فرماندار جم در مراسم آغاز مهر و بازگشایی مدارس در این شهرستان گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی را در جامعه پذیری و قانون مداری دانش آموزان دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری جم؛ عبداله نادری با تبریک فرارسیدن ماه مهر و آغاز فصل علم آموزی، به تقارن این ماه را با ایام دلاورمردی و رشادت جان برکفان هشت سال دفاع مقدس، اشاره کرد و افزود: جوانان و دانش آموزان در دوران جنگ تحمیلی توانستند با اتکا به ایمان و خودباوری، در مقابل دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی ایستادگی کرده و عزت ایران و ایرانی را به جهانیان نشان دهند.

نادری با اشاره به شرایط سخت کشور در دوران دفاع هشت ساله، تصریح کرد: بی تردید این انقلاب و نظام حاصل خون ها و جانفشانی های انسان های بزرگی بود که همه باید قدردان آنان باشند.

وی شکست معادلات جهانی در فروپاشی انقلاب اسلامی در روزهای اول جنگ را مدیون رهبری مدبرانه ی امام امت و لبیک پیر و جوان به ندای آن امام فرزانه دانست و خاطر نشان ساخت: در هر جامعه ای که مشارکت مردم آن هم با اعتقاد راسخ و باور قلبی همراه باشد هر معادله ای محکوم به شکست خواهد بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم، اعتماد به جوانان را به عنوان یکی از عوامل پیروزی ایران اسلامی در مقابل رژیم بعث برشمرد و اظهار داشت: امروز نگاه دولت تدبیر و امید به نسل جوان، نگاهی مثبت است و رویکرد مجموعه ی دولت نیز، اعتماد به جوانان پاک و مومن کشور و بها دادن به آنان است.

عبداله نادری در ادامه به نقش مدرسه در جامعه پذیری و نهادینه سازی قانون و قانون مداری در جامعه اشاره کرد و افزود: مدرسه به عنوان اولبن محل آموزش قانون مداری، باید بتواند با تربیت جوانان متعهد، متخصص و قانون مدار، رسالت بزرگ خود در این زمینه به انجام رساند.

نادری افزود: شیوه زندگی در اجتماع و افزایش قدرت تحمل یکدیگر نیز از مواردی است که اموزش و پرورش می بایست با برنامه ریزی مناسب برای تقویت آن تلاش کند.

رئیس شورای اموزش و پرورش شهرستان جم، جایگاه معلمان را در بالندگی فرزندان ایران اسلامی بی بدیل توصیف کرد و گفت: نقش معلم در پرورش دانش آموزان توانمند، نخبه و کوشا در جامعه به حدی است که به جرات می توان گفت معلم در رسیدن یک دانش آموز به سعادت یا شقاوت، نقشی غیر قابل انکار را به عهده دارد.

نادری  هم چنین با اشاره به پتانسیل های بزرگ شهرستان در حوزه ی آموزش عالی گفت: هم اکنون بیش از 70 نفر در شهرستان جم دارای مدرک دکترا و بیش از 250 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند که می توانند نقش به سزایی در توسعه ی شهرستان جم ایفا نمایند.

وی افزود: در حوزه ی ورزش نیز شاهد کسب مقام های متعدد استانی و کشوری توسط جوانان شهرستان هستیم که نشان از رشد روزافزون شهرستان جم در حوزه های علمی و ورزشی دارد.

عبداله نادری در ادامه سخنان خود به وضعیت نامناسب فضای فیزیکی آموزش و پرورش در شهرستان جم پرداخت و افزود: یکی از مشکلات عمده ی شهرستان جم در حوزه ی آموزش و پرورش نبود یا تخریبی بودن حدود 40 فضای آموزشی است که امیدواریم با همکاری صنایع نفت و گاز مستقر در شهرستان، شاهد بهبود وضعیت فضای آموزشی در شهرستان باشیم.

[کد خبر:AJ2531]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب