استقرار پلیس راه در جم به عنوان یکی از مطالبات و خواسته های اصلی مردم شهرستان جم به شمار می آید که استقرار آن در ارتقاي سطح ايمني تردد و كاهش تصادفات جاده‌اي نقش مهمی دارد که متاسفانه این خواسته مردم هنوز محقق نشده است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، محورهای مواصلاتی شهرستان جم که از حادثه‌خیزترین جاده‌های ارتباطی استان بوشهر به شمار می‌آید فاقد پلیس راه است. بدون شک نقش و اهمیت پلیس راه در جاده‌های ارتباطی به لحاظ افزایش ایمنی و سلامت مسافران در طول سفر بسیار با اهمیت است.

پلیس راه‌ها با حضور تیم‌های گشتی خود در جاده‌ها می‌توانند از حوادث جاده‌ای جلوگیری و به کاهش صدمات جانی و مالی کمک شایانی کنند و هم چنین کار امدادرسانی در زمان بروز حوادث جاده‌ای را تسهیل کنند.

علاوه بر رسیدگی به تصادفات و ایمنی سفرها از دیگر وظایف پلیس راه‌ها امنیت جاده‌ها، کاهش ترافیک و جلوگیری از تأخیر در سفر است که بسیار حائز اهمیت هستند.

در تصادفات جاده‌ای نیز پلیس راه به عنوان مدیر صحنه تصادف، شناسایی ابعاد مختلف پدیده وضعیت بحرانی، پیش‌بینی صحیح و راحت آن در حد ممکن، اندازه‌گیری آن به منظور کنترل یا جلوگیری از وقوع مجدد تصادف و شناسایی گام‌های قطعی یا موقتی است که باید در هر رسیدگی و مدیریت توسط او برداشته شود.

دو پاسگاه پلیس راه در فراشبند و در سه راه طاهری قرار دارند که این دو پاسگاه پلیس راه فاصله زیادی با شهرستان جم دارند.

مردم شهرستان جم بارها از تاخیرات پلیس راه در جاده‌های مواصلاتی بین این شهرستان و شهرستان‌های مجاور و همچنین بین روستاها با مرکز شهرستان گلایه داشته‌اند.

زمان بالای حضور پلیس در شهرستان جم هنگام وقوع حوادث

رئیس شورای اسلامی شهر جم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در صورت بروز تصادفات جاده‌ای پلیس نقش کلیدی و تاثیرگذاری دارد، اظهار داشت: در صحنه‌های تصادف در شهرستان جم عموما افراد بلافاصله در صورت مشاهده تصادف با شماره 110 تماس و حادثه را گزارش می‌دهند و پلیس نیز بلافاصله باید در محل حاثه حضور پیدا کند و در صورت نیاز نیروهای امدادی نظیر هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی را خبر ‌کنند.

معین راستین ادامه داد: متاسفانه در زمان وقوع تصادف در شهرستان جم، مدت زمان حضور پلیس راه از طاهری به شهرستان جم در حدود یک ساعت طول می‌کشد و در برخی مواقع هم باید بیشتر از این مدت منتظر پلیس راه بود.

رئیس شورای اسلامی شهر جم خاطرنشان کرد: پلیس راه طاهری مشکل کمبود نیرو هم دارند و با این تعداد کم نیرو، موظف است محدوده وسیعی را تحت پوشش قرار دهند.

وی اضافه کرد: استقرار پلیس راه در یکی از ورودی‌های شهرستان جم با توجه به جمعیت، فاصله زمانی و مکانی نیاز ضروری است و شورای اسلامی شهر جم آمادگی کامل همکاری برای استقرار پلیس راه در شهرستان جم دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر جم در پایان ضمن تقدیر از همکاری‌های پلیس راه طاهری گفت: پلیس باید در جاده حضور داشته باشد تا هم امنیت را برقرار کند و نیز با حضور خود عامل بازدارنده تصادفات جاده‌ای باشد هم در راه امداد رسانی با اعلام نیاز به موقع، نیروهای امدادی را فراخوان کند تا شاهد به حداقل رسیدن تلفات جانی و مالی باشیم.

عدم موافقت با استقرار پلیس راه در شهرستان جم

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جم نیز در گفتگو با مهر اظهار داشت: بعد از نشست شورای اداری شهرستان جم با رسانه‌ها، این خواسته توسط اصحاب رسانه مطرح شد طی نامه‌ای به فرمانده پلیس راه استان بوشهر خواستار استقرار پلیس راه در شهرستان جم با حداقل حضور دو نیرو و یک ماشین که خدمات قابل قبول به شهروندان ارائه دهد، شدم.

سرگرد روح الله گراوند افزود: فرمانده پلیس راه استان بوشهر با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در سه راه طاهری استقرار دارد و شهرستان جم را نیز پوشش می‌دهد نظر مساعد با این امر نداشت.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جم در پایان اظهار داشت: استقرار پلیس راه برای پوشش کل شهرستان می تواند در امر خدمت رسانی بسیار موثر باشد.

زمینه استقرار پلیس راه در شهرستان جم فراهم شود

محمد باقر رفیعی پور عضو شورای اسلامی استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: استقرار پلیس راه در جم به عنوان یکی از مطالبات و خواسته های اصلی مردم شهرستان جم به شمار می آید که بارها در جلسات شورای اسلامی شهرستان جم و استان بوشهر با مسئولین مربوطه مطرح شده است.

وی اضافه کرد: در تصادفات جاده ای به خصوص تصادفات منجر به فوت در شهرستان جم نیاز به حضور سریعتر پلیس راه بیشتر احساس می شود و پلیس راه طاهری به خاطر مسافت طولانی خیلی دیر به صحنه تصادف در شهرستان جم می رسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم از تلاش ها و همکاری های فرمانده انتطامی و فرمانده پلیس راه استان بوشهر در حوزه‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: امیدواریم که فرمانده پلیس راه استان در استقرار پلیس راه در شهرستان جم مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

رفیعی پور با اشاره به اهميت ساخت پاسگاه‌هاي پليس راه در ارتقاي سطح ايمني تردد و كاهش تصادفات جاده‌اي ابراز اميدواري كرد با افزايش روند ساخت پاسگاه‌هاي پليس راه و حضور پررنگ كاركنان پلیس راه‌هاي استان در سطح جاده‌ها، شاهد افزايش بيشتر ايمني در سفرهاي جاده‌اي باشيم.

نماینده شواری اسلامی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: با استقرار پلیس راه در شهرستان جم به بهبود و ارتقای وضعیت ترافیکی، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، نهادینه کردن مقررات راهنمایی و رانندگی و تسریع در روند امور حوادث رانندگی ارتقای امنیت و خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم شهرستان جم کمک می کند.

..................................................
گزارش: موسی قیصری

[کد خبر:AJ2533]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب