امام جمعه جم با بیان اینکه جاده جم - پالایشگاه حادثه‌خیز است، گفت: احداث جاده امن برای مردم و کارکنان پالایشگاه ضروری است.

 

به گزارش خبرنگار آینه جم، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جم ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امداد الهی شامل افراد باتقوا خواهد شد و تقوا باعث پرهیزکاری می‌شود.

وی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از مسائلی که در بحث فرهنگ اهمیت بسیاری دارد و می‌توان فرهنگ را به وسیله آن ترویج داد و با آداب و رسوم اسلامی آشنا شد، بحث کتاب و کتابخوانی است.

گنجی به سالگرد آزادی شهر سوسنگرد در سال 59 اشاره کرد و افزود: شهر سوسنگرد نخستین شهری بود که توسط ارتش بعثی عراق اشغال شد و فرماندهی در عملیات آزادی‌سازی شهر سوسنگرد در آن زمان بر عهده مقام معظم رهبری بود که ایشان در لباس بسیجی نقش بسیار بزرگی در آن عملیات غرورآفرین داشتند و پیروزی در این عملیات نقطه عطفی در پیروزی‌های سرنوشت‌ساز در دفاع مقدس بود.

خطیب نماز جمعه جم در ادامه از هفته بسیج سخن به میان آورد و با بیان اینکه بسیج تجربه خود را در هشت سال دفاع مقدس نشان داد، گفت: بسیج نشان داد یک نیروی مخلص، فداکار و ولایی است که می‌تواند داوطلبانه و مخلصانه هرجایی که احساس کرد اسلام در خطر است وارد میدان می‌شود.

امام جمعه جم به کشته شدن دو نفر دیگر در چند روز گذشته در جاده جم – پالایشگاه پرداخت و تصریح کرد:  تعهدات وزارت نفت و اداره راه در این زمینه هنوز عملی نشده و جاده غیر استاندارد جم به پالایشگاه و ریز مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است که باید اصلاح شود.

گنجی اظهار داشت: عرض کم و پیچ های خطرناک در جاده غیر استاندارد جم به پالایشگاه و ریز باعث بروز کشته‌های متعدد در این مسیر شده است و برای اصلاح این مسیر برای امنیت بیشتر کارکنان پالایشگاه و مردم نیاز است که وزارت نفت توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: سال‌ها است که آرزوی مردم این منطقه، احداث یک جاده استاندارد در این مسیر است اما تاکنون مسئولان فقط وعده داده اند و این وعده‌ها تا کنون رنگ عملی را به خود نگرفته است و حتی در پاره‌ای از وقت عملیات اصلاح و ترمیم نقاط حادثه خیز جاده آغاز شد ولی طولی نکشید که کار اصلاح نقاط حادثه خیز متوقف و این جاده ویران، به حال خودش رها شد.

امام جمعه جم افزود: از امکاناتی که در پالایشگاه است برای ساخت این جاده امن استفاده شود و مردم شهرستان جم از مدیر عامل پالایشگاه فجر جم انتظار دارند که هر چه سریع‌تر این پروژه احداث جاده امن جم – پالایشگاه شروع شود.

[کد خبر:AJ2544]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب