی فضا را برای حضور بانوان به عنوان نیمی از جامعه در مسئولیت های مدیریتی هموار می کند، ضمن اینکه شاهد نخستین تجربه بخشداری یک زن در استان هستیم که امید می رود با همکاری همه بخش ها با وی شاهد تجربه موفقی باشیم.

موسوی افزود: شاید انتصاب یک زن به مناصب مدیریتی به مذاق برخی از آقایان خوش نیاید چرا که ورود هر زن به این عرضه به منزله کنار رفتن یک مدیر مرد است، اما از همه می خواهم اجازه دهند و کمک کنند اولین تجربه استان در این زمینه موفق از کار درآید.


موسوی اظهار داشت: یقین دارم  با همراهی ائمه جمعه بخش مرکزی، حمایت مسئولان شهرستان و راهبری فرماندار این تجربه  شیرین و موفقیت آمیز خواهد بود تا مسیر برای حضور بانوان دیگر هم در این مناصب فراهم شود.

مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رویکرد  وزارت کشور در دولت تدبیر و امید استفاده از بدنه خود برای فرمانداری و بخشداری است، گفت: هم اکنون از 10 فرماندار منصوب شده در استان 8 نفر آنها وزارت کشوری اند که بی سابقه است، طوری که در 8 سال گذشته تنها یکی از فرمانداران استان وزارت کشوری بود.

به گفته وی این رویکرد با هدف توجه به نیروهای توانمند وزارت کشور بوده و در انتصاب 12 بخشدار و معاون فرماندار استان که تاکنون معارفه شده اند، این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

مریم قربانی:
امیدوارم به مبارکی 3 خرداد کارنامه موفقی داشته باشم


بخشدار جدید مرکزی بوشهر نیز در آیین معارفه اش گفت: امروز توفیق خدمت در مرکز استانی را پیدا کرده ام که پیشینه تاریخی کهن، فرهنگ زرین و تجارت بی همتا داشته که در کنار آن نقش برجسته زنان و جوانان در دفاع از مرزها نیز می درخشد.

مریم قربانی افزود: اکنون که در دولت تدبیر و امید فضای خدمت و حضور بانوان در سطوح مدیریتی فراهم شده، نقش خود به عنوان یک بخشدار زن را در نیل به اهداف عالیه نظام نظیر سوق دادن جوانان به سمت ایران 1404 حائز اهمیت می دانم.

قربانی افزود: با توجه به سابقه حضور 11 ساله در دفتر فنی استانداری بوشهر نقاط قوت و ضعف بخش مرکزی را می شناسم و امیدوارم این شناخت، باعث شود از فرصت ها به صورت مثبت استفاده نمایم.

وی در پایان از اعضای شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران، سازمان ها و ادارات، استاندار بوشهر و معاون سیاسی امنیتی  وی خواست در مسیر خدمت به استان وی را حمایت و همراهی کنند تا با موفقیت و سربلندی به اعتمادی که به وی شده پاسخ مثبت دهد.

وی با بیان اینکه حکمش روز 3 خرداد از سوی استاندار امضا شد، اظهار امیدواری کرد: به یمن برکت سوم خرداد بتوانم در این سمت منشا اثر باشم و کارنامه موفقی ارائه کنم.

وی در پایان گفت: درب اتاق من در تمام ساعت اداری به روی ارباب رجوع باز است و در زمان های دیگر نیز پاسخگویی مستمر و حضور پررنگ خواهم داشت.

  • حاشیه ها

در این آئین صالح رحیمی بخشدار سابق بوشهر در سخنانی خواستار آن شد که اگر در مدت تصدی وی کوتاهی هایی صورت گرفته، از سوی مردم، شوراها و دهیاران بخشیده شود. وی در پایان گفت: تلاش کردم در مسئولیتم کوتاهی نکنم، هرچند شاید امام جمعه عالیشهر در زمینه مواردی که دستور پیگیری دادند از عدم انجام کامل آنها ناراضی باشند که به دلیلش کمبود امکانات بوده که امیدوارم ببخشند. امام جمعه عالیشهر نیز به شوخی گفت: اگر نبخشیم، چاره دیگری هم داریم؟

موسوی مدیرکل سیاسی استانداری گفت: امروز تولد مریم قربانی اولین بخشدار  زن استان است که این معارفه نیز کادوی تولد وی می باشد.

بهی نیا رییس شوراهای اسلامی بخش مرکزی بوشهر در سخنانی از پیگیری بخشدار سابق برای حل مشکلات روستاها تشکر کرد و در بخشی از سخنانش گفت: ضرب المثلی است که می گویند هرکسی را می خواهید بی آبرو کنید، به وی مسئولیت دهید!
 پس از آنکه زمزمه هایی در شورای اداری شهرستان ایجاد شد، وی توضیح داد: منظورم این بود که مشکلات و توقعات مردم بسیار بالاست و مسئولیت باعث خرد شدن مسئول زیر این فشارها و خدشه به آبرو و اعتبار گذشته وی می شود.

دهیار روستای چاهکوتاه نیز به نمایندگی از دهیاران بخش مرکزی در سخنانی از خدمات صالح رحیمی در مدت 6 ساله تصدی بخشداری تقدیر کرد.

فرماندار بوشهر در سخنانش رحیمی بخشدار سابق را دوست و همکلاس خود معرفی کرد و با بیان اینکه تغییرات در وزارت کشور امری طبیعی است، گفت: وی از نیروهای وزارت کشور و دارای تجربه زیادی است که امیدواریم در مسئولیت دیگری از آن بهره برده شود.

هاشمی امام جمعه عالیشهر و سروستانی رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان از روحانیون حاضر در معارفه اولین بخشدار زن بوشهر بودند./خلیج فارس



http://img7.irna.ir/1393/13930307/2716536/n2716536-3903535.jpg

http://img7.irna.ir/1393/13930307/2716536/n2716536-3903539.jpg

http://img7.irna.ir/1393/13930307/2716536/n2716536-3903533.jpg












http://img7.irna.ir/1393/13930307/2716536/n2716536-3903529.jpg

http://img7.irna.ir/1393/13930307/2716536/n2716536-3903536.jpg

[کد خبر:AJ2502]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب